Špatný "studený" start
- smileboy
- Příspěvky: 314
- Registrován: 11 led 2011, 23:54
- Bydliště: Poříčí nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Špatný "studený" start
Ahoj, omlouvám se, jestli to tu už někdo řešil, ale pročetl jsem toho dost a tenhle specifický problém jsem tu nenašel. Je to asi 2 měsíce, co mi auto začalo špatně startovat po tom, co déle stojí. Paradoxní ovšem je, že když je chladno (pod 10°C), auto startuje krásně. Pokud je tepleji, je to tragédie a někdy musim startovat i nadvakrát. Pokud ale chcípnu už zahřáté auto (po ujetí min 10 km), pak to startuje taky suprově. Nemáte nějakej tip? Už mě to začíná trochu s*át. Díky
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!
- Reklama
Re: Špatný "studený" start
smileboy píše:Ahoj, omlouvám se, jestli to tu už někdo řešil, ale pročetl jsem toho dost a tenhle specifický problém jsem tu nenašel. Je to asi 2 měsíce, co mi auto začalo špatně startovat po tom, co déle stojí. Paradoxní ovšem je, že když je chladno (pod 10°C), auto startuje krásně. Pokud je tepleji, je to tragédie a někdy musim startovat i nadvakrát. Pokud ale chcípnu už zahřáté auto (po ujetí min 10 km), pak to startuje taky suprově. Nemáte nějakej tip? Už mě to začíná trochu s*át. Díky
Ahoj mám podobný,anebo ten samý problém motor 1,7 cdti 92kw nevím taky co stým po diagnostice jsme zjistili že váha vzduchu ukazuje o 6 stupňů víc jak je venkovní teplota tak nevím zda to stým souvisí ale přesně tak kolem 10 stupňů to chytne až napodruhé. Vyčistím váhu vzduchu a uvidím.
- smileboy
- Příspěvky: 314
- Registrován: 11 led 2011, 23:54
- Bydliště: Poříčí nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatný "studený" start
A má to nějaký fyzikální vysvětlení, proč by to bylo s tim startérem startovalo hůř za tepla? Na váhu vzduchu se tedy taky přes opcom mrknu, až budu mít chvilku... Ale začínám se připravovat na ten startér...
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!
Re: Špatný "studený" start
Motor potrebuje urcite otacky, aby chytil spravne a bez problemov.
Tieto otacky su cca. 250-270 ot/min
Vsetko co je menej, sposobuje resp. moze sposobovat problem so startom.
Situacia 1: Studene auto
- Nazhavis, zlepsia sa podmienky pre start a starter je studeny: chyti v pohode
Situacia 2: Teple auto (par minut po vypnuti)
- Nezhavis, motor stale teply, starter sice tiez ale podmienky su este ok: chyti v pohode
Situacia 3: Relativne teple auto (+- hodina po vypnuti)
- Zhavenie preblikne, motor ani teply ani studeny: podmienky niesu idealne a tym, ze je starter uz unaveny, nedokaze vyprodukovat dostatocne vysoke otacky na kvalitny start.
Ked napr. pri poslednej situacii pockas pol minuty kym dotlaci vsetku naftu podavacim cerpadlo, nastartujes uz dobre, pretoze sa podmienky na start zlepsia.
Vsetko je to ale prave v starteri
Niektori ludia vymenia baterku, na chvilku sa to zlepsi lebo nova bateria/akumulator poskytne lepsie podmienky pre start ale nevyriesi problem, ktorym je prave starter.
Da sa to odsledovat na OP-COMe cez live-feed pri starte, pekne vidis kolko otacok mas v momente startovania.
btw. ja som maval problemy aj v teplom pocasi, potom bol starter vycisteny a zlepsilo sa to, ale teraz v tomto pocasi ma to postihlo opat.
V pondelok ide na repas
Tieto otacky su cca. 250-270 ot/min
Vsetko co je menej, sposobuje resp. moze sposobovat problem so startom.
Situacia 1: Studene auto
- Nazhavis, zlepsia sa podmienky pre start a starter je studeny: chyti v pohode
Situacia 2: Teple auto (par minut po vypnuti)
- Nezhavis, motor stale teply, starter sice tiez ale podmienky su este ok: chyti v pohode
Situacia 3: Relativne teple auto (+- hodina po vypnuti)
- Zhavenie preblikne, motor ani teply ani studeny: podmienky niesu idealne a tym, ze je starter uz unaveny, nedokaze vyprodukovat dostatocne vysoke otacky na kvalitny start.
Ked napr. pri poslednej situacii pockas pol minuty kym dotlaci vsetku naftu podavacim cerpadlo, nastartujes uz dobre, pretoze sa podmienky na start zlepsia.
Vsetko je to ale prave v starteri
Niektori ludia vymenia baterku, na chvilku sa to zlepsi lebo nova bateria/akumulator poskytne lepsie podmienky pre start ale nevyriesi problem, ktorym je prave starter.
Da sa to odsledovat na OP-COMe cez live-feed pri starte, pekne vidis kolko otacok mas v momente startovania.
btw. ja som maval problemy aj v teplom pocasi, potom bol starter vycisteny a zlepsilo sa to, ale teraz v tomto pocasi ma to postihlo opat.
V pondelok ide na repas
Astra H, Z19DT
Re: Špatný "studený" start
já měl přesně to samé, co popisuje KOMO, akorát u mne byly špatné vstřikovače. Od opravy bez problému.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
- smileboy
- Příspěvky: 314
- Registrován: 11 led 2011, 23:54
- Bydliště: Poříčí nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Špatný "studený" start
Vstřikovače mě taky napadly... Ale tam jsem si myslel, že čím chladněji, tím horší startování... Nebo ne? Je to ten samý případe jak u staréru?
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!
Re: Špatný "studený" start
jak se žhavilo, startovalo to dobře, ale s vlažným motorem to bylo peklo.
skoukni vstřiky diagnostikou, to by mohlo být vodítko, jestli nejsou špatné. startér se choval více lidem podobně.
Na vstřiky je prý hodně dobrý rada v soběslavi, slyšel jsem od více mechaniků chválu.
skoukni vstřiky diagnostikou, to by mohlo být vodítko, jestli nejsou špatné. startér se choval více lidem podobně.
Na vstřiky je prý hodně dobrý rada v soběslavi, slyšel jsem od více mechaniků chválu.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE
Re: Špatný "studený" start
Mě když 1.9tka špatně startovala po delším stání, tak to byla baterie.
Pomáhalo nechat natočený klíček a počkat několik vteřin a necht běžet palivové čerpadlo. Pak teprve klíčkem na poslední pozici a chytla hned.
Možná slabá baterka nezvládla zároveň točit motorem a zároveň tlačit palivo čerpadlem. Po výměně baterie chytá hned.
Pomáhalo nechat natočený klíček a počkat několik vteřin a necht běžet palivové čerpadlo. Pak teprve klíčkem na poslední pozici a chytla hned.
Možná slabá baterka nezvládla zároveň točit motorem a zároveň tlačit palivo čerpadlem. Po výměně baterie chytá hned.