Zafira B, výměna váhy vzduchu, vyšší spotřeba
Zafira B, výměna váhy vzduchu, vyšší spotřeba
Zdravím,
Zafira B, 07/2005, 1.6, 77kW, 156 000km
Obě lambda sondy 04/2016
Celá výfuková soustava od svodů až po konec výfuku - 10/2016
Svíčky, výměna veškerých kapalin (olej, brzdová, chladící, klima) - 11/2016
Brzdy, desky - 02/2017
Rozvody - 03/2017
A teď problém před nedávnem:
Při jízdě kdy jsem začal brzdit motorem (když jsem jel 90km/h a na úseku je 70km/h) nebo jsem šlápl na spojku, abych podřadil se motor prostě vypl. Nikdy to nedělalo, pokud jsem stál na místě třeba na semaforu nebo na stopce. Nikdy to nedělalo pokud se přidával plyn, abych jel rychleji. Zastavil jsem u kraje, vypnl klíček, nastartoval znovu a jel dál. Mám to asi rok a půl. Za 17 měsíců to udělalo jednou. Za předminulý měsíc už 6x. Bez ohledu jestli jsem jel těch 70 km/h nebo třeba 30 km/h v pomalu jedoucí koloně.
Po návštěvě servisu Opel provedli diagnostiku na místě a nezjistili nic. V paměti závad nic nebylo.
Provedli diagnostiku za jízdy, kdy to tam měli 2 dny a najezdili 100km. Motor jim nikdy nevypl, nikdy neškubal, nikdy nic divného.
Pro jistotu pročistili EGR ventil. Byla mi doporučena výměna váhy vzduchu a pokud by se problém s vypínáním motoru objevoval dál, mám přijet a budou hledat.
Uběhly 2 týdny.
Blížila se technická. Mám kousek od domu neautorizovaný servis, kam jsem dával kdysi ještě Felicii či Forda. Dal jsem jim auto, aby provedli zběžnou kontrolu a zajeli nechat udělat technickou. Automechanik jel na technickou, jednou mu vypl za jízdy motor. Svedl to spíš na špatnou kombinaci spojky a plynu při rozjíždění. Na technické se jim v paměti závad objevila chyba s váhou vzduchu. Jinak absolutně žádný problém nenašli. A tak jsem dostal nálepku na další 2 roky.
Uběhly 3 týdny
Během této doby jsem pozoroval na palubním počítači, který kromě datumu a hodin také zobrazuje dojezdové kilometry a průměrnou spotřebu, že se průměrná spotřeba mírně zvyšuje a dojezdová vzdálenost rychleji snižuje. Např. vzdálenost 10km mi na displeji odečetlo třeba 18km. Později klidně i 25km. Dříve jsem měl při stání na místě při volnoběhu asi 0,6 - 0,7L / 100 km. Při jízdě třeba na dálnici ve 130km/h se psalo něco mezi 6 - 7 L / 100 km. Během doby 3 týdnů od technické (asi náhoda) se zvýšila na 1,8 L / 100 km jen při volnoběhu a stání na místě. Co se týče jízdy, třeba na dálnici ve 130km/h se psalo už kolem 9 L / 100 km. Usoudil jsem nutnost výměny váhy vzduchu.
Dneska jsem se dostal k tomu, že mi tentýž neautorizovaný servis vyměnil váhu vzduchu. Nebyla žádná extra levná za 1000Kč ani značková za 10 000Kč. Stála 3000Kč. Značku si teď nevzpomenu. Napojili na diagnostiku a v paměti závad nic nebylo. Po odjetí ze servisu jsem jel po dálnici 130 km/h a na displeji bylo najednou 13 L / 100 km. Ale při stání na místě na volnoběhu už jen 0,8 - 0,9 L / 100 km. Volal jsem zpět do servisu jestli se musí váha vzduchu nějak kalibrovat, ale prý někdy se to projeví hned a u některých aut až po ujetí nějaké vzdálenosti.
Co vy na to? Kde by mohl být problém prosím? Mám ještě jezdit a čekat, že se to nějak "usadí" nebo mám zajet do Opelu? Ale nevím jestli někdo něco zdiagnostikuje.
Zafira B, 07/2005, 1.6, 77kW, 156 000km
Obě lambda sondy 04/2016
Celá výfuková soustava od svodů až po konec výfuku - 10/2016
Svíčky, výměna veškerých kapalin (olej, brzdová, chladící, klima) - 11/2016
Brzdy, desky - 02/2017
Rozvody - 03/2017
A teď problém před nedávnem:
Při jízdě kdy jsem začal brzdit motorem (když jsem jel 90km/h a na úseku je 70km/h) nebo jsem šlápl na spojku, abych podřadil se motor prostě vypl. Nikdy to nedělalo, pokud jsem stál na místě třeba na semaforu nebo na stopce. Nikdy to nedělalo pokud se přidával plyn, abych jel rychleji. Zastavil jsem u kraje, vypnl klíček, nastartoval znovu a jel dál. Mám to asi rok a půl. Za 17 měsíců to udělalo jednou. Za předminulý měsíc už 6x. Bez ohledu jestli jsem jel těch 70 km/h nebo třeba 30 km/h v pomalu jedoucí koloně.
Po návštěvě servisu Opel provedli diagnostiku na místě a nezjistili nic. V paměti závad nic nebylo.
