Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od pajak7 » 27 čer 2018, 20:11

Zdravím páni kluci
Mám na vás velkou prosbu a chci se zároveň podělit o své trápení s Astroletem.
Začala se rozsvěcet kontrolka auta s klíčem a po napojení na china opcom vyběhla závada lambda sondy .
Konkrétně:
P0030-04 O2 sensor heater circuit open (bank1 sensor 1)
P0130-2B O2 sensor circuit (bank1 sensor1)

Při nahlédnutí na data se u senzoru O2 hodnoty vůbec nehýbou a nejsem si jist jestli je to china opcomem nebo přímo tou Lambdou.
Tak jsem chtěl poprosit jestli by někdo s chinna opcomem a motorem Z19DTH 110kw nekoukl na ty data u svého auta moje hodnoty viz obrázeky.

Obrázek

Obrázek

Předem díky.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Reklama
 

alzafir
Příspěvky: 48
Registrován: 08 říj 2010, 21:31
Bydliště: Ostrava

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od alzafir » 28 čer 2018, 10:50

Tam už je strčená lambda? Ach jo, konec jednoduchých nafťáků :twisted:
Nemáš jen rozpojený konektor? Píše se , že je rozpojený obvod vyhřívání lambdy ( circuit open) a i ta hodnota je do mínusu, to fakt vypadá na rozpojený nebo přetržený kabel.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od pajak7 » 28 čer 2018, 14:53

Ahoj Aleši konektory jsem kontroloval u lambdy i na řídící jednotce leda že by byl kabel přerušený někde jinde na cestě.
každopádně ta P0030 vyskakuje méně častěji.
Hodilo by se schéma abych věděl kam ty kabely ze sondy vedou,myšleno na jaké pozice v konektoru řídící jednotky.
Pak by se dalo lépe měřit průchodnost nebo přerušení .
Nejdříve bych to chtěl proměřit než zbytečně koupím novou sondu.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od denny » 28 čer 2018, 20:21

Máš nejspíše přerušený vyhřívací článek v sondě.Je na výměnu.

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od pajak7 » 28 čer 2018, 21:33

Ahoj denny,myslíš vyhřívání sondy teda pin 3 a 4 na obrázku.

Obrázek

Jestli ano zítra odpoledne změřím dokonce jsem zjístil že má mít 3.5ohmů

Obrázek
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od pajak7 » 29 čer 2018, 17:40

Takže jsem se v tom zase trochu vrtal a začal měřením sondy .
Odpor vyhřívacího okruhu je podle testu širokopásmových sond v pořádku 3.5 ohmů,takže hláška že je obvod rozpojený je divná.
Pak jsem začal s měřením vodičů a všech 6 je průchozích z toho 5 do řídící jednotky do konektoru K (ten větší) a jeden vodič je v předním elektrickém centru v K3 konektoru.
Konektor ze sondy pin číslo 1 je v jednotce na pozici 65
Konektor ze sondy pin číslo 2 je v jednotce na pozici 85
Konektor ze sondy pin číslo 3 je v jednotce na pozici 51
Konektor ze sondy pin číslo 5 je v jednotce na pozici 87
Konektor ze sondy pin číslo 6 je v jednotce na pozici 64

Konektor ze sondy pin číslo 4 je v předním elektrickém centru v konektoru X3 na pozici 29

Vše průchozí a v pořádku.

Zajímavé je že když sondu odpojím tak hlásí stejné chyby.
Je tedy možné že je problém v řídící jednotce motoru?
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od pajak7 » 29 čer 2018, 19:49

Teď jsem ještě proměřil na konektoru k lambdě napájení toho vyhřívání a na konektoru 3 a 4 jsem naměřil 7.5V a když kabel z multimetru dám přímo na kostru a druhý nechám v konektoru na pinu3 což je plus tak tam je 12V.
Těch 7.5V nebude asi úplně v pohodě, že.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od denny » 29 čer 2018, 21:02

pajak7 píše:Teď jsem ještě proměřil na konektoru k lambdě napájení toho vyhřívání a na konektoru 3 a 4 jsem naměřil 7.5V a když kabel z multimetru dám přímo na kostru a druhý nechám v konektoru na pinu3 což je plus tak tam je 12V.
Těch 7.5V nebude asi úplně v pohodě, že.
Tak to vypadá,že jednotka ti tam neposílá jasnou kostru.A pak to hlásí přerušený obvod.

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od pajak7 » 29 čer 2018, 23:20

To je teda prekérka. nejsem z toho dvakrát šťastný když vemu v potaz že auto jezdí normálně ,nekouří,nepije (spotřeba stejná max do 6 litrů).
Není možné že jsem měřil na studeném motoru a to ohřívání by mělo řízenou kostru a postupně by si přidávalo aby se sonda ohřívala postupně a né šokem?
Což by pak vysvětlovalo to menší napětí.
Popřípadě že by tomu tak nebylo a ta kostra by tam opravdu chyběla co dál ,zkusit přehrát soft nebo rovnou někdo kdo by opravil jednotku.
Možná bych i o jedné jednotce věděl ale bez car pasu a z auta s DPF a já mám bez DPF.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Uživatelský avatar
pajak7
Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2016, 00:58
Bydliště: Tanwald

Re: Hodnoty Lambda sondy motoru Z19DTH

Příspěvek od pajak7 » 01 črc 2018, 19:54

Takže je tu další pokračování mého románu.
Jelikož jsem tak trochu zvědavá povaha a zajímalo mně co je s tou asi jednotkou tak jsem se rozhodl že jí vyndám a kouknu dovnitř jestli tam třeba není nějaká oxidace když je na tak inteligentním místě.
Jaké bylo překvapení když jednotka po vyndání z podběhu (což je na další román) nesla známky toho že tam už někdo byl viz obrázky .
To prasecké zalepení jednotky mně trochu vyděsilo ale jednotka uvnitř čistá. Někdo v ní něco asi opravoval dle nápisu fixou uvnitř na tištáku.
Já prohlédl tišťák v místě přiletování ke konektoru a našel podezřele spoje ,asi 12 kusů tak jsem to proletoval mikropájkou ,složil nastrtoval a světe div se kontrolka sama zhasla a chyby šla v klidu smazat .
nicméně opcom se stále v datech chová jako před opravou .
Tak jsem našel video na youtube kde pán něco řeší s autem a tam zahlédl v datech to samé jako u mně.
Takže to bude asi vadou opcomu.

Zde je vidět jak se někdo odborně dostával dovnitř

Obrázek

Obrázek

Zde odborně nanesen tmel jako by to lepilo malé dítě.

Obrázek

Obrázek

A tady zmińované popsání asi opravy a nějakého testu

Obrázek

Obrázek

A tady video na 1:30 minutě jsou údaje o sondě úplně stejné jako na mém opcomu.

https://www.youtube.com/watch?v=QxN-P8zSONk&t=62s
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET

Odpovědět