Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Zdravím pánové a předem se omlouvám jestli se to už řešilo ale já to nenašel.
Problém je ten že u motoru 1.9 CDTi 110kW řeším problém s teplotou chladící kapaliny ve skrytém menu. Dokud nezapnu klíčky tak položka coolant ukazuje 73°C a to je venku 3°C. Po zapnutí klíčků do polohy kontrolek se za okamžik ukáže správná teplota a až poté se rozsvítí kontrolka žhavení .Start je každý jinak dlouhý a je jedno jestli je -12°C nebo +30°C
Žhavící svíčky kontrolovány (vyndány ven z motoru) a všechny jsou v super stavu,žhaví a mají stejný odpor.
Zde video:
https://www.youtube.com/watch?v=oXzUrPurQDo
Problém je ten že u motoru 1.9 CDTi 110kW řeším problém s teplotou chladící kapaliny ve skrytém menu. Dokud nezapnu klíčky tak položka coolant ukazuje 73°C a to je venku 3°C. Po zapnutí klíčků do polohy kontrolek se za okamžik ukáže správná teplota a až poté se rozsvítí kontrolka žhavení .Start je každý jinak dlouhý a je jedno jestli je -12°C nebo +30°C
Žhavící svíčky kontrolovány (vyndány ven z motoru) a všechny jsou v super stavu,žhaví a mají stejný odpor.
Zde video:
https://www.youtube.com/watch?v=oXzUrPurQDo
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
- Reklama
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Koukal jsem na tvoje video a pak na video hned pod tvým.
https://youtu.be/W1gMZ0Vee1I
V čase 4:38 je pohled na BC při vypnutém zapalování a teplota je tam taky 73. Tak.je to asi normální, ne?
https://youtu.be/W1gMZ0Vee1I
V čase 4:38 je pohled na BC při vypnutém zapalování a teplota je tam taky 73. Tak.je to asi normální, ne?
Astra H caravan, 1.9 cdti 110kw, r.v. 2008
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Pravdu máš .
Každopádně to neřeší problém s tím žhavením.
Kontrolka žhavení se rozsvítí až opožděně ,asi 5 vteřin po rozsvícení kontrolek.
A třeba kolegova Zafira B 1.7 CDTi žhaví okamžitě stejně jako naše stařenka Zafira A 2.2 DTi.
Zítra si ještě ověřím jestli je napětí na všech čtyřech konektorech od žhavících svíček aby to nebylo nakonec tím relé žhavení.
Každopádně to neřeší problém s tím žhavením.
Kontrolka žhavení se rozsvítí až opožděně ,asi 5 vteřin po rozsvícení kontrolek.
A třeba kolegova Zafira B 1.7 CDTi žhaví okamžitě stejně jako naše stařenka Zafira A 2.2 DTi.
Zítra si ještě ověřím jestli je napětí na všech čtyřech konektorech od žhavících svíček aby to nebylo nakonec tím relé žhavení.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Zítra na to kouknu. Mám stejný auto. Ale kontrolka zhaveni podle mě svítí hned.
Astra H caravan, 1.9 cdti 110kw, r.v. 2008
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Já ti děkuji předem ale zítra se věnuj rodině to nespěchá.
Ještě mně napadá jedna věc koukal jsem že se dělají dvě různá relé žhavení a rozlišují se barvou konektoru .
Jsou modra a černá ale nikde jsem nenašel co to znamená ,každopádně se všude nabízejí obě varianty.
A já mám černou.
Ještě mně napadá jedna věc koukal jsem že se dělají dvě různá relé žhavení a rozlišují se barvou konektoru .
Jsou modra a černá ale nikde jsem nenašel co to znamená ,každopádně se všude nabízejí obě varianty.
A já mám černou.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Nerad bych zde psal bludy, ale nevím kde jsi našel relé žhavení, maximálně tak relé K14 ohřev filtru (paliva) které ale spíná až po signálu k sepnutí z ECU (řídící jednotka motoru)
Samostatná řídící jednotka žhavení (je umístněna na čele držáku baterie) a má tyto vývody napájení.
Pin 1 = Žhavení svíček 1 a 2 válec (červený vodič)
Pin 2 = Žhavení svíček 3 a 4 válec (šedo-červený vodič)
Pin 3 = Stálé napájení z AKU baterie pojistka FB2 80A (červený vodič silný)
Pin 6 = Uzemnění - kostra (hnědo-bílý vodič)
Pin 7 = Žhavící svíčka ovládání z ECU (oranžovo-bílý vodič)
Pin 8 = Řízení žhavící svíčky diagnostika signál (oranžovo-modrý vodič)
Pin 9 = Zapalovací napětí z pojistky FE30 (po zapnutí klíčku zapalování - černo-fialový vodič)
Z uvedeného je vidět, že vše řídí řídící jednotky na základě všech vyhodnocených údajů (signálů), například teplota nasávaného vzduchu a teplota motoru atd.
