Ale jeJirka156 píše: Nevím o tom, že by 110kW bylo bez DPF.
Odlučovač pevných částic
Re: Odlučovač pevných částic
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
- Reklama
Re: Odlučovač pevných částic
Ahoj.Já mam sice Vectru Z19DTH,ale občas zabloudim i sem na pochytání různých mouder a našem motoru.Chci se s vámi taky podělit o zkušenosti s DPF.Mam najeto 180000km.Auto mam od 130000km.Zatim jsem s DPF neměl problémy.Vypalování u mě probíhá v rozmezí cca 1200-1600km.Na volnoběh je to dobře poznat aktuální spotřebou kolem 4l a hrubším zvukem motoru,někdy taky kolísání otáček.Ale za jízdy to kromě zvýšený spotřeby nijak poznat neni,zvuk se nemění.Když to nehlídam,tak to vůbec nepostřehnu.Někdy pozoruju při vypalování a prudší akceleraci šedomodrej kouř z výfuku.Pokud se filtr vypaluje při stání na semaforu,je cítit specifickej smrad,kterej jde těžko k něčemu přirovnat-nepodobá se ničemu,co je běžně z aut z výfuku cítit.Nejvíc mi to snad připomíná smrdící obložení brzd nebo spojky.Když se filtr vypaluje při jízdě,trvá to asi tak kolem 5-10km.Někdy se stane,že se regenerace přeruší při zastavení motoru.Další se pak spustí hned jak se motor ohřeje většinou během 50-200km.Když hned vypálení skontroluju diagnostikou,tak tam taky nikdy neni 0%,ale právě těch 18%.Naopak nejvyšší hodnotu jsem viděl 92% těsně před vypálením.Měl jsem vadnej snímač diferenčních tlaků filtru,ale filtr se přesto normálně vypaloval,ale to až po ujetí 1600km.Když snímač funguje,vypaluje se i dřív.Naposledy jsem měl prasklej vlnovec.Filtr se vypaloval,ale asi to nebylo ono,protože přes vlnovec utíkal tlak.Po výměně vlnovce se hned při první jízdě filtr vypálil,přesto,že se vypaloval před asi 300km.Takže pozor na to,těsnost výfukový soustavy před filtrem má na regeneraci zásadní vliv,pokud budete mít v háji vlnovec,radši hned opravit!Jako zajímavost-při výměně vlnovce jsme museli vyndat rouru už od katalyzátoru a taky filtr.Přesto,že to bylo asi tři hodiny,co naposledy běžel motor,nedal se filtr udržet v rukou kvůli teplotě.Uvnitř byl filtr překvapivě čistej,což mě potěšilo
Re: Odlučovač pevných částic
Něco z technických informací o filtru DPF:
Problém: Filtr pevných částic (DPF) - Otázka a odpověď
Modely: Motory: Možnosti: All 2004... Diesel Engines pouze vozidla s filtrem DPF
Reklamace: Různé situace s filtrem pevných částic (DPF)
Příčina: Procesní charakteristiky DPF a provozní režim.
Otázka 1: Poskytla řídicí jednotka motoru údaje z černé skříňky s cílem informovat o poslední regeneraci nebo pořadí regenerace?
Odpověď: Všechny oblasti použití ukazují současný stav zatížení v procentech a vzdálenost ujetou od poslední regenerace nebo pokusu o regeneraci. TECH 2 neposkytuje informace o tom, zda byla předchozí regenerace (nebo více regenerací) dokončena a zda byla úspěšná.
Otázka 2: Bliká symbol žhavicí svíčky. Proč? Co by se mělo udělat?
Odpověď: Regenerace DPF nebyla dokončena během normální jízdy a nyní DPF dosáhl svého maximálního nasycení, při němž se může stále regenerovat. Limitní hodnota závisí na variantě a MR, ale pohybuje se v rozmezí 105 % - 125 %.
Možné příčiny jsou následující:
a) Časté jízdy na krátkou vzdálenost, tj. vysoké zatížení sazemi, přičemž současně neproběhne regenerace DPF, protože nebyly splněny potřebné podmínky.
b) Časté přerušované regenerace, tj. motor byl vypnut v průběhu regenerace. Týká se řidičů na krátké vzdálenosti, kteří splnili alespoň podmínky pro spuštění regenerace. Pokud bliká kontrolka žhavicí svíčky, vozidlo by mělo jet, dokud kontrolka nezhasne.
Důležité upozornění: Aby bylo dosaženo definovaného stavu zatížení DPF, bude regenerace během prvních 1000 km jízdy probíhat častěji (2 - 3krát). To je nutné pro snížení tolerancí dílů a systému a představuje to základ pro přesný výpočet zatížení DPF sazemi.
