NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Logické to je. A pokud je to informace od Dennyho, tak je to 100% tak.
- Reklama
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Taky to beru,jako bernou minci,ale porad mne vrtaji hlavou te %,ktere ukazal op-com pri testu EGR-ka.Tady to nikdo nevi,anebo nechce rict a nikde jsem nic nedohledal
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Vojto v podstatě máš pravdu, v okamžiku nuceného otevření ventilu Op-com přivedeš víc vzduchu než je dáno poměrem paliva a vzduchu řídící jednotkou ECU. Referenční poměr vzduch : palivo je 14,7 : 1. Jelikož se nuceným otevřením (obejítím ECU) která udává po startu bohatou směs až do možné hodnoty 10,2 : 1, tak nuceným otevřením EGR se dostaneš pod hodnotu (spalitelnosti) chudé směsi 19.1 : 1 a motor stopne.
Dôležité je tiež vedieť, že spätné vedenie výfukových plynov (tzv. recirkulácia) pracuje len v určitom prevádzkovom režime motora. Spätné vedenie výfukových plynov (EGR ventil je otvorený) sa využíva len pokiaľ je motor zahriaty na prevádzkovú teplotu, pracuje v režime čiastočného zaťaženia, resp. λ = 1 (stechionometrický pomer 14,7 g vzduchu ku 1 g paliva) pre benzínové motory.
Recirkulácia sa vypína (EGR je uzavretý) vždy, keď sa spaľuje bohatá zmes, t.j. v prípade, akcelerácie, plného zaťaženia alebo v režime štartovania a následného zohrievania na prevádzkovú teplotu. Pri spaľovaní bohatej zmesi totiž vzniká oveľa menej zlúčenín NOx, ako v režime čiastočného zaťaženia.
EGR ventil je uzavretý aj pri chode naprázdno z dôvodu tichšej prevádzky - rovnomerného chodu motora. Recirkulácia - spätné vedenie výfukových plynov sa tak reguluje v závislosti na teplote, otáčkach a zaťažení motora.
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=15771&f=1
Graf EGR u motoru Z16XEP
https://www.youtube.com/watch?v=pd0P-Bhdbp0
Dôležité je tiež vedieť, že spätné vedenie výfukových plynov (tzv. recirkulácia) pracuje len v určitom prevádzkovom režime motora. Spätné vedenie výfukových plynov (EGR ventil je otvorený) sa využíva len pokiaľ je motor zahriaty na prevádzkovú teplotu, pracuje v režime čiastočného zaťaženia, resp. λ = 1 (stechionometrický pomer 14,7 g vzduchu ku 1 g paliva) pre benzínové motory.
Recirkulácia sa vypína (EGR je uzavretý) vždy, keď sa spaľuje bohatá zmes, t.j. v prípade, akcelerácie, plného zaťaženia alebo v režime štartovania a následného zohrievania na prevádzkovú teplotu. Pri spaľovaní bohatej zmesi totiž vzniká oveľa menej zlúčenín NOx, ako v režime čiastočného zaťaženia.
EGR ventil je uzavretý aj pri chode naprázdno z dôvodu tichšej prevádzky - rovnomerného chodu motora. Recirkulácia - spätné vedenie výfukových plynov sa tak reguluje v závislosti na teplote, otáčkach a zaťažení motora.
http://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=15771&f=1
Graf EGR u motoru Z16XEP
https://www.youtube.com/watch?v=pd0P-Bhdbp0
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Vidis,podivat se na G-ckove forum,to mne ani nenapadlo.Zkusim tam popsat muj test a mozna tam tomu nekdo bude rozumet.Grafy vubec nejsou moji silnou stranou,tak jsem na to cucel jako vyorana mys
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Potřebovala bych nutně sehnat někoho z okolí HK, kdy by měl čas a chuť se mi podívat na egr ventil, mám opel zafira 2,0 DTI. Na diagnostice to hlásilo poruchu egr ventilu. Potřebovala bych ho vyčistit, pokud to bude mít smysl, nebo rovnou vyměnit a tady v HK nikoho neznám. Momentálně auto už jede pouze na nouzový režim, takže s ním nemohu nikam daleko dojet a známej, co má diagnostiku nemá čas mi to sem jet opravit a je 50km daleko.
Samozřejmě se finančně vyrovnám
Samozřejmě se finančně vyrovnám
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Jeď za Dennym, máš to cca. 25 km, specializuje se na Opel . Nikoho lepšího a zkušenějšího tam široko daleko neseženeš.
Kód: Vybrat vše
http://www.ase-dedic.com
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Jsem natocil test egr-ka.Mozna to nekdo vyhodnoti.vojtavojta píše:Taky to beru,jako bernou minci,ale porad mne vrtaji hlavou te %,ktere ukazal op-com pri testu EGR-ka.Tady to nikdo nevi,anebo nechce rict a nikde jsem nic nedohledal
https://www.youtube.com/watch?v=eL9KKpR ... e=youtu.be
Na konci motor vypinam ja a sam nezhasne.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Vojto pouze doplnění pro názornost zapojení a funkce EGR ventilu (Z16XEP = Y56 v elektr, schéma)
Samostatná cívka (jehla) a zdvihový senzor (potenciometr - zpětná vazba) jsou společně v tělese EGR.
