Snímač polohy klapek
Re: Snímač polohy klapek
Jedná se o snímač polohy Twinport. V případě závady chyba P1113. Snímač se v průběhu roku 2005 změnil a nový má označení číslo 06682.Tento snímač se v katalogu náhradních dílů u sání Twinport neuvádí a dodává se v celku příruby sacího potrubí OEM 24431920 (58 50 665) v ceně 18 685kč. Snímač je ale totožný se snímačem (potenciometrem) komory škrtící klapky u motorů X14SZ, X16SZ, C16NZ, C18NZ katalog OEM číslo: 17106682, 17087654, 8 17 203, 8 17 204. u Opla za cenu 2 345kč.
http://servis.opel.cz/otc/cenik.xhtml (http://servis.opel.sk/otc/cennik.xhtml)
Běžně se tento snímač dá ale sehnat okolo 300 - 800kč.
https://expertprodilnu.cz/front/tecdoc/ ... lt/1014525
http://www.gazelo.pl/detale,506,tps0004.html (pro ukázku označení snímače i OEM katalogových čísel)
Označení čísla snímače je dobře vidět na videu ze začátku a ve 37sec a označení kompletní příruby OEM 24431920 v 1,14sec.
https://www.youtube.com/watch?v=JsQ9Hnme_LA
http://servis.opel.cz/otc/cenik.xhtml (http://servis.opel.sk/otc/cennik.xhtml)
Běžně se tento snímač dá ale sehnat okolo 300 - 800kč.
https://expertprodilnu.cz/front/tecdoc/ ... lt/1014525
http://www.gazelo.pl/detale,506,tps0004.html (pro ukázku označení snímače i OEM katalogových čísel)
Označení čísla snímače je dobře vidět na videu ze začátku a ve 37sec a označení kompletní příruby OEM 24431920 v 1,14sec.
https://www.youtube.com/watch?v=JsQ9Hnme_LA
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- Reklama
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: 05 bře 2013, 08:32
- Bydliště: hradec králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snímač polohy klapek
Ahoj , tak včera jsem se opět pokoušel o opravu twinportu , opět špatný díl , opět se točil špatným směrem , vždy se ujisti , že se točí po směru hodinových ručicek ...
Pak mi to nedalo , proměřil jsem starý a ten ukazuje dle meřáku dobře, viz videa co jsou zde ohledně nastavení pozice, ale když mám auto na diagnostice, ukazuje pot. 0V a v maximu max 4.7 , nemůže být chyba ještě někde jinde ?
jinak dle Standy by tento díl měl být už ten pravý ... tak uvidíme
https://raglu.cz/front/product/default/1177446
Díky Dynty
Pak mi to nedalo , proměřil jsem starý a ten ukazuje dle meřáku dobře, viz videa co jsou zde ohledně nastavení pozice, ale když mám auto na diagnostice, ukazuje pot. 0V a v maximu max 4.7 , nemůže být chyba ještě někde jinde ?
jinak dle Standy by tento díl měl být už ten pravý ... tak uvidíme
https://raglu.cz/front/product/default/1177446
Díky Dynty
Astra H combi 1.6 77kw twinport
Re: Snímač polohy klapek
misut píše:Řešil jsem tento problém 2 roky / 111306/ auto jelo někdy měsíc bez žlutého klíčku , někdy po startu hned klíček !!! prošel jsem italské, holandské, polské atd.atd fora až tady !!!!
https://www.youtube.com/watch?v=1U_agB-KX7o
jsem zkusil dle návodu a několik měsíců jedu
Frydex mi vymazal chybu a ta se již neobjevila / klepu na dřevo...../
je zde , ale někdo znalý anglic. jazyka co přeloží 3/4 kecání na videu . zbytek je návod a ten je super !!!! O čem kecá ????
zdravim, čeho konkrétně se to jedná? co radí udělat? bohužel nerozumím ani slovu
díky
Re: Snímač polohy klapek
Zdravím, riešim práve rovnaký problém.