Otázka 3: Jaké podmínky jsou nutné pro zahájení regenerace DPF?
Odpověď: Pro to, aby regenerace mohla začít, musí být splněny následující podmínky.
a) Motor běží od začátku > 2 minuty.
b) Vypočítané nasycení > 80%.
c) Teplota chladicí kapaliny > 70 °C alespoň 2 minuty.
d) V systému nejsou uloženy závady související s DPF.
e) Musí být překročena mezní hodnota příslušného vozidla (např. pro >80% zatížení 100 km/h).
Otázka 4: Po servisní regeneraci zobrazí seznam dat TECH2 současný stav zatížení ve výši 70 % nebo 78 %. Proč?
Odpověď: Regenerační intenzita statické regenerace není tak účinná jako dynamická regenerace. Hodnota je tudíž nastavena na 70% - 78% zatížení, aby řídicí jednotka motoru spustila dynamickou regeneraci, jakmile budou splněny požadované podmínky (viz otázka 3).
Otázka 5: Za jakých podmínek je regenerace po svém zahájení přerušena/ukončena?
Odpověď: Normálně, když byla regenerace úspěšně dokončena, nebo:
a) Po maximální době regenerace (20 - 25 min).
b) Pokud byl motor vypnutý nebo zhasl.
c) Pokud motor běžel dlouho ve volných otáčkách (5 - 10 min).
d) Pokud snímač teploty výfukových plynů naměřil teplotu 1000 °C.
e) Pokud byla během regenerace zjištěna závada dílů významných pro spalování (systém vstřikování/sání).
Pokud je regenerace po zahájení přerušena, ale je přerušena dříve, než bylo dokončeno 50 %, rozbliká se při dalším nastartování motoru (studeného nebo horkého) kontrolka žhavicí svíčky a regenerace začne znovu, jakmile budou splněny provozní podmínky (viz 3).
Otázka 6: Zatížení DPF je (daleko) pod prahovou hodnotu na to, aby blikala kontrolka žhavicí svíčky, ale zákazník přijede se svítící kontrolkou SVS a ucpaným DPF. Proč?
Odpověď: V tomto případě je to s velkou pravděpodobností závada kovových dílů nebo tuning. Závada je obvykle způsobena netěsností v dílech přenášejících vzduch. Často je prasklá jedna z hadic plnicího vzduchu nebo je prasklý chladič plnicího vzduchu. Z důvodu netěsnosti, kterou řídicí jednotka motoru nebo model zatížení neodhalí, bude motor vypouštět více kouře, pokud tlakový rozdíl zůstane nižší než definovaná prahová hodnota. Zvýšené emise kouře mohou ucpat DPF. Kromě toho může být nepřiměřeně vysoké zatížení DPF způsobeno i (částečně) otevřeným EGR ventilem. Vytunovaný motor vypouští více kouře, než je vypočítáno v modelu zatížení sazemi. Výsledkem může být ucpaný DPF, aniž to zákazník zaznamená. Každopádně zkontrolujte prosím databázi oprav, kde najdete obrázky pro známé závady a pokyny k diagnostice.
Otázka 7: Jak dlouho trvá celá regenerace?
a) V nejlepším případě?
b) V nejhorším případě?
Odpověď:
a) Za stálých podmínek, tj. teplota výfukových plynů nutná pro regeneraci je vždy vyšší než požadovaná hodnota, například během jízdy na dálnici/mimo město, trvá průměrná regenerace 10 minut.
b) Podmínky vozidla, jako jsou dlouhé sjezdy z kopce, častá jízda v rozsahu nízkého zatížení (jízda po městě, volnoběh), umožňují, aby teplota výfukových plynů klesla. Pokud byly podmínky pro spuštění regenerace splněny, může se doba aktivní regenerace prodloužit až na 25 minut (v závislosti na typu motoru). Pokud v tomto období není možná celá regenerace, bude přerušena.
Otázka 8: Jaký vliv má regenerace na životnost oleje?
Odpověď: Při každé regeneraci nebo pokusu o ni je do motorového oleje vstříknuto určité množství nafty, které snižuje jeho životnost. Pokud se ve sdruženém přístroji rozsvítí kontrolka INSP, je motorový olej spotřebovaný a musí se vyměnit. Pokud by tato operace nebyla provedena, mohl by se poškodit motor.
Otázka 9: Je pro proces regenerace důležitý snímač DPF?
Odpověď: Snímač neiniciuje regeneraci, to probíhá v závislosti na modelu. Snímač DPF plní čistě diagnostickou funkci pro sledování protitlaku v DPF.
Výjimky představují Antara, Captiva, Z20DTx; u těchto modelů je snímač DPF zapojen do spuštění regenerace.
