Diky moc, za vaše reakce. Vypadá to, že jak kdybych byl neschopnej ani změřit hladinu oleje ale je to tak. Každopádně jsem včera dělal výzkum a zjistil jsem, že když auto nechám stát tak 2 - 3 hodiny. Už mám olej zase až u té těsnící části s dvěma o-kroužkama (tím myslím ten žlutý držák). Každopádně, jsem se zamyslel a jelikož je zde trubka k olejové vaně ohnutá směrem pod motor. Tak je lepší když, měrku otočím směrem od sebe (tedy aby směřovala do kabiny) a vytáhnu, tak je výsledek takový, že měrka mi ukáže hladinu oleje, potom je suchá mezera (naštěstí se nachází v prostoru značky MAX) a dále pokračuje zas olej, kde to končí někde v půlce toho ocelového lanka. Nedokážu si vysvětlit proč v té trubce zůstává olej, když by měl stéct do vany (možná je to způsobené tou závadou, netuším). Potom jsem to zkusil měřit asi 15x a jak jsem tam tu měrku furt strkal, tak se olej setřel z vnitřní strany té trubky a už byl olej jen na měrce a na lanku ne. Každopádně, měřím to stejné jak při teplém motoru tak i při studeném (neřeším to mirné zvýšení hladiny). Pro mě je tedy přesnější měření těch 5 minut po vypnutí motoru, zahřátem na provozní teplotu, jelikož nemusím řešit ten olej v té trubce. Ale je zvláštní, že při zahřátem motoru tam je sucho, ale jak to vystydne tak v trubce je olej
čekal bych že to bude spíše naopak... takže, oleje je tam stejně, jak sem dolíval... takže žádně zvýšení hladiny se nekoná.
Ještě jednou díky, jsem mladej, toto je moje druhé auto a i když jsem si myslel, že vím jak měřit olej, tak se aspoň učím novým věcem.
Každoppádně všem přeju pohodové svátky a šťastný nový rok.