Mrtvá baterie?
Re: Mrtvá baterie?
Já o vidím tak, že zvuk, který se ozval z motorového prostoru byl způsoben mechanickým poškozením alternátoru, načež se přestala dobíjet baterie a pokleslo palubní napětí. Jako první obvykle dojde k vypnutí právě pumpy posilovače řízení. Několika starty pak došlo k vybití baterie a druhý den už napětí baterie samovolně natolik pokleslo, že už napětí nestačilo ani na rozběh budíků.
Když jsi připojil Fabii, jsi si jistý, že jsi to připojil správně? Je mi totiž divné, že by po připojení paralelní baterie, kdy by palubní napětí mělo být v pořádku, by se nedalo ani zamknout. Ověřil bych to měřením napětí např. v zapalovači při připojené Fabii - koukat se na měřák a zkusit zapnout třeba světla, abys vyloučil vadné startovací (propojovací) kabely. Napětí by nemělo klesnout výrazně pod 12V.
Když jsi připojil Fabii, jsi si jistý, že jsi to připojil správně? Je mi totiž divné, že by po připojení paralelní baterie, kdy by palubní napětí mělo být v pořádku, by se nedalo ani zamknout. Ověřil bych to měřením napětí např. v zapalovači při připojené Fabii - koukat se na měřák a zkusit zapnout třeba světla, abys vyloučil vadné startovací (propojovací) kabely. Napětí by nemělo klesnout výrazně pod 12V.
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ
Astra F; 1.6i; C16NZ
- Reklama
Re: Mrtvá baterie?
Ahoj Sali, díky za reakci.
Po nabití baterie jsem ji vložil zpět a bez odezvy. Pak sem po konzultaci s autoelektrikarem prosel znovu pojistky a kontroloval, jestli sem nekde neco neprehodil nebo nevratil spatne. Nacez jsem si podle schema vytipoval asi 6 pojistek, ktery by to mohli byt..vymenil jsem je a auto ožilo. Bohužel moje radost trvala pouze do dneška, než jsem jel Zafirku projet a bohužel vynechává mi servo, hlavně v krajních pozicích rejdu. A navíc servo vydává nepříjemné zvuky. Dočetl jsem se že to má také spojitost s vadným alternátorem a nekomu snad pomohlo i dolít olej serva. Ale já se obávám nejhoršího..(
Po nabití baterie jsem ji vložil zpět a bez odezvy. Pak sem po konzultaci s autoelektrikarem prosel znovu pojistky a kontroloval, jestli sem nekde neco neprehodil nebo nevratil spatne. Nacez jsem si podle schema vytipoval asi 6 pojistek, ktery by to mohli byt..vymenil jsem je a auto ožilo. Bohužel moje radost trvala pouze do dneška, než jsem jel Zafirku projet a bohužel vynechává mi servo, hlavně v krajních pozicích rejdu. A navíc servo vydává nepříjemné zvuky. Dočetl jsem se že to má také spojitost s vadným alternátorem a nekomu snad pomohlo i dolít olej serva. Ale já se obávám nejhoršího..(
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW
Re: Mrtvá baterie?
A napětí v síti máš v pořádku? Pokud nemáš voltmetr, abys mohl při jízdě koukat na napětí, ani MKJ, tak jdi do servisního menu (dlouze držet "settings" a pak mačkat "BC"), kde najdeš hodnotu napětí. Mě konkrétně se běžně drží napětí nad 14.2V, což pokud máš také, tak ti alternátor normálně dobíjí. Pumpa posilovače řízení bere a to zvlášť v krajních hodnotách (např. při parkování) skutečně hodně proudu a dokáže stáhnout napětí víc než jakýkoli jiný spotřebič. Pokud točím volant do maximálního rejdu, tak mi napětí výrazně klesne (přesnou hodnotu teď nevím, ale tipuju i kolem 13V). Jestli napětí poklesne ve tvém případě ještě více, tak by to mohlo být buď malým výkonem alternátoru (jeho vada, vada kabelů, klouže řemen...) nebo ti posilovač odebírá příliš mnoho proudu.
Shodou okolností jsem měl loni na jaře stejný problém - občas vynechával posilovač (v krajních polohách) a pak přestal jít úplně, přičemž se z něj též vyluzoval neobvyklý zvuk. Napětí jsem měl ok, tipoval jsem tedy ušlý olej, ale ani po jeho doplnění se situace nezlepšila. Typ pumpy, kterou tam mám se již nedal sehnat, tak jsem koupil z vrakáče za tuším 3500 a do teď bez problémů .
Shodou okolností jsem měl loni na jaře stejný problém - občas vynechával posilovač (v krajních polohách) a pak přestal jít úplně, přičemž se z něj též vyluzoval neobvyklý zvuk. Napětí jsem měl ok, tipoval jsem tedy ušlý olej, ale ani po jeho doplnění se situace nezlepšila. Typ pumpy, kterou tam mám se již nedal sehnat, tak jsem koupil z vrakáče za tuším 3500 a do teď bez problémů .
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ
Astra F; 1.6i; C16NZ
Re: Mrtvá baterie?
Meřil jsem jestli altik funguje takovym tim měřákem z Lidlu. Ukázalo mi to, že dobíjí.. zkusil jsem i kouknout do menu palubniho pc. viz. foto. Při točení volantem mi různě klesá, nejníže však na hodnotu 13,1V, ale ve stejnem řádku vlevo (MODE) mi to přeskakuje mezi pismenem "U" a "NONE". Je to vpořádku? Píšeš že jsi vyměnil pumpu. Myslíš tím toto? https://autodilos.cz/front/product/default/950332 nebo mas namysli neco takoveho? https://autodilos.cz/autodily/opel/zafi ... 4317&ga=12
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW
Re: Mrtvá baterie?
Položka MODE nevím co znamená. Dle všeho to ale vypadá, že dobíjení je v pořádku, takže bych to viděl na problém s posilovačem. Raději ale zmíním, že přesto, že máš stejné příznaky jako jsem měl já, tak příčina poruchy být stejná nemusí. Z těch dvou odkazů cos posílal jsem měnil to druhé - pumpu jako takovou, ale ta má vypadá jinak. Nejsem kovanej v tom, jaké konkrétní typy pump posilovačů se dávaly do té které motorizace. Já mám naftu 110kW z konce roku 2006, můžeme mít odlišný typ. Zkusil bych se na tvém místě podívat přímo k posilovači - bývá na něm kód, ale nejsem si jistý, že je tvá pumpa na stejném místě jako mám já, ale za podívání nic nedáš. U mě se nachází v prostoru mezi motorem a kabinou na straně spolujezdce. Pokud nesundáš kryt pedálové stěny (dekl mezi čelním oknem a motorovým prostorem), tak je k němu hodně špatný přístup. Mám doma fotky z výměny, tak sem můžu něco vložit.
Jinak bez posilovače se jezdit dá , dálnice jsou bez problémů a čím nižší rychlost a větší zatáčky, tím horší. Nejhorší je parkování v nákupáku a kruháče .
Jinak bez posilovače se jezdit dá , dálnice jsou bez problémů a čím nižší rychlost a větší zatáčky, tím horší. Nejhorší je parkování v nákupáku a kruháče .
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ
Astra F; 1.6i; C16NZ
Re: Mrtvá baterie?
Pozor na to, v porovnání v klasickým měřákem (multimetr) to ukazuje hodnoty o 0.8-0.5V nižší/vyšší, takže zobrazované údaje to chce brát s velkou rezervouSali píše:..., tak jdi do servisního menu (dlouze držet "settings" a pak mačkat "BC"), kde najdeš hodnotu napětí. Mě konkrétně se běžně drží napětí nad 14.2V, což pokud máš také, tak ti alternátor normálně dobíjí. ...
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Mrtvá baterie?
Položka " NONE" znamená, že přestalo dobíjení a položka "U" je, že se baterie dobíjí a vedle je aktuální stav napětí ve Voltech, pod tím je referenční (požadované napětí 13,5V) Pokud se tyto položky "NONE" a "U" střídavě mění, tak se domnívám (nemám nyní auto k dispozici, tak to nemohu vyzkoušet ani potvrdit), že je to podobné jako u starší automatické nabíječky, kde se střídavě rozsvěcují diody (žlutá dobíjení a zelená dobito). Když pak při dobití baterie v autě okolo referenčního napětí 13,5V přestane dobíjení rozsvítí se položka "NONE" a při poklesu napětí začne opět dobíjení a rozsvítí se položka "U".
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Mrtvá baterie?
Posílám slíbených pár fotek.
a - celkový pohled na pumpu
b - štítek pumpy posilovače
c - pohled do prostoru s demontovanou pumpou. Jsou zde vidět odpojené tlakové hadice a úchyt pumpy.
Snad to měnit nebudeš muset, třeba ti jen schází olej. Patří tam Pentosin CHF 202.
a - celkový pohled na pumpu
b - štítek pumpy posilovače
c - pohled do prostoru s demontovanou pumpou. Jsou zde vidět odpojené tlakové hadice a úchyt pumpy.
Snad to měnit nebudeš muset, třeba ti jen schází olej. Patří tam Pentosin CHF 202.
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ
Astra F; 1.6i; C16NZ
Re: Mrtvá baterie?
Pouze doplnění, kdyby jsi náhodou byl nucen čerpadlo serva vyměnit, tak podle VIN nebo zkontroluj jaké máš původní. U Zafiry B motorizace Z18XER se dosazovaly oba typy čerpadla, TRW i ZF.
Na foto od Saliho je typ ZF.
Na foto od Saliho je typ ZF.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Mrtvá baterie?
Díky pánové za vaše příspěvky, v pondělí to povezu do servisu, tak uvidím na co přijdou. Ale bojím se bojím..tak jako tak mi to asi vytáhne z peněženky desítku prčic..
Kéž by to byl ten olej, ale to mi přijde jako nepravděpodobné, vzhledem k tomu, že to poprvé přestalo fungovat po tom nepěkném zvuku co jsem popisoval.. nasvědčovalo by to asi tomu mechanickému poškození některé z částí posilovače..buď čerpadlo nebo řídící mechanizmus.. v týdnu se ozvu co mi řekne servisák.
Ještě otázka na Stan.:
Píšeš že se osazovalo buď TRW nebo ZF. Koukal sem na net na díly a znamená to, že když máš řídící mechanizmus ZF, tak taky musí být čerpadlo typu ZF a čerpadlo TRW musí být s mechanizmem TRW nebo se to dá kombinovat? Ono totiž například řídící mechanizmus typu ZF se dá sehnat 4500,- zatím co TRW za 13tis..
Kéž by to byl ten olej, ale to mi přijde jako nepravděpodobné, vzhledem k tomu, že to poprvé přestalo fungovat po tom nepěkném zvuku co jsem popisoval.. nasvědčovalo by to asi tomu mechanickému poškození některé z částí posilovače..buď čerpadlo nebo řídící mechanizmus.. v týdnu se ozvu co mi řekne servisák.
Ještě otázka na Stan.:
Píšeš že se osazovalo buď TRW nebo ZF. Koukal sem na net na díly a znamená to, že když máš řídící mechanizmus ZF, tak taky musí být čerpadlo typu ZF a čerpadlo TRW musí být s mechanizmem TRW nebo se to dá kombinovat? Ono totiž například řídící mechanizmus typu ZF se dá sehnat 4500,- zatím co TRW za 13tis..
Opel Zafira B, 1.8 benzín, 103 kW