Přestavba přívěsného vozíku

Co se jinam nehodí pište sem
Odpovědět
Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Přestavba přívěsného vozíku

Příspěvek od honzap » 09 črc 2015, 00:17

Mám starší vozík domácí výroby. Je geniální v tom, že místo gumových špagátků v nápravě má listová pera s dorazy - uveze všechno a to asi výhledově využiju - stavba.
Problém je v ložiscích, ta mají velkou vůli a v pneumatikách, vše je ze staršího wartburga (toho hezkého), tedy špatně servisovatelné a pro bezpečný provoz nevyhovující.
Chtěl bych stávající náboje vyměnit, moje představa je místo starých použít klidně oplí 5x110. Technicky to nebude problém, byl by tady i bonus využít při defektu rezervu z vozu, s plovoucími šrouby i z tátovo mondea, ale co legislativně, máte s tím někdo zkušenost? Ložná plocha atd. by byly beze změn.
Souhlas výrobce (strejda) nebude problém :mrgreen: , přestavbu by prováděl profesionální servis se svářečáky atd.., doklady o koupi dílů by byly samozřejmostí.
Obecně jsou na úřadech (krom stavebních odborů, ty je třeba deptat) milí a vstřícní, ptám se radši proto, že případnou přestavbu by vyřizoval táta a toho musím předem přesně instruovat.

Počítám, že cena práce + materiálu + přestavba se bude blížit ceně hypermarketového vozíku, to akceptuji. Jako malý bonus by byla i změna max. povolené rychlosti,kdyby se to povedlo.

Prošel jste si někdo tímhle?
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Reklama
 

netrunner
Příspěvky: 35
Registrován: 21 srp 2008, 23:08

Re: Přestavba přívěsného vozíku

Příspěvek od netrunner » 10 črc 2015, 13:45

Řešil jsem podobnou situaci se starým vozíkem, který jsem našel v koupeném baráku. Nakonec jsem ale zjistil, že přestavba/dostavba/úprava = individuální stavba nového vozíku. Tedy homologace, speciální TK pro schválení do provozu apod. Navíc u vozíku se tuším jako výrobce nebere ten, kdo to dal kdysi dohromady, ale výrobce podvozku (někde na oji by měl být štítek), ten by musel přestavbu schválit. Když jsem to zjišťoval, tak jenom ta TK pro schválení stojí tolik, co nový solidní vozík. Sice už je to pár let, ale pochybuji že by se v tom něco výrazně uvolnilo.

Pokud by ses do toho chtěl pouštět, tak měnit díly tak, aby odpovídaly těm zapsaným v techničáku. Pokud tam máš 13" kola, tak prostě za stejný rozměr. Náboje apod. ti asi nikdo zkoumat nebude. Se zvýšením povolené rychlosti určitě nepočítej.

Pokud má značky a doklady, nechal bych to tak a třeba ho i na stavbě zničil, pořád se to vyplatí. Pokud nemá, tak se samozřejmě používat nesmí (ale zase, když tím svým vozím bordel po vesnici, tak se zas tolik nebojím :| ).

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: Přestavba přívěsného vozíku

Příspěvek od honzap » 13 črc 2015, 23:40

Jj, budu se ubírat touhle cestou, uz jsem patral na hodne jachtarskych a karavanistickych forech a každá jiná je slepá. Nedávno jsem si prošel přestavbou astry a bylo to výživné.
V TP mám rozměr pneu, ložnou plochu a vyrazené číslo na oji, takže prostor pro předělávku je. Chci všechno mít v naprostém pořádku, protože jezdit s ním budu asi dost a jak vidí policie samodomo vozík, je kontrola skoro automatická a ani se nedivim, zname, jak na většině z nich 'funguje' elektroinstalace.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Odpovědět