Klidový odběr měřený na akumulátoru

Od klimatizace až po xenony
Uživatelský avatar
etis
Příspěvky: 39
Registrován: 23 kvě 2015, 17:30
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od etis » 06 úno 2016, 16:58

Zdravím, oživím toto téma.
Mne sa nepodarilo zistiť čo mi vybilo akumulátor "na totálku", zrejme niečo zostalo "visieť"...
V príručke "Jak na to" je napísané na str. 58 že prípustný kľudový odber je do 3mA.
Meral som kľudový odber a nameral hodnoty ako pisatelia predo mnou:
Po zatvorení dverí je odber asi 1,5A, ten sa asi po minúte ustáli na približne 50-60mA.
Nechal som auto zamknuté a po pár hodinách som nameral 3,7mA čo je teda fakt malý odber ktorý akumulátoru ozaj neškodí.
Přílohy
Po dlhšej dobe
Po dlhšej dobe
Asi po minúte.
Asi po minúte.
Opel Zafira B, Z16XER, Enjoy, Edition "111 Jahre" , Sada OPC-Line, Sada Plus,

Reklama
 

formatic
Příspěvky: 37
Registrován: 08 čer 2015, 07:27
Bydliště: Kolín

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od formatic » 25 zář 2017, 07:45

Ahoj, po delší době co auto stálo se mi vybila baterka. Nezůstalo nic svítít a nebylo nic puštěného ani nemám nic extra dodělávaného.
Postupně jsem začal vytahovat všechny pojistky vpředu i v REC a odběr se vůbec nezměnil.
Hodinu po uzamčení auta je odběr 220mA, takže je to jasné.
Nemáte někdo radu na co bych se měl zaměřit? Prohledal jsem forum, ale odpověď nenašel.
OPCOM vypisuje pouze:
P0622 - present
B0226 - not present
B3843 - present

Díky.
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od Stan. » 25 zář 2017, 14:25

Popis kódů:
P0622 - Nesprávná funkce řídícího obvodu pole (svorky) F alternátoru (zkrat na kostru proti napětí nebo přerušení v proudovém obvodu Pin 75 svorkovnice XC12 ŘJ motoru)
B0226 - Klimatizace - motor recirkulační klapky vysoké napětí nebo zkrat (ŘJ klimatizace svorkovnice XC43 Pin 17 žlutočervený vodič a Pin 1 hnědý vodič) poj. FR4 5A REC
B3843 - Obvod kvality snímače vzduchu nízké/vysoké napětí, zkrat proti napětí nebo přerušený obvod (ŘJ klimatizace svorkovnice XC42 Pin 19 bílofialový vodič) poj. FR 17 5A REC
Na radu PepaSe je nejlépe zkoušet odběr přímo na patici pojistek
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

formatic
Příspěvky: 37
Registrován: 08 čer 2015, 07:27
Bydliště: Kolín

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od formatic » 25 zář 2017, 20:32

Diky. Jeste dotaz: je v aute nejake zarizeni ktere nejede pres pojistky a ridici jednotky?
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od Stan. » 26 zář 2017, 08:02

formatic píše:Diky. Jeste dotaz: je v aute nejake zarizeni ktere nejede pres pojistky a ridici jednotky?
Přímo z baterie bez pojistky je napájen alternátor svorka B+ a starter svorka 30
Zkontroluj (proměř) svorkovnici X62, je umístněna na čele pojistkové skříně směrem ke světlu. Je to svorkovnice mezi alternátorem a ŘJ motoru.
Proměřit neporušenost vodičů: Svorka F+ alternátoru a Pin3 u svorkovnice X62, případně dále ze svorkovnice X62 na svorkovnici X12 Pin75 ŘJ motoru
Přitom možno proměřit: Svorku L- alternátoru a Pin2 u svorkovnoce X62, případně dále za svorkovnice X62 na svorkovnici X12 Pin19 ŘJ motoru
Svorka F+ modrý nebo modročervený vodič - signál provozního cyklu (chyba P0622)
Svorka L- modrobílý vodič - signál zapnutí alternátoru
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

formatic
Příspěvky: 37
Registrován: 08 čer 2015, 07:27
Bydliště: Kolín

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od formatic » 26 zář 2017, 08:50

