Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

petrz
Příspěvky: 14
Registrován: 05 pro 2015, 20:23

Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od petrz » 05 pro 2015, 20:43

Zdravím, poradil by mi někdo prosím? Mám Astru H (1,9 CDTi, 88 kW, Z19DT) rv 2006, najeto 190 tis. Před cca. měsícem odešlo turbo (zaseklo se, hřídelka byla ohnutá) a člověk co mi dělal repas říkal, že na něj zjevně působily vysoké teploty. Turbo je po repasu, ale auto stále nejede jak má, tj. hůř táhne, turbo spíná až nějakých 2200 - 2500 rpm s pozvolným tahem. Mechanik tvrdí, že na diagnostice naměřil na obou čidlech velmi vysoké teploty, při ostřejší jízdě kolem 500 C a má podezření na přicpaný DPF nebo katalyzátor hned za turbem. Když zkoušel před DPF vyjmout mezikus, tedy nešlo do DPF, tak auto táhlo jak má od nějakých 1800 rpm, což vypadá na první pohled na DPF, ale vysoké teploty stále trvají, což by ukazovalo zase na katalyzátor. Zajel jsem tedy do autorizáku Opel a tam přes TECH nezjistili vůbec nic, filtr je prý OK a katík taky a prý by to 100% diag ukázala. Mám prý normálně jezdit, ale nějak tomu nevěřím - bojím se, že z důvodu vysokých teplot brzo odejde turbo znovu :( Navíc auto jezdí úplně jinak než předtím, na šestku při 80 km/h nemá sílu a je potřeba podřazovat, turbo jakoby nemá dech.
Napadlo by někoho čím by to mohlo být? Uvítal bych i tip na nějakého Opel specialistu v Praze nebo Středních čechách, spoléhal jsem na Opel, ale tam mě docela zklamali. Díky všem.

Reklama
 

Uživatelský avatar
quicky
Příspěvky: 786
Registrován: 18 pro 2014, 09:43
Bydliště: Bad Mergentheim / Bratislava

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od quicky » 05 pro 2015, 22:56

Skor ma zraza ze niekto jazdi 80km/h na sestke :D
Mas istotu ze to turbo je spravene dobre a ze neunika napr niekde tlak? 500 stupnov na turbe mi nepride prilis vela ked je v zatazi. Jak to meras?
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014

petrz
Příspěvky: 14
Registrován: 05 pro 2015, 20:23

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od petrz » 06 pro 2015, 12:53

Samozřejmě nejezdím běžně 80kmh na šestku, ale občas ano. Tlaky na turbu jsou v pořádku, všechny hodnoty tak jak mají - to je vyjádření autorizovaného servisu Opel.
500 stupňů naměřeno na diagnostice Bosch a to na obou čidlech ve výfuku, ne na turbu. Ještě doplním, že na těch 500 stupňů to vyskáče jen při ostřejší jízdě, při jízdě v klidu na spotřebu naměřeno standartních 300 stupňů.

Uživatelský avatar
Mauro
Příspěvky: 173
Registrován: 30 črc 2015, 21:02
Bydliště: Verona - Italia

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od Mauro » 06 pro 2015, 12:56

Mam Zafiru s tim samym motorem, najezd 188.000 km. K turbu co netahne Ti asi nereknu nic, zvlast kdyz je i po repasi, ale jet na 6° rychlosti 80 km/h, a chtit po motoru, aby mel i silu, zni spise jako vtip. Tu ma totiz smysl radit az od 100km/h nahoru, jen na udrzeni rychlosti pri nizkych otackach, nebo volne zrychlovani treba na dalnici.
Jinak teda, vsimam si posledni dobou, jak cim dal vic lidi podtaci motory ve svych autech. Netusim, jestli proto aby usetrili, nebo jen nerozumi mechanice a dejum v motoru.
Nevim, jestli ho uz ted maji i osobni auta, ale prispiva k tomu i radici asistent. To je naprosta zhuverilost! :roll:
Kdyz jedu v sanite, (Ducato, aktualne najeto 2800 km) a zrychluju, asistent na me z palubky blika sipkami a napisem SHIFT. Kdybych radil podle nej, jedu 50 km/h uz se zarazenou 5°... :twisted:
Tomu zelenemu inzenyrovi, co rozhod o takovemto nastaveni, bych narval kaktus do zadnice! :evil:

Mam jeste jeden dotaz. Kdyz jedes jak ty rikas ostreji, a pak zastavis, vypinas hned motor?
ZAFIRA 1.9 CDTI Cosmo; 120 PS; 7 mist; Sky Flex; 17" alloy wheels

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od PepaS » 06 pro 2015, 17:46

petrz píše:500 stupňů naměřeno na diagnostice Bosch a to na obou čidlech ve výfuku, ne na turbu. Ještě doplním, že na těch 500 stupňů to vyskáče jen při ostřejší jízdě
to je normální ;)
petrz píše:při jízdě v klidu na spotřebu naměřeno standartních 300 stupňů.
a to taky 8-)
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od PepaS » 06 pro 2015, 17:50

http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

petrz
Příspěvky: 14
Registrován: 05 pro 2015, 20:23

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od petrz » 06 pro 2015, 20:11

