Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Corsaczek: To já bych mu to třeba i věřil, ale nevěřím, že na tom autě je všechno na 100% v pořádku. Takovouhle zatáčku projíždí 70tkou i rychleji tisíce majítelů aster denně a nic se jim nestane, auto se chová naprosto normálně...
- Reklama
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Darku včera jsem o tom znovu uvažoval. Je to již 3/4roku co se mně to stalo a přemýšlím zda problém neudělalo seknutí brzd, protože auto jelo dopředo a do strany jakoby kolouzalo na ledu (točeni volantem bylo k ničemu a plyn zabral až po kratší chvíli). Je to bezmoc když auto najednou jede jinam než chceš a přitom jedeš normální rychlostí
Astra GTC 1,9 (110kW)
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Emvee: jj, to souhlasim.
Mimochodem "pneumatiky" Goodride na tom taky můžou mít svůj podíl - šetření na správnym místě
Mimochodem "pneumatiky" Goodride na tom taky můžou mít svůj podíl - šetření na správnym místě
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Hmmmmm, pěkná přestřelka názorů . Prošel jsem si tohle téma a přidám svůj....nevěřím v chybu ESP. Možná nějaká mechanická závada zapříčinila takovýhle chování ESP, možná skvrna oleje na silnici, co já vím, ale nevěřím na "zmatení" ESP. Když jsem já zjistil, že ho mám (koupil jsem ho z D a nevěděl jsem to), dělal jsem s autem psí kusy na vodě, sněhu, suchu, v lese, prostě jsem si to spíš užíval a nikdy se mi nic podobnýho nestalo
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Dark ja by som sa tiež prikláňal k nejakej mechanickej chybe než k tomu že ta prizabilo ESP....písal si tu ako si preletel nejakou dierou,potom tuším že si vletel fo vyfrézovanej vozovky alebo niečo také? proste máš tuším 19 a 150 koňové auto,určite jazdíš dravo a pritom nejakú jamu určite trafíš,proste na naších cestách je to uplne normálne...takže možno nejaká skrytá závada,alebo niečo,to neni možné aby ESP porobilo také hlúposti......u mna to ESP funguje skvele(cez zimu mi to až vadí ,vždy musím ťahať feldu aby som si užil snehu ) neviem vážne
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Pánové právě mně volal Roman a myslím si že přišel na to čím to je. Tedy vlastně dokázal objasnit čím to je. Jsou to již dříve zmíněné opotřebené pneu.
Stručně jde o to že u pneu co mám já a Dark dojde při určitých podmínkách (nižší rychlost, opotřebení, směr, stav vozovky) ke "žvejknutí" opotřebených lamel které pak vedou auto opačným směrem -tedy auto brusílí a každá další lamela při dotyku s vozovkou směřuje směr o nějakých x milimetrů opačným směrem.
Zítra jdu na autosalon, tak jestli tam budou odborníci od Danlopu, tak to s nimi proberu
PS: a určo půjde i o vliv zatížení -oba máme těžké motory 1,9 a auta v plné polní, které váží na horní hranici vybavení aut
Stručně jde o to že u pneu co mám já a Dark dojde při určitých podmínkách (nižší rychlost, opotřebení, směr, stav vozovky) ke "žvejknutí" opotřebených lamel které pak vedou auto opačným směrem -tedy auto brusílí a každá další lamela při dotyku s vozovkou směřuje směr o nějakých x milimetrů opačným směrem.
Zítra jdu na autosalon, tak jestli tam budou odborníci od Danlopu, tak to s nimi proberu
PS: a určo půjde i o vliv zatížení -oba máme těžké motory 1,9 a auta v plné polní, které váží na horní hranici vybavení aut
Astra GTC 1,9 (110kW)
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
A tenhle jev se může projevit u všech pneu , nebo to je bolest těch co máte ( a co je to za značku pneu ? ) Píšeš ,, opotřebení ,, kolik mm zbytku vzorku si pod tím představit ?Haczek píše:...pneu co mám já a Dark dojde při určitých podmínkách (nižší rychlost, opotřebení, směr, stav vozovky) ke "žvejknutí" opotřebených lamel ....