Provedli diagnostiku za jízdy, kdy to tam měli 2 dny a najezdili 100km. Motor jim nikdy nevypl, nikdy neškubal, nikdy nic divného.
Pro jistotu pročistili EGR ventil. Byla mi doporučena výměna váhy vzduchu a pokud by se problém s vypínáním motoru objevoval dál, mám přijet a budou hledat.
Uběhly 2 týdny.
Blížila se technická. Mám kousek od domu neautorizovaný servis, kam jsem dával kdysi ještě Felicii či Forda. Dal jsem jim auto, aby provedli zběžnou kontrolu a zajeli nechat udělat technickou. Automechanik jel na technickou, jednou mu vypl za jízdy motor. Svedl to spíš na špatnou kombinaci spojky a plynu při rozjíždění. Na technické se jim v paměti závad objevila chyba s váhou vzduchu. Jinak absolutně žádný problém nenašli. A tak jsem dostal nálepku na další 2 roky.
Uběhly 3 týdny
Během této doby jsem pozoroval na palubním počítači, který kromě datumu a hodin také zobrazuje dojezdové kilometry a průměrnou spotřebu, že se průměrná spotřeba mírně zvyšuje a dojezdová vzdálenost rychleji snižuje. Např. vzdálenost 10km mi na displeji odečetlo třeba 18km. Později klidně i 25km. Dříve jsem měl při stání na místě při volnoběhu asi 0,6 - 0,7L / 100 km. Při jízdě třeba na dálnici ve 130km/h se psalo něco mezi 6 - 7 L / 100 km. Během doby 3 týdnů od technické (asi náhoda) se zvýšila na 1,8 L / 100 km jen při volnoběhu a stání na místě. Co se týče jízdy, třeba na dálnici ve 130km/h se psalo už kolem 9 L / 100 km. Usoudil jsem nutnost výměny váhy vzduchu.
Dneska jsem se dostal k tomu, že mi tentýž neautorizovaný servis vyměnil váhu vzduchu. Nebyla žádná extra levná za 1000Kč ani značková za 10 000Kč. Stála 3000Kč. Značku si teď nevzpomenu. Napojili na diagnostiku a v paměti závad nic nebylo. Po odjetí ze servisu jsem jel po dálnici 130 km/h a na displeji bylo najednou 13 L / 100 km. Ale při stání na místě na volnoběhu už jen 0,8 - 0,9 L / 100 km. Volal jsem zpět do servisu jestli se musí váha vzduchu nějak kalibrovat, ale prý někdy se to projeví hned a u některých aut až po ujetí nějaké vzdálenosti.
Co vy na to? Kde by mohl být problém prosím? Mám ještě jezdit a čekat, že se to nějak "usadí" nebo mám zajet do Opelu? Ale nevím jestli někdo něco zdiagnostikuje.
- Reklama
Re: Zafira B, výměna váhy vzduchu, vyšší spotřeba
Nechcem sa s tebou hadat, ale 6-7 l pri 130 na dialnici s tymto motorom a Z/B akurat tak dole kopcom. Realita je skor niekde medzi 8-9L. Ak fuka vietor kludne aj 10. Podla spotreby by som to zatial neriesil, cakal by som, ci sa este zavada prejavi aj po vymene vahy.Castle píše:Při jízdě třeba na dálnici ve 130km/h se psalo něco mezi 6 - 7 L / 100 km. Během doby 3 týdnů od technické (asi náhoda) se zvýšila na 1,8 L / 100 km jen při volnoběhu a stání na místě. Co se týče jízdy, třeba na dálnici ve 130km/h se psalo už kolem 9 L / 100 km.
Re: Zafira B, výměna váhy vzduchu, vyšší spotřeba
Myslíte jestli se projeví vypínání motoru při jízdě teď po výměně váhy vzduchu?
Re: Zafira B, výměna váhy vzduchu, vyšší spotřeba
Například dneska jsem ráno vynuloval počítadlo km, ujel 22,6 km a na displeji se mi odečetlo z dojezdových 24 km. Což není špatné.
Re: Zafira B, výměna váhy vzduchu, vyšší spotřeba
Výměna váhy vzduchu nepomohla. Motor zase vypíná za jízdy.
Vypozoroval jsem, že se to děje pokud:
1) jedu, pustím plyn, brzdím motorem a šlápnu na spojku, abych přeřadil.
Nebo
2) jedu, pustím plyn, brzdím brzdovým pedálem a šlápnu na spojku, abych přeřadil.
Ale děje se to jen v nižších rychlostech do 70 km/h.
Vypozoroval jsem, že se to děje pokud:
1) jedu, pustím plyn, brzdím motorem a šlápnu na spojku, abych přeřadil.
Nebo
2) jedu, pustím plyn, brzdím brzdovým pedálem a šlápnu na spojku, abych přeřadil.
Ale děje se to jen v nižších rychlostech do 70 km/h.
Re: Zafira B, výměna váhy vzduchu, vyšší spotřeba
Spotřeba na volnoběhu se již týden ustálila na 0,7 L jako kdysi.
Spotřeba a dojezdové kilometry na určitou vzdálenost se taky ustálily.
Proběhla výměna EGR ventilu. Je to jen týden, ale zatím bez vypínání.
Spotřeba a dojezdové kilometry na určitou vzdálenost se taky ustálily.
Proběhla výměna EGR ventilu. Je to jen týden, ale zatím bez vypínání.