velkosť nádrže a presnosť PP
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
no jak myslis, nebudem sa hadat s tebou. Asi mam vacsiu nadrz v tom pripade
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
- Reklama
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
Tak ale tankoval pouze do vypnuti pistole. Do těch 52 by to ještě nejspíš dočural.
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
asi hej... ale jedine ze by auto na pumpu dotlacil. Ako inak zistis kolko mas este v nadrzi?
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
Samozrejmne ze jsem ten pokus delal zamerne,tak snad je logicke ze nevyjedu vse do posledni kapky a nebudu mit benzin v kanistru .Mel jsem v 5l kanistru,naletych 5l benzinu,to jsem nalel do prazdne nadrze,a po 200m(nahoda),jsem dojel na benzinku a tam cepnul 45,4l,chapes???
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
teraz mi to uz dava zmysel ale haluz je aj tak, ze som do tej nadrze dostal o tolko viac a to som to tam netlacil nasilu, tiez iba do vypnutia pistole. Snad som mal este aj nieco vnutri, kedye auto stale jazdilo
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
Uz chvilku davam pozor na to kolik mi to ukaze po vypnuti pistole a po kazde to je 50,38-50,4l vic tam nedam,pokud nebudu povytahovat pistol a docuravat po"zavit".
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
Urobil som korekciu toho palubneho pocitaca cez opcom, teraz ukazuje viac pri rovnakej jazde aj rovnakej trase. Ale este mu asi pridam, lebo urobim tak do 900km na nadrz, ale spotrebu ukazuje stale pod 5.5l/100km
BMW F21 B47 170kW Valencia Orange 2016
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Astra GTC Z17DTR 110kW Technical gray 2009 | MKJ | CD40 USB
Insignia A B20DTH 125kW Snow White 2015
Vectra C Caravan Z19DTH 110kW Royal blue 2007 - Ex
OP-COM 2014
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
Pokud se někomu chce tím zaobírat, tak takovej početní oříšek:
Přijedu na pumpu, na displayi vidím:
BC: dojezd: 9 km
km - 568,8 km
. O - 39 km/h
phm - 46,6 l
. O - 8,2 l/100km
MKJ modul ukazuje:
obsah nádrže: 0,67 L; 10 km dojezd
Natankované množství:
49l do cvaknutí, dočůráno na 49,2 l
Výpočtem dostaneme 8,65 l/100km
Doplním, že hladové oko začalo blikat při dojezdu 14km. Na předchozím GTC začalo blikat cca 30km dojezd a ten jsem bezpečně mohl odjet. Vždy tankuji takto do plné, takže i v předchozím tankování. Před odjezdem z pumpy vždy nuluji tachometr a BC1.
Takže:
1) Natankoval jsem 49,2, tedy tam mělo být 2,8l, na to bych odjel cca 30km, oko by signalizovalo podobně jako u předešlé Astry. Kecá tedy BC a oko ukazuje správně?
2) MKJ zobrazuje zbytek 0,67l, od původních 52 tedy spotřebováno 51,3 řekněme, ale BC tvrdí, že jsme spotřebovali 46,6. Z jakých čidel jsou tyto informace brány, že jsou rozdílné? Snímač hladiny v nádrži? Nějaký průtokoměr? Pokud bych spotřeboval 46,6, jak tvrdí BC, zbývalo by 5,4l, na které bych dojel asi 65km!!
Jedno je jisté, BC ukazuje dojezd 9km a zároveň spotřebu 46,6l. Tyto dvě informace vzájemně nekorigují.
A proto ještě:
3) Protože průměr 8,2 je počítán ze spotřeby 46,6 BC a dojezd je 9km, což odpovídá zbytku 0,67 od MKJ, zřejmě to znamená, že: Dojezdová vzdálenost (9km) není záležitostí BC je je tedy měřena jinou metodou, než na jakém principu pracuje BC, jiný zdroj měření, viz bod 2)
Asi příště při tomto dojezdu otevřu přes sedačky nádrž a podívám se přesně kolik tam zbylo jestli 0,67l nebo 5,4, to je hodně velkej rozdíl
Přijedu na pumpu, na displayi vidím:
BC: dojezd: 9 km
km - 568,8 km
. O - 39 km/h
phm - 46,6 l
. O - 8,2 l/100km
MKJ modul ukazuje:
obsah nádrže: 0,67 L; 10 km dojezd
Natankované množství:
49l do cvaknutí, dočůráno na 49,2 l
Výpočtem dostaneme 8,65 l/100km
Doplním, že hladové oko začalo blikat při dojezdu 14km. Na předchozím GTC začalo blikat cca 30km dojezd a ten jsem bezpečně mohl odjet. Vždy tankuji takto do plné, takže i v předchozím tankování. Před odjezdem z pumpy vždy nuluji tachometr a BC1.
Takže:
1) Natankoval jsem 49,2, tedy tam mělo být 2,8l, na to bych odjel cca 30km, oko by signalizovalo podobně jako u předešlé Astry. Kecá tedy BC a oko ukazuje správně?
2) MKJ zobrazuje zbytek 0,67l, od původních 52 tedy spotřebováno 51,3 řekněme, ale BC tvrdí, že jsme spotřebovali 46,6. Z jakých čidel jsou tyto informace brány, že jsou rozdílné? Snímač hladiny v nádrži? Nějaký průtokoměr? Pokud bych spotřeboval 46,6, jak tvrdí BC, zbývalo by 5,4l, na které bych dojel asi 65km!!
