Mám tedy na vás prosbu - má někdo nápad, kam sáhnout? Je naděje, že se profík s jeho diagnostikou připojí? Díky za rady a podněty. Mimochodem stalo se to v její 10.narozeniny (+/- pár týdnů), tak snad tam není nějaké kur..tko
![Šokovaný :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
zajímavé, ECM s měřením množství paliva v nádrži nemá nic společného, to je otázka funkce DISP a IPC a jejich vzájemného propojení přes CIM.Sali píše:Moc díky za rychlou reakci. Ano, budíky svítí, na nich je nestandardní pouze to, že palivoměru po cca 10s od zapnutí zapalování spadne ručka na nulu.
pokud můžeš, ověř, že tvoje diagnostika umí skutečně komunikovat s ECM – může zkusit v libovolné Astra-H, Vectra-C či Zafira-B. Případně se tady na fóru podívej, kdo má OP-COM v tvém okolí. Základní ověření funkce ECM (žije / nežije) přes diag. je jednodušší, než někde něco odpojovat a měřit. Teď se nemohu podívat do dokumentace na zapojení Z19DTH...Sali píše:Hmm, takže to zatím vypadá na ECM jednotku.
ano.Sali píše:A ještě pro upřesnění: je toto ECM jednotka pro mojí Zafirku?
Toto relé, které spíná napětí na FE30 je předpokládám K14 (odhaduji dle toho, že pokud vyndám toto relé, tak na FE30 je 0V).Po zapnutí zapalování CIM přes UEC (el. centrum v motorovém prostoru) zapne přes relé 12V pro ECM. Těch 12V po zapnutí zapalování musíš naměřit v UEC na pojistce F30.
Je toto relé K12? Pokud ano, tak nechápu jak to, že na dvou pinech (zřejmě silový přívod a ovládací) ze čtyř je napětí (konkrétně na pinech 30 a 86), což by mělo znamenat, že toto relé by mělo být sepnuté - ovládací napětí z ECM by zde bylo a bylo by pak i na pojistce FE26, což není, takže je v mé úvaze nějaká mejlkaPokud je to na FE30 OK, tak ECM si po zapnutí zapalování přes další relé v UEC zapíná napájení pro další obvody. To zkontroluješ na pojistce FE26.
Dík za nabídku. Na netu jsem našel různé firmy co opravují jednotky, přičemž by nemělo pak být potřeba párování s autem. Mám pocit, že se jiná jednotka musí nastavit na konkrétní auto... (?)Signum píše:ak by bolo potrebné meniť ECM čo ti úprimne neželám tak mám jednu k dispozícii:
Měříš dobře, ale uvažuješ špatně – více viz. schéma. ECM spíná cívku relé na zem (pin 85). Jakmile je tedy na pinu 86 +12 V a na 85 je zem (přes ECM), potom cívkou relé teče proud, relé je sepnuté a napětí se objeví na FE26.Sali píše:Je toto relé K12? Pokud ano, tak nechápu jak to, že na dvou pinech (zřejmě silový přívod a ovládací) ze čtyř je napětí (konkrétně na pinech 30 a 86), což by mělo znamenat, že toto relé by mělo být sepnuté - ovládací napětí z ECM by zde bylo a bylo by pak i na pojistce FE26, což není, takže je v mé úvaze nějaká mejlka
S tím opravováním si dávej pozor – jako všude, i v této branži je na inetu spousta podvodníků. V ecu.de určitě najdeš kvalitu, ale připrav se, že cena opravy bude vyšší, než cena použité jednotky.Sali píše:Na netu jsem našel různé firmy co opravují jednotky, přičemž by nemělo pak být potřeba párování s autem. Mám pocit, že se jiná jednotka musí nastavit na konkrétní auto... (?)
Naše další fóra: | astra-g.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |