Dobry den,
nedavno som si zacal vsimat na mojej Astre H, Z16XE1 zvlastne rezonovanie - drncanie proste zvuk naviac pri zabere motora v zatazi. Napr. do mierneho kopceka pri preradeni z 2 do 3 stupna (alebo 3-4) mozno 2 sekundy zadrncanie (podobny zvuk ako diesel). Neznie to nejako dramaticky, v podstate to pocut iba pri otvorenom okne a clovek musi dobre pocuvat. Deje sa to iba pri zohriatom motore - cca po 10 - 15 minutach jazdy. Zatial sa mi podarilo zistit, ze s najvacsou pravdepodobnostou ide o tzv. "detonacne spalovanie", niekedy nespravne nazyvane "klepanie ventilov". Po natankovani 100 oktanoveho paliva to takmer uplne prestalo, co ma len utvrdzuje v tom, ze je to ono..
Otazka znie co to moze sposobovat. Diagnostika (Op-com) nehlasi ziadnu relevantnu chybu senzora. Z moznych pricin som na nete nasiel: karbonove usadeniny, chybne sviecky, chybny senzor klepania (knock senzor), upchaty EGR, chybny senzor teploty chladiacej kvapaliny, chybna vaha vzduchu apod..
Vacsinu veci by ale mala hlasit diagnostika a sviecky boli menene za original GM pred dvomi rokmi. Taktiez teplota chladiacej kvapaliny cez diagnosticke menu sa zda byt OK.
Mali ste niekto nieco podobne? Je to normalne? Myslite ze to mozu sposobovat usadeniny, alebo mam hladat chybu inde?
Vdaka.
Vyriesene - Detonacne spalovanie
Vyriesene - Detonacne spalovanie
Naposledy upravil(a) pedroke dne 15 čer 2017, 14:42, celkem upraveno 1 x.
Astra H HB, Z16XE1, 10/2007
- Reklama
Re: Detonacne spalovanie
V podstatě sis na to odpověděl sám a postupoval jsi správně. Běž po tebou vypsaných závadách.
Nejsem si jistý jestli se to týkalo i tohoto motoru, ale některých benzínových docházelo i přidírání ventilů a zejména ve vyšších otáčkách se již nestíhaly dovírat, docházelo pak i vynechání zapalování a ke ztrátě výkonu. Ale opakuji, nejsem si jistý zda se to týkalo i tohoto motoru. Na to by ti odpověděl "denny".
Nejsem si jistý jestli se to týkalo i tohoto motoru, ale některých benzínových docházelo i přidírání ventilů a zejména ve vyšších otáčkách se již nestíhaly dovírat, docházelo pak i vynechání zapalování a ke ztrátě výkonu. Ale opakuji, nejsem si jistý zda se to týkalo i tohoto motoru. Na to by ti odpověděl "denny".
OPEL ZAFIRA A 2,2DTI Y22DTR - OPC line 2005
https://www.sbazar.cz/automilacek
https://www.sbazar.cz/automilacek
Re: Detonacne spalovanie
Problem je uz vyrieseny, tak som sa chcel podelit o skusenosti. Mozno sa to stane aj niekomu inemu.
Ako som uz spominal v povodnom prispevku, klepanie som si zacal vsimat asi pred rokom. Kedze som nevedel najst relevantny a riesitelny dovod, tak som sa uspokojil s tym, ze som tankoval 100 oktanove palivo a nejako som s tym zil..
Neskor sa vsak pridal dalsi symptom, ktory sa zdal byt suvisiaci. Pri jazde po dialnici sa mi zrazu rozsvietila kontrolka motora. Po prichode domov, so vycital chybu P0171 - chudobna zmes..
Kedze chudobna zmes je nachylnejsia k detonaciam, zdalo sa to byt suvisiace s klepanim.
Odniesol som auto do servisu, kde diagnostikovali prednu lambda sondu s pomalou odozvou. Kedze som mal cca 130 000 najazdenych, dal som sondu vymenit v nadeji ze to vyriesi vsetky problemy.
Nevyriesilo. Klepanie pokracovalo a po 2 tyzdnoch bola chyba P0171 spat a vracala sa stale castejsie..
Na zahranicnych forach (UK, RU) som nasiel prispevky s uplne rovnakym problemom. Popisovali, ze im pomohlo precistenie distribucnych kanalikov EGR (diel GM 55559602).. Teoria bola, ze recyrkulacia vyfukovych plynov je ciastocne upchana a tak je cely objem plynu tlaceny nerovnomerne do valcov, co ochudobnuje zmes v niektorych z nich...
Ked som s tymto prisiel do mojho servisu, nestretol som sa s velkym nadsenim. Servisak mi vysvetloval, ze neveri, ze toto je pricina problemov, ze sa mu skor zda, ze ak to niekomu pomohlo, tak preto, ze sa muselo rozobrat sanie a zaroven sa aj pretesnit. Cize skor by to videl na falosny vzduch. Kazdopadne sme sa dohodli, ze sanie rozoberie, kanaliky precisti a pouzije nove tesnenia (GM55559601 a GM 55559374)...
Vysledok - klepanie je prec a verim, ze sa uz ani neobjavi P0171. Zda sa, ze tesnenie pod EGR distributorom bolo nedostatocne a motor si tade prisaval falosny - nemerany vzduch. Oprava vratane prace cca 90 EUR.
Ako som uz spominal v povodnom prispevku, klepanie som si zacal vsimat asi pred rokom. Kedze som nevedel najst relevantny a riesitelny dovod, tak som sa uspokojil s tym, ze som tankoval 100 oktanove palivo a nejako som s tym zil..
Neskor sa vsak pridal dalsi symptom, ktory sa zdal byt suvisiaci. Pri jazde po dialnici sa mi zrazu rozsvietila kontrolka motora. Po prichode domov, so vycital chybu P0171 - chudobna zmes..
Kedze chudobna zmes je nachylnejsia k detonaciam, zdalo sa to byt suvisiace s klepanim.
Odniesol som auto do servisu, kde diagnostikovali prednu lambda sondu s pomalou odozvou. Kedze som mal cca 130 000 najazdenych, dal som sondu vymenit v nadeji ze to vyriesi vsetky problemy.
Nevyriesilo. Klepanie pokracovalo a po 2 tyzdnoch bola chyba P0171 spat a vracala sa stale castejsie..
Na zahranicnych forach (UK, RU) som nasiel prispevky s uplne rovnakym problemom. Popisovali, ze im pomohlo precistenie distribucnych kanalikov EGR (diel GM 55559602).. Teoria bola, ze recyrkulacia vyfukovych plynov je ciastocne upchana a tak je cely objem plynu tlaceny nerovnomerne do valcov, co ochudobnuje zmes v niektorych z nich...
Ked som s tymto prisiel do mojho servisu, nestretol som sa s velkym nadsenim. Servisak mi vysvetloval, ze neveri, ze toto je pricina problemov, ze sa mu skor zda, ze ak to niekomu pomohlo, tak preto, ze sa muselo rozobrat sanie a zaroven sa aj pretesnit. Cize skor by to videl na falosny vzduch. Kazdopadne sme sa dohodli, ze sanie rozoberie, kanaliky precisti a pouzije nove tesnenia (GM55559601 a GM 55559374)...
Vysledok - klepanie je prec a verim, ze sa uz ani neobjavi P0171. Zda sa, ze tesnenie pod EGR distributorom bolo nedostatocne a motor si tade prisaval falosny - nemerany vzduch. Oprava vratane prace cca 90 EUR.
Astra H HB, Z16XE1, 10/2007