Stan. píše:to tedy znamená, že každá podvozková platforma má i elektronickou část (softwar) danou již typem platformy a MKJ
V zásadě ano – pro každou platformu jsou definovány typy jednotek a hlavně komunikační protokoly na CAN sběrnicích. Ten typ platformy se občas objevuje i v označení SW verzí jednotek, např. displeje byly značené XYZZ, kde X je typ (C – CID, G - GID), Y je platforma (D – Delta, G – Gamma, E - Epsilon) a ZZ je číslo SW verze (např. 59, 83, ..), takže např. CD59, GG83 atd..
Stan. píše:… MKJ by byla podle platformy například použitelná i pro vozy "Chevrolet Saturn, Cobalt G5 a podobně"? Které mají platformu Delta a Epsilon?
To nedokáži říci. Jde o to, že komunikační protokoly a jednotky pro výše uvedené platformy, resp. modely vyráběné OPELem, si navrhovali Němci ve svém vývojovém centru v Rüsselsheim am Main, ale co, a zda-li vůbec něco, z toho použilo mateřské GM u svých amerických značek netuším.
Jako další platforma přišla GlobalA (Astra-J, Insignia, Zafira-C, …) a jak už název napovídá, byla společná (včetně CAN protokolů) pro všechny značky a modely GM – vývoj probíhal v GM Technical Center, Warren, USA.