PepaS píše:
petrz píše:500 stupňů naměřeno na diagnostice Bosch a to na obou čidlech ve výfuku, ne na turbu. Ještě doplním, že na těch 500 stupňů to vyskáče jen při ostřejší jízdě
to je normální ;)
petrz píše:při jízdě v klidu na spotřebu naměřeno standartních 300 stupňů.
a to taky 8-)
Mechanik mi tvrdí, že to normální není, ale hádat se nebudu, jelikož nejsem odborník. Nějaký nápad, proč to při odpojeném DPF jede jak má? Filtr je dle TECH čistý, regenerace se spouští normálně sama každých cca. 800 km. Zkoušel i spustit regeneraci přes diag a taky proběhla normálně, kdyby bylo nějaké čidlo v háji, tak se prý regenerace ani nespustí.

Uživatelský avatar
wiki133
Příspěvky: 128
Registrován: 12 črc 2013, 23:33
Bydliště: Topoľčany

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od wiki133 » 06 pro 2015, 22:22

petrz: neviem možno strelím na slepo ale napadlo ma nebudeš mať zhnitý koncový tlmič? Odtrhnuté prepážky môžu blokovať prechod spalín. Keďže píšeš že ak odpojil výfukový systém pred DPF tak to šlo normálne.

Mauro: máme na firme logana MCV s najdlhžšou diaľničnou prevodovkou a ako ten asistent radenia je total chujovina bliká to jak uderené a pri 45km/h pýta4ku a ide skoro len na 1000otáčkach (auto trpí jak hovado). Pritom tá prevodovka 4ku potrebuje pekne až pri nejakých 65km/h na tacháči.
EX Opel kadett 1,6D, Opel vectra B 1,6 16V CD, Opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW 11/2009 (elegance)

petrz
Příspěvky: 14
Registrován: 05 pro 2015, 20:23

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od petrz » 07 pro 2015, 14:49

Mauro píše:Mam Zafiru s tim samym motorem, najezd 188.000 km. K turbu co netahne Ti asi nereknu nic, zvlast kdyz je i po repasi, ale jet na 6° rychlosti 80 km/h, a chtit po motoru, aby mel i silu, zni spise jako vtip. Tu ma totiz smysl radit az od 100km/h nahoru, jen na udrzeni rychlosti pri nizkych otackach, nebo volne zrychlovani treba na dalnici.
Jinak teda, vsimam si posledni dobou, jak cim dal vic lidi podtaci motory ve svych autech. Netusim, jestli proto aby usetrili, nebo jen nerozumi mechanice a dejum v motoru.
Nevim, jestli ho uz ted maji i osobni auta, ale prispiva k tomu i radici asistent. To je naprosta zhuverilost! :roll:
Kdyz jedu v sanite, (Ducato, aktualne najeto 2800 km) a zrychluju, asistent na me z palubky blika sipkami a napisem SHIFT. Kdybych radil podle nej, jedu 50 km/h uz se zarazenou 5°... :twisted:
Tomu zelenemu inzenyrovi, co rozhod o takovemto nastaveni, bych narval kaktus do zadnice! :evil:

Mam jeste jeden dotaz. Kdyz jedes jak ty rikas ostreji, a pak zastavis, vypinas hned motor?

Když jedu na šestku 80km/h, tak motor točí 1500rpm, což není podle mě podtáčení. Samozřejmě nechci po motoru, aby v těchto otáčkách vystřelil, ale měl by alespoň plynule zrychlovat dokud nesepne turbo v 1800rpm. Taky nejsem fanda podtáčení, nemám problém motor vytáčet, zvlášť při předjíždění 1,9ka pěkně točí.
Když jedu dálnici nebo ostřejší jízdu, tak motor hned nevypínám. Nechám ho "vydechnout" alespoň na 2-3 minutky. Při normálním ježdění motor vypínam hned, jelikož jezdím kombinaci město/dálnice/město, takže při městkém ježdění km/h se turbo v pohodě dochladí.

petrz
Příspěvky: 14
Registrován: 05 pro 2015, 20:23

Re: Turbo / DPF ? Astra H Z19DT

Příspěvek od petrz » 07 pro 2015, 14:51

wiki133 píše:petrz: neviem možno strelím na slepo ale napadlo ma nebudeš mať zhnitý koncový tlmič? Odtrhnuté prepážky môžu blokovať prechod spalín. Keďže píšeš že ak odpojil výfukový systém pred DPF tak to šlo normálne.

Mauro: máme na firme logana MCV s najdlhžšou diaľničnou prevodovkou a ako ten asistent radenia je total chujovina bliká to jak uderené a pri 45km/h pýta4ku a ide skoro len na 1000otáčkach (auto trpí jak hovado). Pritom tá prevodovka 4ku potrebuje pekne až pri nejakých 65km/h na tacháči.

Díky za tip, ale tím to nebude, už jsem řešil. Koncový díl výfuku byl sundaný a zkoušelo se projet i bez něj a taky to netáhlo tak jak má. Všechno ukazuje na ucpaný/přicpaný DPF, ale ten je podle diag. Bosch i TECH čistý a po úspěšné regeneraci :(

Odpovědět