Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Oťas » 12 pro 2015, 12:47

Hoši, jestli si myslíte, že brždění motorem nevadí, nebudu vám to vyvracet, ale je to stejný, jako prudká akcelerace třeba při rozjezdech (myslím tím brzké řazení ....podtáčení) jen obráceně namáhaný, o stání v kopci bez ručky nemluvě, ale zde zase platí - zatáhnout ručku a pak zařadit pro jistotu.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Reklama
 

Uživatelský avatar
Q-čko
Příspěvky: 478
Registrován: 28 říj 2010, 20:34
Bydliště: HC, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Q-čko » 12 pro 2015, 13:35

cize nehrabat a nebrzdit motorom vobec? Sakra :o
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kw chip

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Oťas » 12 pro 2015, 16:59

S tím bržděním je to pokud sjíždíš dlouhý kopce, tak je lepší namáhat brzdy. Snad nehrabeš při každým rozjezdu......:-D, taky jí nedělá dobře tahání aut, motor to snese,ale dvouhmotě to na zdraví nepřidá.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
Q-čko
Příspěvky: 478
Registrován: 28 říj 2010, 20:34
Bydliště: HC, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Q-čko » 12 pro 2015, 17:45

mam uplne novu spojku pri 168tis km sa menila, auto mam 5rokov a 4 roky som jazdil na zlom spojkovom lozisku.
Nehrabem stale ale sem tam sa stane ale vzdy som brzdil motor aj pri velkych rychlostiach, chodim jak zavodnik , dal som chip. Tak preto zistujem co ano a co nie, takze trapit radsej brzdy. Oki.Diky :)
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kw chip

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Oťas » 12 pro 2015, 18:30

Tak to sis měl koupit benzína pro tvůj styl jízdy....:-)
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
Q-čko
Příspěvky: 478
Registrován: 28 říj 2010, 20:34
Bydliště: HC, SR
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Q-čko » 12 pro 2015, 18:55

verny dieselu navzdy :)
Opel Astra H Caravan 1,7CDTi 74kw chip

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od honzap » 13 pro 2015, 11:12

Oťas: troufám si tvrdit, že mícháš dohromady dvě věci a to je podtáčení a brždění motorem.

O podtáčení - dejme tomu otáčkách okolo 1500, se asi nemusíme bavit. Občas se mi to povede na trojku a hřeším, že 1.9 si to přebere :oops:, ale snažím se tomu vyhýbat. Ono to ani nedává smysl, vzhledem ke spotřebě.

IMHO je dvouhmoťák daleko méně namáhaný v běžných otáčkách 2000+ a souhlasím, že se opotřebovává, když jedu 110 a brzdím na pětku, ale to opotřebení považuju za menší, než když jedu stejnou rychlostí pod záběrem, takže minimální.

Při brzdění motorem zase méně namáháš brzdy a šetříš phm. Pokud nepodtáčíš, přijde mi to ekonomičtější, než jízda na volnoběh.

A právě že dlouhé a prudší kopce je určitě lepší brzdit motorem, protože nepřehříváš tolik brzdy tedy a je to bezpečnější (plně naložené auto s rakví v Alpách například), a když to jenom škrábneš o svodidla, tak může oprava a lak stát víc, než komplet nová dvouhmota.

Vlákno si žije svým životem, sorry.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od quicky » 13 pro 2015, 12:40

Mozme ho pomaly premenovat na Aky je vas styl jazdy
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Oťas » 13 pro 2015, 14:08

honzap píše:Oťas: A právě že dlouhé a prudší kopce je určitě lepší brzdit motorem, protože nepřehříváš tolik brzdy tedy a je to bezpečnější (plně naložené auto s rakví v Alpách.
A teď mi řekni kolik km v Alpských kopcích najedeš při nájezdu 150k najetých km? Jasně že jsou extrémy, kdy musíš motorem brzdit a odlehčit brzdám.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od honzap » 13 pro 2015, 15:01

Pár tisíc kilometrů to hodí, ale na tom nezáleží.

Prostě nesouhlasim s Tvým příspěvkem ze 17:59, že z dlouhého kopce je lepší brzdit pouze brzdama a napsal jsem i proč.
Věřím, že to má svuj význam i u osobaku :-)
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Odpovědět