Jestli zjistíš na salonu info , bude to pro nás velice dobrý poznatek
ASTRA H Caravan 2006 / 1.8 / 103 KW / Z18XER / CD70Navi / CID + Cz ,, Stříbrňák ,,
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Takže mám u 4 mm gumy radši vyhazovat ?Haczek píše:Pánové právě mně volal Roman a myslím si že přišel na to čím to je. Tedy vlastně dokázal objasnit čím to je. Jsou to již dříve zmíněné opotřebené pneu.
Stručně jde o to že u pneu co mám já a Dark dojde při určitých podmínkách (nižší rychlost, opotřebení, směr, stav vozovky) ke "žvejknutí" opotřebených lamel které pak vedou auto opačným směrem -tedy auto brusílí a každá další lamela při dotyku s vozovkou směřuje směr o nějakých x milimetrů opačným směrem.
Zítra jdu na autosalon, tak jestli tam budou odborníci od Danlopu, tak to s nimi proberu
PS: a určo půjde i o vliv zatížení -oba máme těžké motory 1,9 a auta v plné polní, které váží na horní hranici vybavení aut
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
K tým pneumatikám. Dovolím si citovať jeden článok:
Hĺbka vzorky dezénu
Pneumatiky sa musia vymeniť najneskôr po opotrebovaní vzorky dezénu na minimálnu výšku 1,6 mm.
Z technického hľadiska ojazdené pneumatiky už nie je možné bezpečne používať v nepriaznivých podmienkach ako je mokro, ľad, čerstvý, alebo rozjazdený sneh. Spoľahlivým signálom na výmenu pneumatík sú indikátory opotrebovania - sú to vyvýšené body umiestnené v základe vzorky, ktoré sa objavia, keď sa dezén opotrebuje na výšku 1,6 mm. (4 mm pri zimných pneumatikách).
•Pre spoľahlivú funkciu sa doporučuje výmena letných pneumatík už pri výške vzorky dezénu 2 mm a v prípade zimných pneumatík pri výške vzorky dezénu 4 mm.
•Pri širokých pneumatikách nesmie byť prekročená hĺbka vzorky dezénu pod 3 mm
Kto by si tochcel prečítať celé
http://premio-pneuservis.sk/primo-radi-pneumatiky.php
Hĺbka vzorky dezénu
Pneumatiky sa musia vymeniť najneskôr po opotrebovaní vzorky dezénu na minimálnu výšku 1,6 mm.
Z technického hľadiska ojazdené pneumatiky už nie je možné bezpečne používať v nepriaznivých podmienkach ako je mokro, ľad, čerstvý, alebo rozjazdený sneh. Spoľahlivým signálom na výmenu pneumatík sú indikátory opotrebovania - sú to vyvýšené body umiestnené v základe vzorky, ktoré sa objavia, keď sa dezén opotrebuje na výšku 1,6 mm. (4 mm pri zimných pneumatikách).
•Pre spoľahlivú funkciu sa doporučuje výmena letných pneumatík už pri výške vzorky dezénu 2 mm a v prípade zimných pneumatík pri výške vzorky dezénu 4 mm.
•Pri širokých pneumatikách nesmie byť prekročená hĺbka vzorky dezénu pod 3 mm
Kto by si tochcel prečítať celé
http://premio-pneuservis.sk/primo-radi-pneumatiky.php
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce
Ty jo, ale furt mě sere jak to mohlo tak uject v takový "malý" rychlosti a to jsem to nějak nesek. Začínám věřit tomu věřit, pokud se to děje jen nám, oba máme stejné gumy a už opotřebené. Ale jestli to je pravda tak jako čumim. Ta jedna guma stála tekrát skoro 3000,- ...
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem