převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Pri benzine ta prevodovka az tak netrpi ako pri diesli - respektive, benzinaci sa nestazovali na hluk a opotrebovanie prevodovky. Jedine ze by sa to zmenilo.
Ak si niesi isty, daj si to vymenit v opli aj s papierom.
Ak chces len preventivne vymenit a nechces dat na internetove rady o mnozstve, zmeraj kolko si vypustil a rovnake mnozstvo nalej.
Ak si niesi isty, daj si to vymenit v opli aj s papierom.
Ak chces len preventivne vymenit a nechces dat na internetove rady o mnozstve, zmeraj kolko si vypustil a rovnake mnozstvo nalej.
Astra H, Z19DT
- Reklama
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Na Jckovom fore uz minimalne dvaja opravovali prevodovku a to okolo 40 a 60tisic km (1.4turbo 103kw), takze vydrzi este menej nez u nafty.
Astra J ST 2011 1.4NET 103kw
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Treba zistit, ci tie Jcka mali uz novu specifikaciu oleja (zlta) alebo staru (cervena).
Problem je aj v mnozstve olej a aj jeho degradacii.
Ja som menil z cerveneho na zlty, mam na tom najazdenych 15 000km od repasu a vsetko OK.
Ale tak, po tolkych km keby nieco bolo v neporiadku tak to by bol pruser.
Problem je aj v mnozstve olej a aj jeho degradacii.
Ja som menil z cerveneho na zlty, mam na tom najazdenych 15 000km od repasu a vsetko OK.
Ale tak, po tolkych km keby nieco bolo v neporiadku tak to by bol pruser.
Astra H, Z19DT
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Od 2012 je tato:
http://www.opelmarket.cz/dily/olej-prev ... 4-454.html
Do 2011 vratane, co boli aj tie 2 poruchove:
http://www.opelmarket.cz/dily/olej-prev ... 2-297.html
http://www.opelmarket.cz/dily/olej-prev ... 4-454.html
Do 2011 vratane, co boli aj tie 2 poruchove:
http://www.opelmarket.cz/dily/olej-prev ... 2-297.html
Astra J ST 2011 1.4NET 103kw
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Zdravím ve spolek, v tomto vláknu jsem před cca rokem a půl řešil preventivně svoji M32WR ve Vectra C karavan s 1.9 CDTi 88kW.
Původní náplň byla z roku 2006 a vypustil jsem jen cca necelé dva litry červenohnědého oleje. Nová náplň byla použita právě Tutela. Na náplni je nyní za rok a půl najeto cca 30 tisíc km a vše je naprosto v pořádku. Jsem spokojen a můžu olej doporučit všem kdo řeší výměnu oleje této převodovky.
Původní náplň byla z roku 2006 a vypustil jsem jen cca necelé dva litry červenohnědého oleje. Nová náplň byla použita právě Tutela. Na náplni je nyní za rok a půl najeto cca 30 tisíc km a vše je naprosto v pořádku. Jsem spokojen a můžu olej doporučit všem kdo řeší výměnu oleje této převodovky.
Astra H Caravan, Z16XEP, 77kW, rok 2005 (již nevlastním), Vectra C Caravan, Z19DT, 88 kW, rok 2006
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Neviem ci celkom rarita, ale VectraC/Signum zvykli mavat F40 prevodovky
Kazdopadne, dobre pocut ze je vsetko OK
Kazdopadne, dobre pocut ze je vsetko OK
Astra H, Z19DT
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Zdravím, k tématu mám dotaz ke všem kdo krom náplně u M32 nemusel měnit nebo opravovat převodovku kolik máte najeto. Také jsem měnil olej za origo GM červená náplň,ve 150tis, teď najeto 180tis větší hlučnost nebo pohyb řadící páky nepozoruji já jsem sním najel ca 70tis. Olej jsem měnil preventivně. Je tu někdo v okolí Teplic po výměně převodovky který by posoudil tu mou v jakém je stavu? Tu tutelu jak tu zmiňujete mohu zaměnit za tu červenou GM s tím že má lepší vlastnosti?
Díky
Díky
Astra H 2006 Z19DT chip 106kw-340nm, bez DPF
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Ja som menil olej pred rokom za zlty (GM1940004) pri cca180000 km,teraz mam takmer 204000 km a stale bez priznakov. Vykon motoru vyuzivam kde sa da
BMW E60 530D 320PS
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX
Z19DTH GTB2056 IDS+ Eibach Pro kit FMIC 3.5Bar MAP 240PS - EX
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Po prostudování webu jsem došel k závěru, že bych olej taky preventivně vyměnil (Z16LET) - auto jsem kupoval s 50tkm (snad reálných ). Kdysi jsem o výměnu žádal autorizák, ale tam mi výslovně řekli, že náplň je doživotní, a že je do toho lepší nehrabat, to jsem ale zdaleka neměl takové povědomí o tom, co je M32 zač.
Teď má auto 140tkm, pohyb řadící páky pozoruji tak, že když páku zatlačím mimo svou standardní polohu a přidám, tak se pohne zpět, ale pak už se dál nijak nehýbe (je to ten pohyb ŘP, o kterém tu všichni mluví?). Nepřijde mi, že by se to nějak horšilo a je to tak nějak stejné od doby, co jsem to vůbec začal zkoumat (cca ve 100tkm). Co se týče zvuku, tak mi auto přijde trochu hlučnejší, než původně (ve smyslu "bzučení"), ale přisuzuju to i trochu stárnutí auta a celkově celé pohonné soustavy. Navíc se nezdá, že by ty zvuky nějak přímo souvisely s aktuálně zařazeným kvaltem
Nicméně k výměně mě dokopala jedna věc - jednou se mi stalo, že po výjezdu s naloženějším autem v zimě (cca -10) jsem po delší cestě (20km určitě) šlápnul na plyn, motor začal brát, ale po chvilce se auto celé jakoby rozvibrobalo a bylo to doprovázené i hlukem. Samozřejmě mi to nedalo a začal jsem to koumat, tak to dělalo na kvalty 4, 5 i 6 s tím, že motor byl vytočen tak na 2300 - 2500 - pak plnej plyn a vibrace se opakovaly. Ale pak jsme vjeli do města, tam jsem to moc testovat nemohl no a pak už se mi to znovu a ani jindy nepodařilo vyvolat. Tak vlastně nevím, jestli už jsem dosáhl průseru s ložiskem, nebo ne.
K výměně: byla to rychlovka, za hoďku hotovo, vylito přes dva litry červeného, relativně čistého oleje. Na dně nádoby trochu nečistot a jeden malinkatý úlomek čehosi (cca milimetr) - materiálem spíš kus zubu, než kus ložiska, ale jinak nic, tak snad jsou ložiska zatím v cajku.
Ke kontrolnímu šroubu se tam vešly přesně dvě láhve, tedy 2l, po zavření jsem nalil ještě 2dcl (tedy přesně podle tohoto videa: https://www.youtube.com/watch?v=I-6rsu_i9m8)
Pokud byste měl někdo nějaký komentář, upozornění nebo radu, tak budu jen rád.
Teď má auto 140tkm, pohyb řadící páky pozoruji tak, že když páku zatlačím mimo svou standardní polohu a přidám, tak se pohne zpět, ale pak už se dál nijak nehýbe (je to ten pohyb ŘP, o kterém tu všichni mluví?). Nepřijde mi, že by se to nějak horšilo a je to tak nějak stejné od doby, co jsem to vůbec začal zkoumat (cca ve 100tkm). Co se týče zvuku, tak mi auto přijde trochu hlučnejší, než původně (ve smyslu "bzučení"), ale přisuzuju to i trochu stárnutí auta a celkově celé pohonné soustavy. Navíc se nezdá, že by ty zvuky nějak přímo souvisely s aktuálně zařazeným kvaltem
Nicméně k výměně mě dokopala jedna věc - jednou se mi stalo, že po výjezdu s naloženějším autem v zimě (cca -10) jsem po delší cestě (20km určitě) šlápnul na plyn, motor začal brát, ale po chvilce se auto celé jakoby rozvibrobalo a bylo to doprovázené i hlukem. Samozřejmě mi to nedalo a začal jsem to koumat, tak to dělalo na kvalty 4, 5 i 6 s tím, že motor byl vytočen tak na 2300 - 2500 - pak plnej plyn a vibrace se opakovaly. Ale pak jsme vjeli do města, tam jsem to moc testovat nemohl no a pak už se mi to znovu a ani jindy nepodařilo vyvolat. Tak vlastně nevím, jestli už jsem dosáhl průseru s ložiskem, nebo ne.
K výměně: byla to rychlovka, za hoďku hotovo, vylito přes dva litry červeného, relativně čistého oleje. Na dně nádoby trochu nečistot a jeden malinkatý úlomek čehosi (cca milimetr) - materiálem spíš kus zubu, než kus ložiska, ale jinak nic, tak snad jsou ložiska zatím v cajku.
Ke kontrolnímu šroubu se tam vešly přesně dvě láhve, tedy 2l, po zavření jsem nalil ještě 2dcl (tedy přesně podle tohoto videa: https://www.youtube.com/watch?v=I-6rsu_i9m8)
Pokud byste měl někdo nějaký komentář, upozornění nebo radu, tak budu jen rád.
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
A jaky olej si nalil? Pokud stary nebyl cerny - tmave cerveny, tak jeste byl relativne ok. Pohyb paky je myslen ten, kdyz zaradis treba 6ku, jedes a pridavas a ubiras plyn, tak se pohybuje paka dopredu a dozadu. Na youtube je video. Pohyb ze zaradis treba 2ku a poustis spojku a pridavas plyn, tak radici paka jakoby zapadne dozadu, je ok a dela to i od nova.
Astra J ST 2011 1.4NET 103kw