Skúsim voľne preložiť poskytnuté video:
- Video je určené pre každého s chybou ECN 1113 06 (alebo P111306)
- Podľa jeho názoru nie vždy je nutná výmena kompletného sacieho potrubia
- Popisuje mechanizmus, ktorý ovláda TwinPort na motoroch Z16XEP
- Tyč ovláda klapky aktivujúce/deaktivujúce port
- Keď sa motor vypne, port je deaktivovaný a tyč prejde do kľudovej polohy - zarovná sa s mechanickou zarážkou
- Keď sa motor naštartuje, port sa aktivuje, riadiaca jednotka prikáže jeho zatvorenie a akčný člen zatiahne tyč,
takže tyč už nie je v kontakte so zarážkou
- problémom je samotná mechanická zarážka a to, že sa časom opotrebúva (pravdepodobne ale nie je plastová)
- riešením je zväčšenie priemeru mechanickej zarážky
- tým sa zvýši merané napätie nad spodnú prípustnú hranicu cca 0,3V
- skúšal zväčšenie priemeru iba použitím izolácie z drôtu, čo sa ale ukázalo ako nespoľahlivé riešenie
- nakoniec použil izoláciu cca 1-1,5mm hrubú z kábla do elektrickej zásuvky
- potrebná dĺžka cca 5-6mm
- na jednej strane ju pozdĺžne narezal, aby sa dala na zarážku nasadiť
- ďalej popisuje svoju prvú jazdu po vymazaní chybového kódu s touto úpravou... mix mesto/diaľnica do 130km/h ale len krátku trasu cca do 10km
- popisuje tiež iný chybový kód, ktorý mal - P0171, podľa jeho slov by mohol súvisieť s ním riešeným problémom
- vie aj o inom spôsobe (vyskrutkovanie skrutky z akčného člena), ale tento spôsob mu príde ako menší zásah do fungovania
Uvedené riešenie zatiaľ nemám odskúšané. Ospravedlňujem sa, ak je niektorý výraz nešťastne zvolený/zle preložený.
Skúsim voľne preložiť poskytnuté video:
- Video je určené pre každého s chybou ECN 1113 06 (alebo P111306)
- Podľa jeho názoru nie vždy je nutná výmena kompletného sacieho potrubia
- Popisuje mechanizmus, ktorý ovláda TwinPort na motoroch Z16XEP
- Tyč ovláda klapky aktivujúce/deaktivujúce port
- Keď sa motor vypne, port je deaktivovaný a tyč prejde do kľudovej polohy - zarovná sa s mechanickou zarážkou
- Keď sa motor naštartuje, port sa aktivuje, riadiaca jednotka prikáže jeho zatvorenie a akčný člen zatiahne tyč,
takže tyč už nie je v kontakte so zarážkou
- problémom je samotná mechanická zarážka a to, že sa časom opotrebúva (pravdepodobne ale nie je plastová)
- riešením je zväčšenie priemeru mechanickej zarážky
- tým sa zvýši merané napätie nad spodnú prípustnú hranicu cca 0,3V
- skúšal zväčšenie priemeru iba použitím izolácie z drôtu, čo sa ale ukázalo ako nespoľahlivé riešenie
- nakoniec použil izoláciu cca 1-1,5mm hrubú z kábla do elektrickej zásuvky
- potrebná dĺžka cca 5-6mm
- na jednej strane ju pozdĺžne narezal, aby sa dala na zarážku nasadiť
- ďalej popisuje svoju prvú jazdu po vymazaní chybového kódu s touto úpravou... mix mesto/diaľnica do 130km/h ale len krátku trasu cca do 10km
- popisuje tiež iný chybový kód, ktorý mal - P0171, podľa jeho slov by mohol súvisieť s ním riešeným problémom
- vie aj o inom spôsobe (vyskrutkovanie skrutky z akčného člena), ale tento spôsob mu príde ako menší zásah do fungovania
Uvedené riešenie zatiaľ nemám odskúšané. Ospravedlňujem sa, ak je niektorý výraz nešťastne zvolený/zle preložený.
