Astra K

Co se jinam nehodí pište sem
Odpovědět
Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra K

Příspěvek od x-father » 05 lis 2015, 19:50

Záleží, jak se ty LED udělají. Věřím, že ve vyšších modelech to svítí hezky, ale...

Já třeba teď zvažoval jako nástupce svého Háčka buď Golf 7, nebo Leon 3.

V Golfu lze mít obyčejné Bixenony, nebo adaptavní bixenony. U těch adaptivních s natáčením lze mít ještě navíc dynamic light assist, který dělá to, že dokáže clonkou ve svislém směru udělat tmu v oblasti jiného vozu před autem, aby neoslňoval.

OProti tomu LED světlomety Leona jsou docela jednoduché. Má to jen dvě řady LED modulů, přižemž jedena řada co slouží jako potkávačky umí ještě pohyb nahoru/dolu a to je vše. Neumí to svítit do zatáček, neumí to rozsvěcovat jednotlivé moduly a "vyrábět tmu", hranice světla je taková nejasnější a výkon někde mezi halogenem a xenonem.
Spíš to tam dávaj, protože je to levnější. Ani ostřiky to nepotřebuje. Že by to překonalo xenon se v dané cenové kategorii mluvit nedá.

Otátka je, na jaké úrovni bude mít LED Kčko.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Astra K

Příspěvek od Westler » 05 lis 2015, 23:43

jour: díky za reakci... bohužel právě Intellilux lze podle ceníku pořídit pouze ke dvěma nejvyšším výbavám, což moc nechápu. Nechci zbytečně připlácet za asistenty kteří mě budou jen obtěžovat (myslím tím že bude nutné je např. vypínat, např. jako tomu bylo u start-stop u některých jiných značek). Ideální asi bude opravdu vyzkoušet v noci, pokud se mi to podaří u dealera domluvit, určitě se podělím o zážitky.

Bixenony v H-čku jsou super a uplně dostačují, moc nechápu lidi co tvrdí že Xenon je zastaralý, to si povíme hned jakmile začnou odcházet napěťové regulátory či jiné např. mechanické součásti LED světel (ano, i to se může stát, např. Audi dávalo do svých prvních modelů LED světel klasický větráček s kluzným ložiskem!!). Silně pochybuju že toto bude někdo v oficiálních servisech opravovat, tedy výměna kus za kus, dle ceny jak psal vojta, no to nás čekají teda časy...

Jinak by mě ještě zajímalo jak přesně lze ovládat/vypnout/řídit jen ručně ten režim dálkových světel (automatické clonění dle kamerky sledující provoz). Se zpracováním obrazu a programováním mám jisté zkušenosti a vím že nelze ošetřit 100% situací, úspěšnost správného vyhodnocení bude velmi kolísat dle osvětlení scény a dalších těžko zachytitelných vlivů, navíc vždy tam bude prodleva, zkrátka sebelepší automatika nenahradí pozorného řidiče.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Uživatelský avatar
jour
Příspěvky: 657
Registrován: 26 říj 2010, 14:17
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra K

Příspěvek od jour » 06 lis 2015, 11:43

Nechcem tu obhajovat ziadnu technologiu, ani znacku, ani predajcu, ale berme do uvahy, ze je rok 2015 a xenon bol predstaveny v BMW radu 7 v roku 1991 :) Ano, stale je to vyborny a silny svetelny zdroj, hlavne bixenon s natacanim do zakrut. Postupne sa dostal do nizsich tried a odvtedy presiel mnohymi vylepseniami, az svetla dosiahli svoj limit. Pretoze dnes zohrava velku ulohu design auta, ktory predava najviac :( Dnes musia byt auta pekne, inac si ich vacsina ludi nekupi. LED svetla mozu byt mensie ako xenonove a to zase dava dizajnerom volnejsiu ruku pri navrhovani aut. Prve LEDky mal Lexus v roku 2008. Odvtedy sa postupne objavuju u inych znaciek. Samozrejme najvacsou nevyhodou je ich vysoka cena. Mali by ale vydrzat po celu zivotnost auta (ale nemusia :) )

Porovnavat spolahlivost automatickych svetiel so systemom Start/Stop je podla mna scestne. To je uplne ina vec. Myslim, ze je to skor o strachu, ze ludia sa novych veci boja, prave kym sa nevychytaju chyby a nedokonalosti. Intellilux maju odozvu v milisekundach a myslim, ze bezny vodic bude vzdy o nieco pomalsi. Uz len v pripade, ked ide do zakruty a sustredi sa hlavne na jazdu, tak prepnutie svetiel mu celkovo trva povedzme 1-1,5 s (najskor musi podnet vyhodnotit a potom ho zrealizovat). Kdezto elektronika to urobi za neho rychlejsie.

Co si myslite, treba vobec objednavat hmlovky k LEDkam? Prisposobuju sa rezimu mesto, mimomesto, dialnica, svietia do zakrut..
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Astra K

Příspěvek od Westler » 06 lis 2015, 13:34

jour: LED svetla jsem se systemem start-stop neporovnaval, system start-stop jsem zminoval ciste v souvislosti s tim, ze vyrobce nuti zakaznikovi ktery chce za kazdou cenu LED svetla take nakup dalsich zbytecnych pomocniku (u Astry lze LED svetla poridit pouze ke 2 nejvyssim vybavam) ktere budto nevyuzije a jen zvysuji cenu auta, v horsim pripade je bude nutne vypinat pri kazdem nastartovani (proto ta zminka o start-stopu).

