Jednou tak, podruhé jinak
Jednou tak, podruhé jinak
Zdravim,
zaregistroval jsem, že jsou určité určité časové intervaly ve dne, v noci , kdy se mi zdá, že moje Astra jede líp (zdá se mi, že to auto ožívá častěji večer než přes den). Nedokážu si vysvětlit čim to je, je to naprosto nepravidelný. Auto jede furt hodně dobře (mám 110 kW), ale poznám to na jednom jednoduchym testu - jedu za 2, dám plnej a někdy u 3500 ot si to párkrát zahrábne - i prostě je to o krapet živější - jako řidič to prostě poznám - použil bych větu: jde to o něco lip za plynem.
Pokud citim jen uplně čistej zátah a neprohrábne to při těch vyšších otáčkách - vim že to prostě nejede jak jsem několikrát zažil.
Řekl bych že rozdíl mezi jakým se to pohybuje je tak 3-5 koni, podle mojeho odhadu.
Je to jako když jedete a to auto maže tak jak má ale ještě dostane nějakou elektrickou ránu a maže to ještě víc - lepší věta jak to vystihnout mě nenapadla.
Nazory které rovnou vyloučim:
- palivo tankuju u Luk Oil a stane se to občas i když vim, že palivo v nádrži je furt to stejný - takže na palivu nezáleží
- žadné aditiva do nádrže nedávám (prý Diesel aditivum je dobrá věc - možná vyzkoušim ???)
- změna nenastane ani po opětovném, vypínaní, zapínání motoru. Prostě citim jak je to najednou uplně živý, přijedu někam, vypnu motor, furt je to živý, jdu domu, pul hodiny je auto venku, přijdu auto je furt živý...a pak mě řidiče najednou např. po 10 km trkne, že to jelo o něco lip před tim. Takže bych neřekl, že je to o studenějšim a teplejšim motoru.
Ptal jsem se na to pár kámošů a prý to záleží hodně na teplotě vzduchu a na nějakých faktorech v počasí.
Rád bych vyjádření lidi co s tim mají zkušenosti a něco o tom ví.
zaregistroval jsem, že jsou určité určité časové intervaly ve dne, v noci , kdy se mi zdá, že moje Astra jede líp (zdá se mi, že to auto ožívá častěji večer než přes den). Nedokážu si vysvětlit čim to je, je to naprosto nepravidelný. Auto jede furt hodně dobře (mám 110 kW), ale poznám to na jednom jednoduchym testu - jedu za 2, dám plnej a někdy u 3500 ot si to párkrát zahrábne - i prostě je to o krapet živější - jako řidič to prostě poznám - použil bych větu: jde to o něco lip za plynem.
Pokud citim jen uplně čistej zátah a neprohrábne to při těch vyšších otáčkách - vim že to prostě nejede jak jsem několikrát zažil.
Řekl bych že rozdíl mezi jakým se to pohybuje je tak 3-5 koni, podle mojeho odhadu.
Je to jako když jedete a to auto maže tak jak má ale ještě dostane nějakou elektrickou ránu a maže to ještě víc - lepší věta jak to vystihnout mě nenapadla.
Nazory které rovnou vyloučim:
- palivo tankuju u Luk Oil a stane se to občas i když vim, že palivo v nádrži je furt to stejný - takže na palivu nezáleží
- žadné aditiva do nádrže nedávám (prý Diesel aditivum je dobrá věc - možná vyzkoušim ???)
- změna nenastane ani po opětovném, vypínaní, zapínání motoru. Prostě citim jak je to najednou uplně živý, přijedu někam, vypnu motor, furt je to živý, jdu domu, pul hodiny je auto venku, přijdu auto je furt živý...a pak mě řidiče najednou např. po 10 km trkne, že to jelo o něco lip před tim. Takže bych neřekl, že je to o studenějšim a teplejšim motoru.
Ptal jsem se na to pár kámošů a prý to záleží hodně na teplotě vzduchu a na nějakých faktorech v počasí.
Rád bych vyjádření lidi co s tim mají zkušenosti a něco o tom ví.
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
- Reklama
- MrMarian
- Příspěvky: 246
- Registrován: 15 črc 2009, 08:13
- Bydliště: Juzne cechy / Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Zdar,
Moj nazor ... tlak a teplota vzduchu ...
Zijem na Vysocine cca 600m nad morom ... ked idem domov na SK, 130m nad morom a auto (pocitovo) ide omnoho lepsie ...
Pekny den.
M.
Moj nazor ... tlak a teplota vzduchu ...
Zijem na Vysocine cca 600m nad morom ... ked idem domov na SK, 130m nad morom a auto (pocitovo) ide omnoho lepsie ...
Pekny den.
M.
Opel Astra H 1.6 16V 85kW Z16XER Enjoy 7/2009 sedan
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Ok tlak beru a ta teplota myslíš že čim nižší tim lip ?
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Urcite, cim nizsi teplota nasavaneho vzduchu, tim vyssi vykon, ale to se pohybujeme v radu jednotek %...