Otázka 10: Jak se hodnota zatížení sazemi chová v řídicí jednotce motoru?
a) Po programování SPS.
b) Po výměně řídicí jednotky motoru.
c) Po odpojení akumulátoru.
Odpověď:
a) Po čistém SPS se zachová stav zatížení. Při výměně řídicí jednotky motoru nebo přeprogramování stávající řídicí jednotky motoru skočí stav zatížení po resetování na 104 % (např. Z19DTx) a proběhne regenerace. V závislosti na modelovém roku nebo použití jsou možné odchylky.
b) Aktuální hodnota zatížení sazemi se před demontáží řídicí jednotky motoru uloží na flashkartu Tech 2. Tato hodnota bude pak přes přeprogramování řídicí jednotky motoru naprogramována do nové servisní řídicí jednotky.
c) Nemá žádný vliv.
Problém: Filtr pevných částic (DPF) - Otázka a odpověď
Modely: Motory: Možnosti: All 2004... Diesel Engines pouze vozidla s filtrem DPF
Reklamace: Různé situace s filtrem pevných částic (DPF)
Příčina: Procesní charakteristiky DPF a provozní režim.
Otázka 1: Poskytla řídicí jednotka motoru údaje z černé skříňky s cílem informovat o poslední regeneraci nebo pořadí regenerace?
Odpověď: Všechny oblasti použití ukazují současný stav zatížení v procentech a vzdálenost ujetou od poslední regenerace nebo pokusu o regeneraci. TECH 2 neposkytuje informace o tom, zda byla předchozí regenerace (nebo více regenerací) dokončena a zda byla úspěšná.
Otázka 2: Bliká symbol žhavicí svíčky. Proč? Co by se mělo udělat?
Odpověď: Regenerace DPF nebyla dokončena během normální jízdy a nyní DPF dosáhl svého maximálního nasycení, při němž se může stále regenerovat. Limitní hodnota závisí na variantě a MR, ale pohybuje se v rozmezí 105 % - 125 %.
Možné příčiny jsou následující:
a) Časté jízdy na krátkou vzdálenost, tj. vysoké zatížení sazemi, přičemž současně neproběhne regenerace DPF, protože nebyly splněny potřebné podmínky.
b) Časté přerušované regenerace, tj. motor byl vypnut v průběhu regenerace. Týká se řidičů na krátké vzdálenosti, kteří splnili alespoň podmínky pro spuštění regenerace. Pokud bliká kontrolka žhavicí svíčky, vozidlo by mělo jet, dokud kontrolka nezhasne.
Důležité upozornění: Aby bylo dosaženo definovaného stavu zatížení DPF, bude regenerace během prvních 1000 km jízdy probíhat častěji (2 - 3krát). To je nutné pro snížení tolerancí dílů a systému a představuje to základ pro přesný výpočet zatížení DPF sazemi.
Otázka 3: Jaké podmínky jsou nutné pro zahájení regenerace DPF?
Odpověď: Pro to, aby regenerace mohla začít, musí být splněny následující podmínky.
a) Motor běží od začátku > 2 minuty.
b) Vypočítané nasycení > 80%.
c) Teplota chladicí kapaliny > 70 °C alespoň 2 minuty.
d) V systému nejsou uloženy závady související s DPF.
e) Musí být překročena mezní hodnota příslušného vozidla (např. pro >80% zatížení 100 km/h).
Otázka 4: Po servisní regeneraci zobrazí seznam dat TECH2 současný stav zatížení ve výši 70 % nebo 78 %. Proč?
Odpověď: Regenerační intenzita statické regenerace není tak účinná jako dynamická regenerace. Hodnota je tudíž nastavena na 70% - 78% zatížení, aby řídicí jednotka motoru spustila dynamickou regeneraci, jakmile budou splněny požadované podmínky (viz otázka 3).
Otázka 5: Za jakých podmínek je regenerace po svém zahájení přerušena/ukončena?
Odpověď: Normálně, když byla regenerace úspěšně dokončena, nebo:
a) Po maximální době regenerace (20 - 25 min).
b) Pokud byl motor vypnutý nebo zhasl.
c) Pokud motor běžel dlouho ve volných otáčkách (5 - 10 min).
d) Pokud snímač teploty výfukových plynů naměřil teplotu 1000 °C.
e) Pokud byla během regenerace zjištěna závada dílů významných pro spalování (systém vstřikování/sání).
Pokud je regenerace po zahájení přerušena, ale je přerušena dříve, než bylo dokončeno 50 %, rozbliká se při dalším nastartování motoru (studeného nebo horkého) kontrolka žhavicí svíčky a regenerace začne znovu, jakmile budou splněny provozní podmínky (viz 3).
