Stan. píše: ↑27 pro 2019, 13:38Zkontroluj funkci alternátoru, kolik dobíjí při různách otáčkách. Dobíjet by měl okolo 14.2-14.5V. Při startu by napětí nemělo klesnout pod 10V. Při zvýšených otáčkách a zapnutých dálkových světlech by napětí nemělo klesnout proti původně naměřené hodnotě o více než 0.4V. Také může být již špatná baterie, že se sice rychle nabije, ale neudrží již kapacitu. Poruše nabíjení nebo baterie by také odpovídaly popsané nefunkční přístroje. Které se při nízkém stavu napětí baterie samovolně odpojují, aby nedošlo k další poruše.
Tak jsem nabil baterku, normálně nastartoval, nechal chvilku vrčet, vše v normálu. To dobijení zjistím asi nejakým měřákem že? Ten nemám. V servis menu mě to ukazuje toto, při zapnutí třeba dálkových to klesne o 0,1 a po chvilce se to vrátí na původní hodnotu.