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Popravdě když si dám doohromady jak jsem psal, že večer jsou "oživení" motoru častější tak to odpovídá, protože venku je daleko chladněji a právě je to asi řešení toho, že když se to děje přes den je to nepravidelnej interval OD, DO, zkrátka když se drží nějakej tlak, teplota vzduchu kterej děla tomu motoru dobře tak se to projeví, pak projde změna a já jako řidič si ty nepatrný změny všimnu - ostatní v autě ne - už jsem to zkoušel , jestli to zaznamená posádka
Nesnášim ty fyzikální zákony
Nesnášim ty fyzikální zákony
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
Re: Jednou tak, podruhé jinak
samozřejmě že čím studenější tím lepší, proto je tam intercooler
taky poznám, že jede auto líp
taky poznám, že jede auto líp
EX Opel Astra H caravan
- MrMarian
- Příspěvky: 246
- Registrován: 15 črc 2009, 08:13
- Bydliště: Juzne cechy / Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Zdar,
Nizsia teplota -> vyssia hustota -> pri rovnakom objeme mas viac kg vzduchu -> viac kysliku -> lepsie spalovanie (kyslik hori) -> vyssi vykon.
Fyzika ... to je aspon veda ktora sa da pochopit a popisat istymi zakonmi / zakonitostami ... su veci ktore sa nedaju popisat nicim ... chovanie ludi / emocie ... (aspon o tom neviem ze by sa dalo).
Pekny den.
M.
Nizsia teplota -> vyssia hustota -> pri rovnakom objeme mas viac kg vzduchu -> viac kysliku -> lepsie spalovanie (kyslik hori) -> vyssi vykon.
Fyzika ... to je aspon veda ktora sa da pochopit a popisat istymi zakonmi / zakonitostami ... su veci ktore sa nedaju popisat nicim ... chovanie ludi / emocie ... (aspon o tom neviem ze by sa dalo).
Pekny den.
M.
Opel Astra H 1.6 16V 85kW Z16XER Enjoy 7/2009 sedan
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Ale no tak Mariane. Kyslík přece nehoří, hoření je okysličování. Hoří benzín / nafta.
- MrMarian
- Příspěvky: 246
- Registrován: 15 črc 2009, 08:13
- Bydliště: Juzne cechy / Vysocina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Zdravim,
To emvee: Kyslik veru hori ... ale nie v tomto pripade (problem je v zapalnej teplote - nehorazne vysoka) ... takze ciastocne mas pravdu (mal som napisat kyslik podporuje horenie, alebo inak povedane jedna z nutnych podmienok). Ak okyslicovani je oxidacny proces tak zase mas pravdu (ale okyslicujem vacsinou vodu v akvariu ). Ale s cin nesuhlasim je ze hori benzin / nafta ... ked uz sa chytame za slovicka... Benzin ani nafta nehoria bez oxidacnych prostriedkov (najcastejsie je to vzduch, ale moze to byt aj napr. peroxit vodika (celkom mla efektivita ale funguje to), pri ktorom sa da uvolnit jeden atom kyslika ... ked chces tak ti o tom napisem elaborat na par stranok, ale niektory ludia su to trocha alergicky na moje clanky )
Zaver: aby si mal horenie potrebujes horlavinu (v nasom pripade - benzin / naftu) a oxidacny proces (zlucovanie s kyslikom - najcastejsie zo vzduchu).
Uprava mojho prispevku: Nizsia teplota -> vyssia hustota -> pri rovnakom objeme mas viac kg vzduchu -> viac kysliku -> lepsie spalovanie (kyslik podporuje horenie) -> vyssi vykon.
Prajem pekny den.
Marian
To emvee: Kyslik veru hori ... ale nie v tomto pripade (problem je v zapalnej teplote - nehorazne vysoka) ... takze ciastocne mas pravdu (mal som napisat kyslik podporuje horenie, alebo inak povedane jedna z nutnych podmienok). Ak okyslicovani je oxidacny proces tak zase mas pravdu (ale okyslicujem vacsinou vodu v akvariu ). Ale s cin nesuhlasim je ze hori benzin / nafta ... ked uz sa chytame za slovicka... Benzin ani nafta nehoria bez oxidacnych prostriedkov (najcastejsie je to vzduch, ale moze to byt aj napr. peroxit vodika (celkom mla efektivita ale funguje to), pri ktorom sa da uvolnit jeden atom kyslika ... ked chces tak ti o tom napisem elaborat na par stranok, ale niektory ludia su to trocha alergicky na moje clanky )
Zaver: aby si mal horenie potrebujes horlavinu (v nasom pripade - benzin / naftu) a oxidacny proces (zlucovanie s kyslikom - najcastejsie zo vzduchu).
Uprava mojho prispevku: Nizsia teplota -> vyssia hustota -> pri rovnakom objeme mas viac kg vzduchu -> viac kysliku -> lepsie spalovanie (kyslik podporuje horenie) -> vyssi vykon.
Prajem pekny den.
Marian
Opel Astra H 1.6 16V 85kW Z16XER Enjoy 7/2009 sedan
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
Re: Jednou tak, podruhé jinak
Díky za vysvětlení, tak to konečně chápu :c) je to fakt zajímaví...
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem