Přídavné topení Zafira

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 228
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Přídavné topení Zafira

Příspěvek od vasekpetr1 » 28 lis 2018, 18:18

Netušíte někdo, jak to funguje, čím se spouští a vypíná? Začal jsem o tom ve vláknu o diagnostice a protože už to s OP-COMem má málo společného, pokračuji raději v novém vlákně. Standa mně navedl na kontrolu pojistky F4 v motoru (100A) ta je v pořádku, tak jdu po umístění. Podle knihy Jak na to (strana 108) jsem zkoušel rozebrat kryt středového panelu u spolujezdce a ten se mi zatím nepodařilo sundat. Se Standou si píšeme přes SZ, poslal mi odkaz na Quick heat.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Přídavné topení Zafira

Příspěvek od Stan. » 28 lis 2018, 19:02

Výpis z Polského webu:

Systém Quickheat nebo rychlé vytápění je instalován v některých modelech Astra vybavených naftovým motorem (obvykle modely Z17DTJ a Z17DTR). Je také mnohem vzácnější při použití benzínového motoru (obvykle modely Z16XER a Z18XER). Pod tímto jménem je přídavný ohřívač, který na podzim a v zimě ráno zahřeje auto po chvíli po startu motoru nebo okamžitě rozmrazí čelní sklo. Jedná se o velmi výhodné řešení, protože samotný motor, ze kterého se obvykle odvádí teplo, se ohřívá mnohem déle.
Ohřívač se spustí automaticky, když je zapnuto větrání, v závislosti na teplotě motoru (přibližně do 70 ° C), okolním prostředí a cílové teplotě nastavené v autě.

Bohužel není žádná růže bez trní. Výkon tohoto ohřívače je asi 1 KW, takže maximální spotřeba proudu může dosáhnout až 80 A. Účinek je takový, že během provozu systému Quickheat velmi často nedochází k žádnému nabíjení akumulátoru a instalační napětí klesne i pod 12V.
Jdu dál, startování studeného motoru absorbuje hodně elektrické energie. Abyste "kompenzovali tuto ztrátu", baterie by měla být nabíjena přibližně 5-10 km. Při jízdě hlavně v okolí města nebo na krátkých úsecích s topením, nemusí být vůbec možné dobití baterie.
Výsledkem může být, že jeden den může být baterie velmi rychle vybita a vůz se nenastartuje.

Závěrem by měl být tento systém používán obezřetně. Pokud jedeme na delší cestu, můžeme ji použít bez obav. Měli byste být opatrní ve městě.
Pokud potřebujeme odmlžit okna, někdy když motor pracuje nějakou dobu, stačí nasměrovat chladný (neohřátý) vzduch na ně. Ohřívač se potom nezapne.

Chcete-li zjistit, zda má Astra systém Quickheat, podívejte se na seznam zařízení ve VIN dekodéru . Systém Quickheat je označen symbolem C32.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 228
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Re: Přídavné topení Zafira

Příspěvek od vasekpetr1 » 27 úno 2019, 16:19

Dnes odpoledne bylo venku tak krásně, že jsem se rozhodl kouknout na to moje slavné přídavné topení, které mi od podzimu hlásí do diagnostiky chybu na topném elementu č. 4. Po vyloupnutí předního krytu ruční brzdy a demontáži krytu řadící páky jsem sundal kryt nad nohami spolujezdce (sundal jsem i kastlík před spolujezdcem) a s trochou násilí se mi podařilo sundat část bočního krytu středového panelu u spolujezdce a zde na mě koukalo přídavné topení. Odpojit matici trvalých 12V (červený kabel 4mm, matka je připevněná ke kabelovému očku) - POZOR, je stále pod napětí, buď odpojit na pojistce v motorovém prostoru nebo jako já po odpojení kabel zamotat do hadry a strčit bokem, další věc odpojit matku kostry (hnědý kabel 4mm), odpojit konektor ovládání, dva upevňovací šroubky a topení jde ven. Samotné topnice se dají odpojit od ovládacího modulu, jsou pouze přes dva zobáčky nastrčené do modulu. Proměřením zjištěno, že všechny topnice mají proti sobě 1.5Ω, žádná nevykazovala odlišné hodnoty proti ostatním. Samotná elektronika v domácích podmínkách nejde opravovat, je zalitá do průhledného silikonu, jak je patrné z obrázků. Zkusil jsem přihnout kontakty na topnicích, topení poskládal, zapojil do vozu a zkusil diagnostiku - a chyba zmizela :D ! Asi přechodový odpor na některé z topnic způsobil vyhození chyby a nefunkčnost jedné ze čtyř topnic. Uvidím, jak se bude topení tvářit dál, ale aspoň vím, jak k němu.
Přílohy
Přídavné topení2.jpg
Přídavné topení1.jpg
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Re: Přídavné topení Zafira

Příspěvek od pajak7 » 27 úno 2019, 22:41

No ,pěkně Petře si si za laboroval.
Každopádně dobrá práce a já děkuji za to že to v autě nemám.
Ale mám zase webasto nezávislé topení ;) ;) ;) .Není nad to ,když startuješ motor a auto už je ohřáté na 40°C i v -17°C.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Uživatelský avatar
vasekpetr1
Příspěvky: 228
Registrován: 06 srp 2016, 15:05
Bydliště: Hospoda (Červená) u Třebíče

Re: Přídavné topení Zafira

Příspěvek od vasekpetr1 » 28 úno 2019, 07:31

Jojo Pájo, přiznám se, že při těch zimních startech jsem moc nepocítil, že to přídavné topení běží, okna jsem musel před fabrikou škrabat tak jako tak, ale co jsem ocenil, tak garáž vedle baráku - venku samec deset stupňů a v autě mírně nad nulou a čistý okna :D .
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 185 tkm
...a bydlím v Hospodě (
Červené )...

Odpovědět