NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
alzafir
Příspěvky: 48
Registrován: 08 říj 2010, 21:31
Bydliště: Ostrava

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od alzafir » 28 pro 2015, 17:32

pavelA píše:Tak urcite ten senzor po ocisteni vykazoval ine hodnoty ako ked bol zaneseny a rj to brala ako hodnoty mimo povoleny rozsah
To určitě ne. Rozsah hodnot je daný. Pokud by to po čištění skočilo mimo toleranci, pak by to bylo čištěním- poškozením snímače.
pavelA píše:A kde sa nachadza teda pravy solenoidny ventil ktory ten tlak tzrba vypusta ? Ma niekto foto ?
Tady pleteš 2 věci dohromady. Solenoidní ventil ovládání regulace turba nemá nic společného s tlakem turba v tom smyslu, že by tlak nějak vypouštěl. On pouze reguluje podtlakem náklon lopatek turba podle tlaku v sání prostřednictvím té baňky s táhlem, je to tlaková regulace turba, rozhodující je hodnota MAP senzoru.
Jediné co ten ventil umí vypustit, pokud se to tak dá nazvat, tak to je množství podtlaku mezi regulačním ventilem samotným a baňkou, co ovládá podtlakem táhlo turba.
V motoru není nic, co by tlak v sání vypouštělo.
Ovládací solenoidní ventil regulace turba je na zadní části motoru.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Reklama
 

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Hellrider » 28 pro 2015, 17:35

Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Hellrider » 28 pro 2015, 17:53

To jsi měl napsat hned že myslíš turbo. :o :shock:
EGRventil pouští část výfukovích spalin zpět do sání.
2x spálené spaliny=méně sazí=pomaleji se zanáší DPF.
Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

Uživatelský avatar
Ondra.
Příspěvky: 22
Registrován: 25 pro 2015, 22:57
Bydliště: Plzeň-Jih

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Ondra. » 28 pro 2015, 19:11

Hellrider píše:To jsi měl napsat hned že myslíš turbo. :o :shock:
EGRventil pouští část výfukovích spalin zpět do sání.
2x spálené spaliny=méně sazí=pomaleji se zanáší DPF.
a jaký máte názory na restrikor vs. DPF? Mám restriktory před i za EGR a čím dál přemýšlím o tom že je v zájmu ochrany DPF vyndám
SAAB 9-3 SportCombi Z19DT 88 kW, MY 2006
....a pak mnoho starých a ještě starších Volv

alzafir
Příspěvky: 48
Registrován: 08 říj 2010, 21:31
Bydliště: Ostrava

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od alzafir » 28 pro 2015, 20:39

Hellrider píše:To jsi měl napsat hned že myslíš turbo. :o :shock:
Já spíš myslím, že PavelA stejně myslel úplně něco jiného :)
Hellrider píše:EGRventil pouští část výfukovích spalin zpět do sání.
2x spálené spaliny=méně sazí=pomaleji se zanáší DPF.
:o :o To jako fakt? Myslíš, že díky otevřenému EGRu to míň zanáší sání? Včetně DPF???
To mi, prosím, vysvětli!!
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
Ondra.
Příspěvky: 22
Registrován: 25 pro 2015, 22:57
Bydliště: Plzeň-Jih

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Ondra. » 28 pro 2015, 21:24

neřekl že se míň zanáší sání ale DPF. To dává smysl, proto jsem reagoval já s dotazem na restriktory
SAAB 9-3 SportCombi Z19DT 88 kW, MY 2006
....a pak mnoho starých a ještě starších Volv

Hellrider
Příspěvky: 171
Registrován: 20 bře 2015, 20:43

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Hellrider » 29 pro 2015, 01:12

Omezovače průtoku. Hmmm to je pro mne vyšší dívčí škola. Odstraněním by si zvýšil výkon a snížil spotřebu. V podstatě to jsou kurvítka a jejich odstraněním nic extra by se stát nemělo.
Ale na tohle bych se radši zeptal Romana K ten je tu machr. Má servis.
Může to mít nějaké úskalí o kterém nevím.


Díky, ano myslel jsem že se méně zanáší DPF a né sání.
Opel Astra Twintop Cosmo 1.9CDTI 110Kw MKJ VCU UHP-4 CID

alzafir
Příspěvky: 48
Registrován: 08 říj 2010, 21:31
Bydliště: Ostrava

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od alzafir » 29 pro 2015, 09:41

To je špatná teorie. Motor s EGRem vytváří víc sazí, víc kouří. To je ověřené jak praxí, tak měřením emisí.
No a stačí nakouknout do vlákna o rychle zanešeném DPF, nezřídka za to může právě EGR.
K restriktorům nemám co říct. Nikdy jsem to nezkoušel.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od honzap » 29 pro 2015, 11:02

Hellrider: restriktory, o kterých je řeč, snižují množství spalin, které jdou zpět do sání.
Vraceni spalin by mělo to zapříčinit menší teplotu ve válcích při hoření směsi nafta / vzduch a tím i menší emise NOx, které vznikají právě při vysokých teplotách.
Nedovedu si zdůvodnit případný nárůst spotřeby po instalaci restriktoru, maly nárůst výkonu ano - nasává se chladnější vzduch s větším podílem kyslíku. Výhoda je, že jde o originální, takže homologovany doplněk.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Uživatelský avatar
Ondra.
Příspěvky: 22
Registrován: 25 pro 2015, 22:57
Bydliště: Plzeň-Jih

Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu

Příspěvek od Ondra. » 29 pro 2015, 12:47

Originalni doplnek pro fiat kde se udajne pri instalaci restriktoru pry upravuje sw motoru. Co na restriktor dpf stale nevim
SAAB 9-3 SportCombi Z19DT 88 kW, MY 2006
....a pak mnoho starých a ještě starších Volv

Odpovědět