Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Ahojte.
Chcel by som sa spytat na benzinovu astru 1,8, na rozdiely medzi modifikaciou 92kW a 103kW.
Podla toho co viem, tak 103kW verzia by mala mat premenlive casovanie ventilov, z toho mi vypliva ze pravdepodobne ma vacsi vykon ale az vo vysokych otackach, a pravdepodobne narocnejsia udrzba , koli pridanej technike premenliveho casovania.
Zaujimali by ma hlavne prakticke postrehy - ako je citit rozdiel vo vykone, spotrebe a financnych narokoch na udrzbu ( vymena rozvodov )
dakujem za pripadne postrehy.
Maro
Chcel by som sa spytat na benzinovu astru 1,8, na rozdiely medzi modifikaciou 92kW a 103kW.
Podla toho co viem, tak 103kW verzia by mala mat premenlive casovanie ventilov, z toho mi vypliva ze pravdepodobne ma vacsi vykon ale az vo vysokych otackach, a pravdepodobne narocnejsia udrzba , koli pridanej technike premenliveho casovania.
Zaujimali by ma hlavne prakticke postrehy - ako je citit rozdiel vo vykone, spotrebe a financnych narokoch na udrzbu ( vymena rozvodov )
dakujem za pripadne postrehy.
Maro
- Reklama
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Motory 1,8 92kW vyráběné do začátku roku 2007 jsou výkonově nejlepší benzinové motory Opel s nízkou údržbou.
Mají ještě hydraulické vymezování vůle ventilů a jednoduchý termostat.
Výměna rozvodového řemene a napínací kladky má interval 6roků/90 000km.
Motory 1,8 103kW vyráběné přibližně od poloviny roku 2005 mají již technicky náročnější variabilní časování ventilů,
které je náročnější na případnou opravu. Tyto motory mají také již mechanické seřizování vůle ventilů (seřizování se
provádí výměnou kalibrovaných podložek - hrníčků) které je finančně i časově poměrně náročné a proto velmi často
také opomíjené), dále mají již dvoustupňový termostat, který je při případné výměně také dražší.
Výměna rozvodového řemene, napínací kladky a seřízení vůle ventilů má interval 10roků/150 000km.
Oba motory nemají již EGR, tak odpadá jejich případné čištění nebo výměna.
Pouze pro informaci originální ceník dílů Opel:
1,8 XE (92kW) Rozvodový řemen a napínací kladka cca 2 700kč.
1,8 XER (103kW) Rozvodový řemen a napínací kladka cca 5 200kč.
Variabilní časování, ozubená kola vačky se spouštěčem přívod i výfuk celkem cca 14 700kč.
Kalibrovaná podložka (hrníček) na seřízení vůle ventilů, 1kus cca 500kč.
Mají ještě hydraulické vymezování vůle ventilů a jednoduchý termostat.
Výměna rozvodového řemene a napínací kladky má interval 6roků/90 000km.
Motory 1,8 103kW vyráběné přibližně od poloviny roku 2005 mají již technicky náročnější variabilní časování ventilů,
které je náročnější na případnou opravu. Tyto motory mají také již mechanické seřizování vůle ventilů (seřizování se
provádí výměnou kalibrovaných podložek - hrníčků) které je finančně i časově poměrně náročné a proto velmi často
také opomíjené), dále mají již dvoustupňový termostat, který je při případné výměně také dražší.
Výměna rozvodového řemene, napínací kladky a seřízení vůle ventilů má interval 10roků/150 000km.
Oba motory nemají již EGR, tak odpadá jejich případné čištění nebo výměna.
Pouze pro informaci originální ceník dílů Opel:
1,8 XE (92kW) Rozvodový řemen a napínací kladka cca 2 700kč.
1,8 XER (103kW) Rozvodový řemen a napínací kladka cca 5 200kč.
Variabilní časování, ozubená kola vačky se spouštěčem přívod i výfuk celkem cca 14 700kč.
Kalibrovaná podložka (hrníček) na seřízení vůle ventilů, 1kus cca 500kč.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Dikes, nejak tak som si myslel ze to je.
Co hovori prax na spotrebu a na pocit z vykonu o 11kW vacsieho?
Co hovori prax na spotrebu a na pocit z vykonu o 11kW vacsieho?
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Ten rozdíl výkonu 11kW by měl být znát, i když tady na fóru někdo popsal rozdíl
v jízdě mezi Z16XEP 77kW a Z16XER 85kW (také variabilní časování). Výkonový
rozdíl 8kW, tak měl údajně subjektivní dojem z jízdy a výkonu téměř neznatelný.
v jízdě mezi Z16XEP 77kW a Z16XER 85kW (také variabilní časování). Výkonový
rozdíl 8kW, tak měl údajně subjektivní dojem z jízdy a výkonu téměř neznatelný.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Prave, myslim si ze tych 11kw nebude moc postrehnutelnych, a aj to len vo vysokych otackach.
otazne je, ci to stoji za zvysene naklady a zvysenu nachylnost na poruchy....
otazne je, ci to stoji za zvysene naklady a zvysenu nachylnost na poruchy....
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Přešel jsem z 92kw na 103, takže snad mohu posoudit. Ano motor je složitější na údržbu a případná porucha zmíněných věcí něco stojí. Ovšem není pravidlem, že se každý xer musí rosypat. Vlákno o problému tohoto motoru tady je. Nicméně zmiňované ceny bych nebral v potaz neboť reálné jsou trochu někde jinde. Např. rozvody stojí téměř stejně a navíc 103kw má zvlášť vodní pumpu, takže její výměna s rozvody není nutná. Mimochodem ty lhůty jsem měl podle mé servisky 60/120tis. A teď k výkonu. Ač mě to překvapilo, těch 11kw je hodně znát. A vůbec ne ve vysokých otáčkách neboť díky proměnlivému časování má 103kw točivý moment "téměř" stejný od cca 2000 do 6000 ot. Ze začátku jsem si chvíli zvykal na chybějící "kopanec" okolo 4tis, ale pohled na tachometr přesvědčí o tom, že to opravdu jede.
Nakonec není lepší rady než si obě motorizace vyhlédnout v bazaru a sám jízdou vyzkoušet!!
Nakonec není lepší rady než si obě motorizace vyhlédnout v bazaru a sám jízdou vyzkoušet!!
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Vectra11, ceny náhradních dílů byly vytaženy z katalogu a ceníku Opel a je logické, že náhradní díly z druhovýroby se dají sehnat levněji. Dále nevím z jaké servisní knížky jsi čerpal informace, ale já jsem psal informace z této servisní knížky, která je totožná z mojí knížkou v německém jazyku. https://www.opel-astra-h.cz/download/se ... a-opel.pdf. viz strana.13
Dále u motoru 103kW nemůžeš čekat při 4 000ot.již nakopnutí, jelikož má jinou výkonovou charakteristiku (křivku) než motor 92kW. Motor 103kW má nejvyšší kroutící moment 175Nm při 3 800ot/min. a pak již pozvolně klesá na hodnotu 160Nm při 6000ot/min. Motor 92kW má nejvyšší kroutící moment 170Nm a má pozvolnou charakteristiku okolo 170Nm v širším rozmezí otáček 3 -5 000ot/min pak klesá na hodnotu 160Nm při 5 500ot/min. Motor 103kW se vyrábí již 10roků, tak budou počáteční neduhy určitě odstraněny a jsou více spolehlivější a modernější. To ale neznamená, že náklady při případné závadě na složitější techniku budou nižší, jak zněl dotaz. Stále ale platí, že motor je takový jak se k němu majitel chová nebo předchozí choval.
Dále u motoru 103kW nemůžeš čekat při 4 000ot.již nakopnutí, jelikož má jinou výkonovou charakteristiku (křivku) než motor 92kW. Motor 103kW má nejvyšší kroutící moment 175Nm při 3 800ot/min. a pak již pozvolně klesá na hodnotu 160Nm při 6000ot/min. Motor 92kW má nejvyšší kroutící moment 170Nm a má pozvolnou charakteristiku okolo 170Nm v širším rozmezí otáček 3 -5 000ot/min pak klesá na hodnotu 160Nm při 5 500ot/min. Motor 103kW se vyrábí již 10roků, tak budou počáteční neduhy určitě odstraněny a jsou více spolehlivější a modernější. To ale neznamená, že náklady při případné závadě na složitější techniku budou nižší, jak zněl dotaz. Stále ale platí, že motor je takový jak se k němu majitel chová nebo předchozí choval.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Ahoj.