Signál zpětné vazby se vrací přes ECU k Lambda sondě 1 (tvorba palivové směsi) kde vyhodnocuje požadavek na % otevření EGR a ECU tento signíl řídí dle provozních podmínek. Uzavírací ventil EGR tak kmitá (uzavírá a otevírá v % otevření ve velmi krátkém časovém intervalu).
V odkazu je dole schématický obrázek č.6, který je skoro totožný jako v elektr. schéma motoru Z16XEP (viz kniha "Jak na to str. 276)
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Popis EGR
1) Lift sensor - zdvihový senzor (zpětná vazba) přes ECU na Lambda sondu 1 (tvorba palivové směsi)
2) Control solenoid - ovládací cívka
3) EGR valve - pohyblivý uzávěr (tyčka ventilu)
Přívodní vodiče EGR - ovládání cívky
Swiched earth - ovládání cívky (Pin A černo-hnědý vodič ve schéma)
NBV supply - přívod +12V od pojistky FE26 (Pin E - červeno-modrý vodič)
Ovládání potenciometru zpětné vazby
Earth retum - Signál polohy EGR (Pin B - bílý vodič)
Variable signal - nízká referenční hodnota 0V - pohyblivá (Pin C - hnědo-šedý vodič)
5V supply - 5V referenční hodnota - pevná (Pin D - černobílý vodič)
Podle % otevření ventilu se pak udává hodnota zpětné vazby ve Voltech 0 - 5V nebo v %
Samostatná cívka (jehla) a zdvihový senzor (potenciometr - zpětná vazba) jsou společně v tělese EGR.
Signál zpětné vazby se vrací přes ECU k Lambda sondě 1 (tvorba palivové směsi) kde vyhodnocuje požadavek na % otevření EGR a ECU tento signíl řídí dle provozních podmínek. Uzavírací ventil EGR tak kmitá (uzavírá a otevírá v % otevření ve velmi krátkém časovém intervalu).
V odkazu je dole schématický obrázek č.6, který je skoro totožný jako v elektr. schéma motoru Z16XEP (viz kniha "Jak na to str. 276)
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Popis EGR
1) Lift sensor - zdvihový senzor (zpětná vazba) přes ECU na Lambda sondu 1 (tvorba palivové směsi)
2) Control solenoid - ovládací cívka
3) EGR valve - pohyblivý uzávěr (tyčka ventilu)
Přívodní vodiče EGR - ovládání cívky
Swiched earth - ovládání cívky (Pin A černo-hnědý vodič ve schéma)
NBV supply - přívod +12V od pojistky FE26 (Pin E - červeno-modrý vodič)
Ovládání potenciometru zpětné vazby
Earth retum - Signál polohy EGR (Pin B - bílý vodič)
Variable signal - nízká referenční hodnota 0V - pohyblivá (Pin C - hnědo-šedý vodič)
5V supply - 5V referenční hodnota - pevná (Pin D - černobílý vodič)
Podle % otevření ventilu se pak udává hodnota zpětné vazby ve Voltech 0 - 5V nebo v %
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Vojto, ptal jsi se, proč nikdo neodpoví, na dotaz, jak je to s EGRem v diagnostice. Nejspíš třeba proto, že se ptáš v tématu čištění EGRu. Já jsem tu taky omylem. Ale vcelku souhlasím se Stanem, jen bych doplnil jedno zásadní.
Při testu opcomem není na vině teplota spalin, že motor zdechne. Podívej se na MAP, tady je zakopaný pes, otevřený EGR výrazně mění tlak v sání!! To je třeba důvod, proč nestačí odpojit EGR nebo jen zaslepit. Musí se použít emulátor a oblbnout právě MAP senzor, ten musí "vidět", že EGR běhá.
Pochopitelně záleží na typu motoru.
Při testu opcomem není na vině teplota spalin, že motor zdechne. Podívej se na MAP, tady je zakopaný pes, otevřený EGR výrazně mění tlak v sání!! To je třeba důvod, proč nestačí odpojit EGR nebo jen zaslepit. Musí se použít emulátor a oblbnout právě MAP senzor, ten musí "vidět", že EGR běhá.
Pochopitelně záleží na typu motoru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Ahoj mám Astru H 1.7 cdti 74kw v servisu mi řekli že muj egr ventil nefunguje tak jsem si sehnal jinačí. Poslali mi totalně špinavý tak jsem ho chtěl zkusit vyčistit ale nevím jak vyčistím ty kanálky kde se nachází ten ventil.Můžete mi někdo poradit jak jste ho vyčistily vy co máte taky 1.7 díky.