Jedno je jisté, BC ukazuje dojezd 9km a zároveň spotřebu 46,6l. Tyto dvě informace vzájemně nekorigují.
A proto ještě:
3) Protože průměr 8,2 je počítán ze spotřeby 46,6 BC a dojezd je 9km, což odpovídá zbytku 0,67 od MKJ, zřejmě to znamená, že: Dojezdová vzdálenost (9km) není záležitostí BC je je tedy měřena jinou metodou, než na jakém principu pracuje BC, jiný zdroj měření, viz bod 2)
Asi příště při tomto dojezdu otevřu přes sedačky nádrž a podívám se přesně kolik tam zbylo jestli 0,67l nebo 5,4, to je hodně velkej rozdíl
-
- Příspěvky: 911
- Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
MKJ získává údaje o zbývajícím množství paliva v nádrži a o dojezdu z displeje. Když si aktivuješ servisní menu, tak tyto údaje uvidíš. Dojezd zobrazovaný na displeji v hlavním okně odpovídá dojezdu v MKJ. Množství paliva v nádrži také počítá displej – upřímně řečeno obdivuji, jak displej dokáže vypočítat použitelný údaj o množství paliva z tak mizerného senzoru. Jestli se nepletu, tak na měření paliva je použito pouze 8-bitové slovo, takže pokud by maximum bylo 60 l, tak má displej k dispozici rozlišení 0,23 l! A nyní uvaž, že měření závisí na poloze auta a jeho pohybu, palivo v nádrži se stále houpu a tím pádem i údaj ze
senzoru. Displej si s tímto musí nějak výpočetně poradit.
Ještě je potřeba uvážit, že objem nádrže nebude také nijak extra přesný (+/- ? l); pamatuji si kolegu, který u nového vozu ŠKODA dvakrát měnil nádrž, protože ji měl „scvrknutou“. První scvrknutou dostal od výroby a tu druhou (která byla ze stejné várky ) mu namontovali v rámci reklamace v autorizovaném servisu. Druhá výměna provedená přímo u výrobce už dopadla dobře, PC měřilo správně, ale zadní náprava dostala sodu, protože se musela při výměně nádrže sundávat.
Množství spotřebovaného paliva počítá také displej na základě údajů získávaných z řídící jednotky motoru (množství vstřikovaného paliva a otáčky). Tímto tedy vzniká rozdíl – množství paliva se určuje na základě měření paliva v nádrži, zatímco spotřebované palivo se určuje na základě měření vystříkaného paliva dle řídící jednotky motoru.
senzoru. Displej si s tímto musí nějak výpočetně poradit.
Ještě je potřeba uvážit, že objem nádrže nebude také nijak extra přesný (+/- ? l); pamatuji si kolegu, který u nového vozu ŠKODA dvakrát měnil nádrž, protože ji měl „scvrknutou“. První scvrknutou dostal od výroby a tu druhou (která byla ze stejné várky ) mu namontovali v rámci reklamace v autorizovaném servisu. Druhá výměna provedená přímo u výrobce už dopadla dobře, PC měřilo správně, ale zadní náprava dostala sodu, protože se musela při výměně nádrže sundávat.
Množství spotřebovaného paliva počítá také displej na základě údajů získávaných z řídící jednotky motoru (množství vstřikovaného paliva a otáčky). Tímto tedy vzniká rozdíl – množství paliva se určuje na základě měření paliva v nádrži, zatímco spotřebované palivo se určuje na základě měření vystříkaného paliva dle řídící jednotky motoru.
to je bez diskuse – nad tímto bdí státní metrologický dozor, který vykonává Český metrologický institut (ČMI). Více viz. https://www.cmi.cz/node/116 .Werewolf píše:Tady každej laboruje, jak počítá BC a jeho údaje porovnává s účtenkou z pumpy. Nebylo by ale vhodné si taky položit otázku, proč zrovna údaj ze stojanu by měl být ten pravej správnej nejvěrohodnější?
Re: velkosť nádrže a presnosť PP
Na udaje z BC by som sa nespoliehal, to je len take orientacne. Neviem, ci je to novymi GIDmi, ale mne neukazuje dojazd do nuly, ale len po cca. 30km a upozornenie, ze je potrebne natankovat a potom tam uz da len -- a dorazne upozornenie, ze by som mal tankovat. Naposledy som tak dal od dojazdu 30km este asi 45km (kedze na pumpe, kam som mal povodne tankovat, akurat zacali robit po polnoci hodinovu uzavierku).
Ale tak isto ani na metodu tankovania do cvaknutia pistole. Ja som kedysi natankoval po cvaknuti este kludne aj dalsie 3-4 litre, podla toho, ako dlho sa mi s tym chcelo hrat (az kym som nemal benzin az po viko nadrze ). Aj tak som tam mohol mat este v nadrzi niekde vzduchovu bublinu a keby som pohrkal autom, tak by som tam mozno nejake to deci dostal.
Ale tak isto ani na metodu tankovania do cvaknutia pistole. Ja som kedysi natankoval po cvaknuti este kludne aj dalsie 3-4 litre, podla toho, ako dlho sa mi s tym chcelo hrat (az kym som nemal benzin az po viko nadrze ). Aj tak som tam mohol mat este v nadrzi niekde vzduchovu bublinu a keby som pohrkal autom, tak by som tam mozno nejake to deci dostal.