Díky moc za skvělý popis, kouknu na to.
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback

formatic
Příspěvky: 37
Registrován: 08 čer 2015, 07:27
Bydliště: Kolín

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od formatic » 28 zář 2017, 18:16

Tak jsem problem asi vyresil. Uz mam klidovy odber priblizne 30 az 40mA. V servisu mi rekli ze odber do 50mA neresi.
Problem byl s osvetlenim zrcatka ve stinitku spolujezdce. Zarovky svitily porad. Nefungovalo vypnuti pri zavreni krytu. Plast pod zarovkama byl vypaleny na uhel. V obou clonach jsem vyndal zarovky a znemoznil spinani.
Fakt nechapu proc je tohle osvetleni aktivni pri zamknutem a uspanem aute. To je postavene na hlavu.
Dekuji vsem za pomoc a rady.
Opel Astra H - Caravan - 1.7CDTI - Z17DTH - 74kW - 01/2005
Ex: Opel Vectra 95A 1.8i - hatchback

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od Stan. » 29 zář 2017, 08:41

formatic píše:Fakt nechapu proc je tohle osvetleni aktivni pri zamknutem a uspanem aute. To je postavene na hlavu.
Zapnuté vnitřní osvětlení spínačem i zapnuté osvětlení clon se automaticky vypíná asi po 15minutách (vyzkoušeno)
Můžeš to vyzkoušet, zapni vnitřní osvětlení tlačítkem a zavři auto, za jak dlouho Ti zhasne. Odpojí také osvětlení clony, je to stejná napájecí větev.
Pojistka vnitřní osvětlení FR37 v REC, přibližně v průběhu roku 2006 byla tato pojistka zrušena a nahrazena časovou pojistkou přímo v ŘJ REC. u vozidel bez REC pojistka FE13 v UEC.
Viz manual:
Ochrana proti vybití akumulátoru
Z dùvodu prevence vybití akumulátoru
zhasne automaticky osvětlení interiéru,
lampičky na čtení, osvětlení zavazadlového
prostoru a osvětlení schránky v palubní desce
20 minut po vypnutí zapalování
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

larry
Příspěvky: 14
Registrován: 22 úno 2017, 10:11

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od larry » 22 úno 2018, 13:32

Ahoj. Taky se mi vybíjí baterie. Konkrétně se několikrát stalo, že po šichtě ani ťuk. Jindy třeba po třech dnech stání. Trasy nad 30 minut, bez výhřevu. Stalo se to prvně před rokem a teď to dělá čas od času od prosince. Baterie GM s datem 12/3 (takže prosinec 2013, když mám auto 2009?)

Provedeno: origo GM diagnostika - ok, zátěžový test baterie - ok, kontrola a čištění souvisejících kontaktů baterie - altík - ok.
Jinak teda ještě k té diagnostice, je tam nějaký nespecifikovaný problém s audiosystémem a hlásí mrtvý reprák v levých zadních dveřích.
Zkouška chyb brzdou + plynem a otočením klíčku nic nehlásí.

Zjistil jsem zde a ve vlákně "Mrtvá baterie?", že tyto závady umějí dělat přelámané kabely v zadních dveřích a taky "test mode" palubního počítače, který prý žere proud i po vypnutí zapalování a vytažení klíče. Na "test mode" jezdím často.

V brzké době chci proměřit klidový odběr. Kdyby vás napadly ještě nějaké vychytávky a možné závady, dejte vědět. Až se k tomu trochu dostanu, dám vědět a možná budu nějak rady potřebovat :-)

Díky
Astra H Caravan Cosmo Z17DTJ 81kW, model 2009.

Uživatelský avatar
etis
Příspěvky: 39
Registrován: 23 kvě 2015, 17:30
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Klidový odběr měřený na akumulátoru

Příspěvek od etis » 22 úno 2018, 13:46

No ten Test mode už nepoužívam odkedy som ho nevypol a baterku to vybilo na total....
Nebolo by lepšie si kúpiť bluetooth prevodník do OBD zásuvky a aplikáciu v mobile ak už chcete vidieť online dáta?
Ten kľudový odber treba merať fakt s časovým odstupom. (ani dvere neotvárať, nič...)
Opel Zafira B, Z16XER, Enjoy, Edition "111 Jahre" , Sada OPC-Line, Sada Plus,

Odpovědět