Samostatná řídící jednotka žhavení (je umístněna na čele držáku baterie) a má tyto vývody napájení.
Pin 1 = Žhavení svíček 1 a 2 válec (červený vodič)
Pin 2 = Žhavení svíček 3 a 4 válec (šedo-červený vodič)
Pin 3 = Stálé napájení z AKU baterie pojistka FB2 80A (červený vodič silný)
Pin 6 = Uzemnění - kostra (hnědo-bílý vodič)
Pin 7 = Žhavící svíčka ovládání z ECU (oranžovo-bílý vodič)
Pin 8 = Řízení žhavící svíčky diagnostika signál (oranžovo-modrý vodič)
Pin 9 = Zapalovací napětí z pojistky FE30 (po zapnutí klíčku zapalování - černo-fialový vodič)
Z uvedeného je vidět, že vše řídí řídící jednotky na základě všech vyhodnocených údajů (signálů), například teplota nasávaného vzduchu a teplota motoru atd.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Omlouvám se za nepřesné označení řídící jednotky žhavení (relé žhavení).
Tak jestli je vše řízeno z řídících jednotek tak je možné že je problém ( jestli teda je to vlastně problém ) tam.
No dnes zkusím připojit k konektorům od svíček žárovky na všechny najednou a zkusím jestli jedou všechny 4 nebo ne.
Každopádně mně stále zajímají dvě veci.
1.proč se kontrolka i při -12°C rozsvěcí tak pozdě a jen na asi 2až 3 vteřiny
2.čím se liší barevné označení jednotek žhavení viz obrázek
nalezeno podle vin.
Tak jestli je vše řízeno z řídících jednotek tak je možné že je problém ( jestli teda je to vlastně problém ) tam.
No dnes zkusím připojit k konektorům od svíček žárovky na všechny najednou a zkusím jestli jedou všechny 4 nebo ne.
Každopádně mně stále zajímají dvě veci.
1.proč se kontrolka i při -12°C rozsvěcí tak pozdě a jen na asi 2až 3 vteřiny
2.čím se liší barevné označení jednotek žhavení viz obrázek
nalezeno podle vin.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Tak poznatek číslo jedna je ten že jsem byl zkoušet žhavení a to funguje jak má nezávisle na kontrolce.
To je že se napětí ukáže na svíčkách hned po otočení klíčku a kontrolka problikne až posléze.
Žhavení žhaví po celou dobu co tlakuje podávací čerpadlo v nádrži takže je to asi v pořádku .
Jen mně nejde do hlavy že to tak všeljak chytá,ještě mně napadájí malé otáčky startéru.
Někdy motor chytne na převalení podruhé točí dlouho a pak se vyvalí z výfuku bílej kouř.
Asi by nebylo od věci nechat i zkontrolovat vstřiky po 180tis.km
To je že se napětí ukáže na svíčkách hned po otočení klíčku a kontrolka problikne až posléze.
Žhavení žhaví po celou dobu co tlakuje podávací čerpadlo v nádrži takže je to asi v pořádku .
Jen mně nejde do hlavy že to tak všeljak chytá,ještě mně napadájí malé otáčky startéru.
Někdy motor chytne na převalení podruhé točí dlouho a pak se vyvalí z výfuku bílej kouř.
Asi by nebylo od věci nechat i zkontrolovat vstřiky po 180tis.km
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Já dneska koukal na naše při startu a kontrolka se rozsveci hned. Nepodařilo se mi ale sledovat co dělá teplota na BC, protože se displej hned po nastartování přepnul na prasklou žárovku.
Jinak starty máme pokaždé taky jinak dlouhý. Všechny spíš delší. Mám ještě sdi Fabii a ta při stejnejch teplota chytá skoro na drc a astra si dává trošku na čas. Odhaduji to tak na 5 otáček starteru. A někdy chytá líp studená, někdy teplá. Mám ji ale krátce, od října, a jezdím hlavně tou Fabii, tak to nemám moc odpozorovaný. S astrou jezdí manželka a ta samozřejmě řekne jen to, že dochází nafta
Jinak starty máme pokaždé taky jinak dlouhý. Všechny spíš delší. Mám ještě sdi Fabii a ta při stejnejch teplota chytá skoro na drc a astra si dává trošku na čas. Odhaduji to tak na 5 otáček starteru. A někdy chytá líp studená, někdy teplá. Mám ji ale krátce, od října, a jezdím hlavně tou Fabii, tak to nemám moc odpozorovaný. S astrou jezdí manželka a ta samozřejmě řekne jen to, že dochází nafta
Astra H caravan, 1.9 cdti 110kw, r.v. 2008
Re: Teplota chladící kapaliny,žhavení,špatné starty.
Zkus také zkontrolovat dobré uzemění (ukostření) motoru, startéru a alternátoru.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993