Ahoj, na začátku týdne se mi objevil dost velký problém: Auto při jízdě a sešlápnutí plynu naplno začne cca od 2500RPM velmi škubat. V podstatě to téměř přestane jet, jakoby se to dusí, otřásá to celým autem a trvá to až do cca 3500-4000RPM. Nad 4000RPM to jde zas pocitově normálně. Dělá mi to na všechny kvalty (problémy převodovky M32 jsem tedy vyloučil). Na autě jsem nedávno měnil střední a zadní výfuk, ale výměna byla za originální díl, takže doufám, že to by důvod být neměl. Navíc jsem od té doby už něco najel a problém se objevil až teď. Jinak najeto celkem 144tkm.
Zde jsou moje úvahy a případná řešení:
1) Vzduchový filtr - Téměř ihned po zjištění závady vyměněn (měněn pravidelně, ale mám zrovna před výměnou olej+filtr+filtr), tak jsem ho tam dal - nepomohlo
2) Diagnostika - večer před napíchnutím na diagnostiku jsem ještě kontroloval konektor váhy vzduchu - měl jsem odpojený konektor, takže diagnostika vyhodila P0100 (váha) a C0244 (to ale přesně nevím, co to je). Po vymazání a projetí cca 20km se už žádná závada neukázala. Nicméně může být v háji váha vzduchu i přesto, že na diagnostice nevyběhne?
3) Nekvalitní benzín - netankuji v JZD, ale i tak jsem dnes po vyjetí zbytku nádrže trochu doufal, že po natankování to zmizí, ale bohužel žádná změna.
4) Palivový filtr - podle všeho je buď součástí čerpadla, nebo nádrže, tedy jednoduše vyměnit nejde - má cenu o tom přemýšlet jako o původci problému?
5) Svíčky - počítám s kontrolou / výměnou svíček, ale nevím, jestli by to mohlo být ono
6) Dvouhmota - nevím, zdy by se to projevovalo takhle, ale žádné zvuky, které by se měnily se zmáčknutím spojky, se neobjevily.
7) Rozvody - Ty byly udělané preventivně po koupi v 70tkm.
8) Spojka - Občas trochu "kňourne" ložisko při studeném rozjezdu, ale ten zvuk se objevil v 80tkm a nijak se nehorší. Spíš se objeví jednou za čas. Nicméně že by to způsobilo tohle??
9) ??? Tady už jsem s rozumem v koncích, nezbyde než rada od vás, nebo servis . Nabízí se všelicos: Turbo, Vůle ventilů (ty by se podle příčky měly dělat ve 150tkm), Zapalování.. Nicméně je něco "jednoduššího", co by to mohlo být, co jsem přehlédl a co by nebylo na diagnostice?
Za případnou odpověď děkuji předem!
Z16LET - Škubání při zátahu
- Reklama
Re: Z16LET - Škubání při zátahu
Asi najlacnejsie bude zacat svieckami a/alebo zapalovacou listou. Riesil som nieco podobne nedavno:
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... 10#p138985
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... 10#p138985
- jour
- Příspěvky: 657
- Registrován: 26 říj 2010, 14:17
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Z16LET - Škubání při zátahu
Nemam sice ten isty motor, ale A16XER, co si myslim ze konstukcne by mal byt podobny a mal som presne rovnake priznaky. Problem bol v zapalovacej liste a diagnostika nic neukazovala. Po vymene som odvtedy najazdil cca 18 000 km a bez problemov. Odporucam si vymenit kus za kus pokial je taka moznost (ja som ju mal) a potvrdit alebo vylucit chybu v tejto suciastke.
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER
Re: Z16LET - Škubání při zátahu
Tak drobný update - v neděli jsem měnil svíčky, při demontáži zapalovací lišty jsem si všiml, že na cívkách zvenku jsou kapičky vlhkosti, Tak jsem jí pečlivě osušil, vyčistil jsem ta těsnění a vyměnil svíčky. Po nastartování šel motor na volnoběh subjektivně lépe, zároveň při přidání a ubrání je to takové "hladší". Nicméně jsem vyjel a škubání úplně nezmizelo. Sice bych řekl, že je znatelně menší, ale to může být taky tím, že bylo tepleji. V pondělí jsem pak při delší jízdě (50km) zkusil opět plný plyn a škubání nikde. Zkusil jsem to pak ještě nejméně dvakrát a vše v cajku. Tak jsem z toho trochu jelen. Po zbytek týdne jsem v autě neseděl, takže znovu neozkoušeno.
Re: Z16LET - Škubání při zátahu
Tak další update: Po výměně zapalovací lišty zcela zmizelo škubání, ale s příchodem chladnějších rán se objevil další problém:
motor za studena bez problémů chytne, ale téměř okamžitě spadnou otáčky a pak běží extrémně nepravidělně, téměř se s tím nedá rozjet a zvuky co z něj jdou už jsou skutečně na pováženou. Na plyn sice reaguje, ale velmi podivně (při malém přidání jdou otáčky nahoru, ale hned jak uberu, tak spadnou dolu a začne se to zase hádat). Po ujetí pár set metrů je vše naprosto OK. Jsem z toho už zoufalý, protože když to bylo v servisu, tak bylo jako na potvoru teplo a problém se neukázal, diagnostika mlčí. Ještě zkusím asi autorizák, ale vůbec nic si od toho neslibuju.
Případně nevěděl by někdo o schopném servisu v okolí Č. Budějovic? Díky!
motor za studena bez problémů chytne, ale téměř okamžitě spadnou otáčky a pak běží extrémně nepravidělně, téměř se s tím nedá rozjet a zvuky co z něj jdou už jsou skutečně na pováženou. Na plyn sice reaguje, ale velmi podivně (při malém přidání jdou otáčky nahoru, ale hned jak uberu, tak spadnou dolu a začne se to zase hádat). Po ujetí pár set metrů je vše naprosto OK. Jsem z toho už zoufalý, protože když to bylo v servisu, tak bylo jako na potvoru teplo a problém se neukázal, diagnostika mlčí. Ještě zkusím asi autorizák, ale vůbec nic si od toho neslibuju.
Případně nevěděl by někdo o schopném servisu v okolí Č. Budějovic? Díky!