Odezva mozna bude v milisekundach, ale videl jsem pred casem video z nocni jizdy nove Astry a tam automaticke prepinani dalkovych svetel neprobihalo zrovna dobre - napr. spatne vyhodnoceni znacek (system vyhodnotil znacku jako protijedouci auta, ztlumil dalkove ale v ten moment nesla uz znacka/cedule precist), atd. Zkusim to video najit a dat ho sem.

Dalsi velky (potencialni) problem vidim v systemu On-Star (v CR se planuje od poloviny roku 2016). Na netu jsou videa jak ho lze osalit (napadenim komunikace GSM modulu v aute s BTS stanici mobilniho operatora), auto lze nejen takto diagnostikovat (stav km, oleje, nadrze, aj.), ale tez odemknout a nastartovat (!!!). Pri dnesni urovni zabezpeceni tohle v aute rozhodne nechci, ani kdyby to znamenalo ze pri nehode a vystreleni airbagu si/mi auto samo nezavola sanitku... Kdo nechape o cem mluvim, ctete tu - http://www.dailymail.co.uk/news/article ... rable.html
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Uživatelský avatar
jour
Příspěvky: 657
Registrován: 26 říj 2010, 14:17
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra K

Příspěvek od jour » 06 lis 2015, 15:29

Urcite sa najdu situacie, ked ti svetla nefunguju presne tak ako by si chcel. Ale dalsia otazka je ci si vies prisvietit packou dialkovymi vtedy ked chces alebo sa to neda a vsetko riadi elektronika a svetelnu hukacku vies pouzit len pri vypnutych svetlach.
Tu je video od mojho oblubeneho novinara, tocene za dazda, kde vidno, ako svetla funguju spravne:
http://garaz.dennikn.sk/video/opel-astr ... zdi-a-tme/

On-star by som nechel ani ja, takisto ani monitoring tlaku v pneu, co je uz bohuzial povinna vybava. Takisto denne LED su uz povinne na kazdom novom aute, aj v zakladnej vybave. Start/Stop je standard pre jednoliter, pre 1,4 je to volitelna vybava co je super 8-)
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Astra K

Příspěvek od honzap » 06 lis 2015, 16:07

westler - o tom jsem četl, že to byla jen simulace?
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Uživatelský avatar
dave152
Příspěvky: 71
Registrován: 20 zář 2012, 20:24

Re: Astra K

Příspěvek od dave152 » 06 lis 2015, 18:26

To ze led svetla su lepsie ako xenon je asi jasne ale preco potom xenon nepouziju v aute ako zaklad ale daju tam halogenove svetla.
opel zafira 1.9cdti

Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 198
Registrován: 19 led 2011, 14:12

Re: Astra K

Příspěvek od tomax » 06 lis 2015, 19:45

jour píše:Myslim, ze je to skor o strachu, ze ludia sa novych veci boja, prave kym sa nevychytaju chyby a nedokonalosti. Intellilux maju odozvu v milisekundach a myslim, ze bezny vodic bude vzdy o nieco pomalsi. Uz len v pripade, ked ide do zakruty a sustredi sa hlavne na jazdu, tak prepnutie svetiel mu celkovo trva povedzme 1-1,5 s (najskor musi podnet vyhodnotit a potom ho zrealizovat). Kdezto elektronika to urobi za neho rychlejsie.
Hodne odvazny prispevek, pry ze jsou lidi pomalejsi a boji se :) Na Astre J mam xenony + automaticke prepinani ==> v praxi to nelze pouzit. Kamera neni schopna vyhodnotit svetelny smog na horizontu nebo v protismeru na dalnici. Kdyz clovek prijizdi z vedlejsi na hlavni kde jede auto, tak dalkova taky porad sviti. Pro zmenu kdyz vede silnice kolem osvetlene zeleznice, prepina zbytecne dalkova na potkavaci, ikdyz je to daleko jak krava. Navic aktivace/deaktivace funkce je dvojklik na svetelnou houkacku. Vydrzel jsem to dva dny zkouset, pak jsem presel zpet na manual. Spis me ten automat otravuje, kdyz se nahodou zapne jak bliknu svetlama v zatacce.

Na druhou stranu v Astre K to vypada uz zajimaveji. Je videt, ze pouzivaji mnohem citlivejsi kameru, ktera detekuje svetelny smog v zatacce (neprepina az kdyz vidi svetla). Jeste by me zajimalo, jak to bude reagovat na kamion v protismeru za svodidlem. Astra J totiz kamionu smazi dalkove a neprepne.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)

milans
Příspěvky: 374
Registrován: 28 čer 2008, 13:19
Bydliště: SK-BN/TN

Re: Astra K

Příspěvek od milans » 06 lis 2015, 21:43

Chlapi, sorry, ale ste vo vlákne o ASTRE K. Tak si dajte pohov s debatou o svetlách alebo si to presuňte do príslušnej témy.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Astra K

Příspěvek od Westler » 06 lis 2015, 22:27

honzap - jak to myslíš simulace? to auto bylo normálně neupravený (sériový tak jak ho lze koupit), jen to "napadení" probíhalo v podmínkách na parkovišti a řidič o tom dopředu věděl kvůli bezpečnosti

milans - co se ti nelíbí na diskuzi o LED světlech? není snad právě tohle jeden z hlavních "trháků" nové Astry K ? soude podle reklamy jakou tomu dává sám Opel tomu tak je... první auto nižší střední s Matrix-LED světly. Nechápu co se ti nelíbí, tohle není off-topic ani náhodou.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Odpovědět