Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Odpovědět
Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od emvee » 03 čer 2010, 09:01

Corsaczek: To já bych mu to třeba i věřil, ale nevěřím, že na tom autě je všechno na 100% v pořádku. Takovouhle zatáčku projíždí 70tkou i rychleji tisíce majítelů aster denně a nic se jim nestane, auto se chová naprosto normálně...
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Reklama
 

Haczek
Příspěvky: 126
Registrován: 28 črc 2009, 10:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od Haczek » 03 čer 2010, 09:09

Darku včera jsem o tom znovu uvažoval. Je to již 3/4roku co se mně to stalo a přemýšlím zda problém neudělalo seknutí brzd, protože auto jelo dopředo a do strany jakoby kolouzalo na ledu (točeni volantem bylo k ničemu a plyn zabral až po kratší chvíli). Je to bezmoc když auto najednou jede jinam než chceš a přitom jedeš normální rychlostí :-(
Astra GTC 1,9 (110kW)

Uživatelský avatar
corsaczek
Příspěvky: 2416
Registrován: 16 říj 2008, 10:45
Bydliště: město piva

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od corsaczek » 03 čer 2010, 09:10

Emvee: jj, to souhlasim.
Mimochodem "pneumatiky" Goodride na tom taky můžou mít svůj podíl - šetření na správnym místě 8-)

pueblo
Příspěvky: 1277
Registrován: 02 říj 2009, 13:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od pueblo » 03 čer 2010, 09:57

Hmmmmm, pěkná přestřelka názorů 8-) . Prošel jsem si tohle téma a přidám svůj....nevěřím v chybu ESP. Možná nějaká mechanická závada zapříčinila takovýhle chování ESP, možná skvrna oleje na silnici, co já vím, ale nevěřím na "zmatení" ESP. Když jsem já zjistil, že ho mám (koupil jsem ho z D a nevěděl jsem to), dělal jsem s autem psí kusy na vodě, sněhu, suchu, v lese, prostě jsem si to spíš užíval a nikdy se mi nic podobnýho nestalo :mrgreen:

Uživatelský avatar
Adriano2
Příspěvky: 1127
Registrován: 23 říj 2009, 13:16
Bydliště: Záhorák :-)

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od Adriano2 » 03 čer 2010, 10:10

Dark ja by som sa tiež prikláňal k nejakej mechanickej chybe než k tomu že ta prizabilo ESP....písal si tu ako si preletel nejakou dierou,potom tuším že si vletel fo vyfrézovanej vozovky alebo niečo také? proste máš tuším 19 a 150 koňové auto,určite jazdíš dravo :D a pritom nejakú jamu určite trafíš,proste na naších cestách je to uplne normálne...takže možno nejaká skrytá závada,alebo niečo,to neni možné aby ESP porobilo také hlúposti......u mna to ESP funguje skvele(cez zimu mi to až vadí ,vždy musím ťahať feldu aby som si užil snehu :D ) :? :shock: neviem vážne :?:
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005

Haczek
Příspěvky: 126
Registrován: 28 črc 2009, 10:25
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od Haczek » 03 čer 2010, 12:26

Pánové právě mně volal Roman a myslím si že přišel na to čím to je. Tedy vlastně dokázal objasnit čím to je. Jsou to již dříve zmíněné opotřebené pneu. :?

Stručně jde o to že u pneu co mám já a Dark dojde při určitých podmínkách (nižší rychlost, opotřebení, směr, stav vozovky) ke "žvejknutí" opotřebených lamel které pak vedou auto opačným směrem -tedy auto brusílí a každá další lamela při dotyku s vozovkou směřuje směr o nějakých x milimetrů opačným směrem. :roll:

Zítra jdu na autosalon, tak jestli tam budou odborníci od Danlopu, tak to s nimi proberu :mrgreen:

PS: a určo půjde i o vliv zatížení -oba máme těžké motory 1,9 a auta v plné polní, které váží na horní hranici vybavení aut :twisted:
Astra GTC 1,9 (110kW)

Uživatelský avatar
bubo
Příspěvky: 410
Registrován: 13 dub 2009, 22:42
Bydliště: Vysočina

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od bubo » 03 čer 2010, 12:42

Haczek píše:...pneu co mám já a Dark dojde při určitých podmínkách (nižší rychlost, opotřebení, směr, stav vozovky) ke "žvejknutí" opotřebených lamel ....
A tenhle jev se může projevit u všech pneu , nebo to je bolest těch co máte ( a co je to za značku pneu ? ) Píšeš ,, opotřebení ,, kolik mm zbytku vzorku si pod tím představit ?
Jestli zjistíš na salonu info , bude to pro nás velice dobrý poznatek 8-) 8-)
ASTRA H Caravan 2006 / 1.8 / 103 KW / Z18XER / CD70Navi / CID + Cz ,, Stříbrňák ,,

dark
Příspěvky: 862
Registrován: 01 črc 2009, 13:24
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od dark » 03 čer 2010, 13:22

Haczek píše:Pánové právě mně volal Roman a myslím si že přišel na to čím to je. Tedy vlastně dokázal objasnit čím to je. Jsou to již dříve zmíněné opotřebené pneu. :?

Stručně jde o to že u pneu co mám já a Dark dojde při určitých podmínkách (nižší rychlost, opotřebení, směr, stav vozovky) ke "žvejknutí" opotřebených lamel které pak vedou auto opačným směrem -tedy auto brusílí a každá další lamela při dotyku s vozovkou směřuje směr o nějakých x milimetrů opačným směrem. :roll:

Zítra jdu na autosalon, tak jestli tam budou odborníci od Danlopu, tak to s nimi proberu :mrgreen:

PS: a určo půjde i o vliv zatížení -oba máme těžké motory 1,9 a auta v plné polní, které váží na horní hranici vybavení aut :twisted:
Takže mám u 4 mm gumy radši vyhazovat ?
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od Kesi » 03 čer 2010, 13:42

K tým pneumatikám. Dovolím si citovať jeden článok:

Hĺbka vzorky dezénu
Pneumatiky sa musia vymeniť najneskôr po opotrebovaní vzorky dezénu na minimálnu výšku 1,6 mm.

Z technického hľadiska ojazdené pneumatiky už nie je možné bezpečne používať v nepriaznivých podmienkach ako je mokro, ľad, čerstvý, alebo rozjazdený sneh. Spoľahlivým signálom na výmenu pneumatík sú indikátory opotrebovania - sú to vyvýšené body umiestnené v základe vzorky, ktoré sa objavia, keď sa dezén opotrebuje na výšku 1,6 mm. (4 mm pri zimných pneumatikách).

•Pre spoľahlivú funkciu sa doporučuje výmena letných pneumatík už pri výške vzorky dezénu 2 mm a v prípade zimných pneumatík pri výške vzorky dezénu 4 mm.
•Pri širokých pneumatikách nesmie byť prekročená hĺbka vzorky dezénu pod 3 mm

Kto by si tochcel prečítať celé
http://premio-pneuservis.sk/primo-radi-pneumatiky.php
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

dark
Příspěvky: 862
Registrován: 01 črc 2009, 13:24
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečné chování ESP v levotočivé zatáčce

Příspěvek od dark » 03 čer 2010, 14:06

Ty jo, ale furt mě sere jak to mohlo tak uject v takový "malý" rychlosti a to jsem to nějak nesek. Začínám věřit tomu věřit, pokud se to děje jen nám, oba máme stejné gumy a už opotřebené. Ale jestli to je pravda tak jako čumim. Ta jedna guma stála tekrát skoro 3000,- ...
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem

Odpovědět