Dikes, hlavne vectra11 za priame porovnanie, toto som presne chcel vediet.
takze mi to pripada, ze ma zmysel rozmyslat nad verziou 103Kw, je mi jasne ze je to vyvazene vacsou zlozitostou motora, ale mozno to stoji za to, aspon podla popisu by malo.
nemate niekto pre porovnanie grafy vykonu oboch motorov?
dik.
Dikes, hlavne vectra11 za priame porovnanie, toto som presne chcel vediet.
takze mi to pripada, ze ma zmysel rozmyslat nad verziou 103Kw, je mi jasne ze je to vyvazene vacsou zlozitostou motora, ale mozno to stoji za to, aspon podla popisu by malo.
nemate niekto pre porovnanie grafy vykonu oboch motorov?
dik.
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
https://www.google.cz/search?q=z18xer+l ... _UwhiZM%3A
Jelikož se mě nepodařilo sehnat jiné diagramy obou motorů, tak alespoń viz odkaz první a třetí obrázek. Výpočet výkonu motorů se provádí výpočtem Nm . ot.mot. Možno zkontrolovat dle vzorce P kW=Nm . ot.mot./ 9550 (konstanta). Na obou diagramech je pak dobře vidět, jak při otáčkách 4 500ot/min. mají oba motory téměř shodný výkon okolo 80kW. Znatelný rozdíl 11kW je pak až v maximálních otáčkách, kdy motor 103kW má maximalní počet otáček o 700ot více. (92kW/5600ot a 103kW 6300ot).
Max. kroutící moment motorů 92kW = 170Nm a 103kW = 175kW. Volba nakonec stejně padne na 103kW, jelikož motory 92kW jsou daleko méně k sehnání.
Jelikož se mě nepodařilo sehnat jiné diagramy obou motorů, tak alespoń viz odkaz první a třetí obrázek. Výpočet výkonu motorů se provádí výpočtem Nm . ot.mot. Možno zkontrolovat dle vzorce P kW=Nm . ot.mot./ 9550 (konstanta). Na obou diagramech je pak dobře vidět, jak při otáčkách 4 500ot/min. mají oba motory téměř shodný výkon okolo 80kW. Znatelný rozdíl 11kW je pak až v maximálních otáčkách, kdy motor 103kW má maximalní počet otáček o 700ot více. (92kW/5600ot a 103kW 6300ot).
Max. kroutící moment motorů 92kW = 170Nm a 103kW = 175kW. Volba nakonec stejně padne na 103kW, jelikož motory 92kW jsou daleko méně k sehnání.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Měnil jsem 14i leté auto za 5i leté, takže neříkám, že Vectra měla pořád 92 kw, no rozdíl byl opravdu znatelný. Ono je totiž trochu zavádějící napsat, že rozdíl je 5 Nm. Protože když se podíváš na ty grafy tak zjistíš, že krouťák u xer je po mnohem delší dobu větší a "téměř" konstantní. (nad 160 Nm) A to je ten hlavní rozdíl který je cítit při jízdě. Už ve 2000 tis. ot je rozdíl téměř 15 Nm. Jinak jak jsem psal, pokud nepůjdeš do značkového servisu, tak tě rozvody vyjdou nastejno a je to jen o tom trefit slušný kus, který měl včasné výměny oleje a nemá chycené nastavovací kola vaček. Poznáš i podle zvuku.
https://www.google.cz/imgres?imgurl=htt ... LAod4rEKOA
https://www.google.cz/imgres?imgurl=htt ... LAod4rEKOA
https://www.google.cz/imgres?imgurl=htt ... LAod4rEKOA
https://www.google.cz/imgres?imgurl=htt ... LAod4rEKOA