Re: Snímač polohy klapek
Diky za prelozeni. mel jsem tuto chybu a postupoval jsem podle videa , pouzil jsem plasovy valecek s kulickama co je v cinskych botach proti vlhkosti . Kulicky vysypal rozrizl podelne a dal na zarazku / kdo ma vetsi dlane a psrty je to problem / ale povedlo se a pul roku OK .
pisu ze spanelska proto ta diakritika
pisu ze spanelska proto ta diakritika
Astra H 1.6 TWINPORT, 77kW / Z16XEP /
Re: Snímač polohy klapek
Ahoj, trochu oživím toto téma. Mám sundané sání abych vyčistil EGR kanály. Při kontrole jsem narazil na stejný problém jako na videu: https://www.youtube.com/watch?v=JsQ9Hnme_LA Chtěl jsem se zeptat zda jste se stím taky setkali, popř. jak jste to řešili. Děkuji za odpověď
Opel Astra H, kombi, 1.6 77Kw
Re: Snímač polohy klapek
Tak nakonec senzor sehnanej na vrakovišti a pro jistotu upravena zarážka jak bylo ve videu. Ujeto zatím cca 300 km a zatím bez problému.
Opel Astra H 1.6 77 kW Twinport (2004)
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: 05 bře 2013, 08:32
- Bydliště: hradec králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Snímač polohy klapek
Ahoj , oprava twinportu je uplně jednoduchá , výměna senzoru , který jsme zde složitě dohledávali nepomohla ... starý byl funkční jako nový! řešení je takové.
Podtlakovou pumpu vypodložit tak , aby táhlo bylo více v tahu a jednotce říkalo , že má hodnotu min 0.2v a pak je vše funkční.
Podtlakovou pumpu vypodložit tak , aby táhlo bylo více v tahu a jednotce říkalo , že má hodnotu min 0.2v a pak je vše funkční.
Astra H combi 1.6 77kw twinport
Re: Snímač polohy klapek
Tohle jsem nedávno taky řešil na Z16XEP, dokonce napětí 0,4V se jednotce nelíbilo, ještě nízké.
Posouvat ventilem už bylo moc krkolomné, tak jsem vymyslel něco, co jsem pak našel i na tuším bulharských? stránkách.
Do přívodu potenciometru na pin2-kostru- připojit odpor 680ohmů. Tím se napětí dorazu posune na 0,6V, s tím se jednotka smířila.
Posouvat ventilem už bylo moc krkolomné, tak jsem vymyslel něco, co jsem pak našel i na tuším bulharských? stránkách.
Do přívodu potenciometru na pin2-kostru- připojit odpor 680ohmů. Tím se napětí dorazu posune na 0,6V, s tím se jednotka smířila.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Snímač polohy klapek
Podobně psaný návod na opravu podle "dyntyda"dyntyd píše:Ahoj , oprava twinportu je uplně jednoduchá , výměna senzoru , který jsme zde složitě dohledávali nepomohla ... starý byl funkční jako nový! řešení je takové.
Podtlakovou pumpu vypodložit tak , aby táhlo bylo více v tahu a jednotce říkalo , že má hodnotu min 0.2v a pak je vše funkční.
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Podrobný návod na opravu - video podle "alzafíra"alzafir píše:Tohle jsem nedávno taky řešil na Z16XEP, dokonce napětí 0,4V se jednotce nelíbilo, ještě nízké.
Posouvat ventilem už bylo moc krkolomné, tak jsem vymyslel něco, co jsem pak našel i na tuším bulharských? stránkách.
Do přívodu potenciometru na pin2-kostru- připojit odpor 680ohmů. Tím se napětí dorazu posune na 0,6V, s tím se jednotka smířila.
https://www.youtube.com/watch?v=sZiaaPkKTGI
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993