Otázka 6: Zatížení DPF je (daleko) pod prahovou hodnotu na to, aby blikala kontrolka žhavicí svíčky, ale zákazník přijede se svítící kontrolkou SVS a ucpaným DPF. Proč?
Odpověď: V tomto případě je to s velkou pravděpodobností závada kovových dílů nebo tuning. Závada je obvykle způsobena netěsností v dílech přenášejících vzduch. Často je prasklá jedna z hadic plnicího vzduchu nebo je prasklý chladič plnicího vzduchu. Z důvodu netěsnosti, kterou řídicí jednotka motoru nebo model zatížení neodhalí, bude motor vypouštět více kouře, pokud tlakový rozdíl zůstane nižší než definovaná prahová hodnota. Zvýšené emise kouře mohou ucpat DPF. Kromě toho může být nepřiměřeně vysoké zatížení DPF způsobeno i (částečně) otevřeným EGR ventilem. Vytunovaný motor vypouští více kouře, než je vypočítáno v modelu zatížení sazemi. Výsledkem může být ucpaný DPF, aniž to zákazník zaznamená. Každopádně zkontrolujte prosím databázi oprav, kde najdete obrázky pro známé závady a pokyny k diagnostice.
Otázka 7: Jak dlouho trvá celá regenerace?
a) V nejlepším případě?
b) V nejhorším případě?
Odpověď:
a) Za stálých podmínek, tj. teplota výfukových plynů nutná pro regeneraci je vždy vyšší než požadovaná hodnota, například během jízdy na dálnici/mimo město, trvá průměrná regenerace 10 minut.
b) Podmínky vozidla, jako jsou dlouhé sjezdy z kopce, častá jízda v rozsahu nízkého zatížení (jízda po městě, volnoběh), umožňují, aby teplota výfukových plynů klesla. Pokud byly podmínky pro spuštění regenerace splněny, může se doba aktivní regenerace prodloužit až na 25 minut (v závislosti na typu motoru). Pokud v tomto období není možná celá regenerace, bude přerušena.
Otázka 8: Jaký vliv má regenerace na životnost oleje?
Odpověď: Při každé regeneraci nebo pokusu o ni je do motorového oleje vstříknuto určité množství nafty, které snižuje jeho životnost. Pokud se ve sdruženém přístroji rozsvítí kontrolka INSP, je motorový olej spotřebovaný a musí se vyměnit. Pokud by tato operace nebyla provedena, mohl by se poškodit motor.
Otázka 9: Je pro proces regenerace důležitý snímač DPF?
Odpověď: Snímač neiniciuje regeneraci, to probíhá v závislosti na modelu. Snímač DPF plní čistě diagnostickou funkci pro sledování protitlaku v DPF.
Výjimky představují Antara, Captiva, Z20DTx; u těchto modelů je snímač DPF zapojen do spuštění regenerace.
Otázka 10: Jak se hodnota zatížení sazemi chová v řídicí jednotce motoru?
a) Po programování SPS.
b) Po výměně řídicí jednotky motoru.
c) Po odpojení akumulátoru.
Odpověď:
a) Po čistém SPS se zachová stav zatížení. Při výměně řídicí jednotky motoru nebo přeprogramování stávající řídicí jednotky motoru skočí stav zatížení po resetování na 104 % (např. Z19DTx) a proběhne regenerace. V závislosti na modelovém roku nebo použití jsou možné odchylky.
b) Aktuální hodnota zatížení sazemi se před demontáží řídicí jednotky motoru uloží na flashkartu Tech 2. Tato hodnota bude pak přes přeprogramování řídicí jednotky motoru naprogramována do nové servisní řídicí jednotky.
c) Nemá žádný vliv.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odlučovač pevných částic
Tak po tom vsetkom, co tu citam, som rad, ze DPF nemam
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: Odlučovač pevných částic
No takeho niečoho som si ešte nevšimol,a mám Astru cca 4 mesiace - 4 tisic km.....ešte mi počas jazdy nesvietila kontrolka,a nemám PP,aby som videl spotrebu ....a hlučnejší zvuk,alebo vôňu spáleniny som tiež ešte nezaznamenal
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Odlučovač pevných částic
nemam sice rovnaky motor, ale u mna prebiehajucu regeneraciu spozorujem zvacsa iba nahodou. Minule napriklad ina koli tomu, e som otvoril okienko ked som si bral vstupnu karticku v parkovacom dome.
Inak samozrejme je to jednoduche spozorovat, ked sledujes aktualnu spotrebu, ktora sa zvysi o cca 3-5 litrov., co ma teda nuti stale sledovat spotrebu.
Zvuk motora je na nerozpoznanie od standarneho behu a typicky zapach spoznas naozaj iba ked postojis a mas pripadne otvorene okienko.
Bolo tu spominane, ze prebiehajucu regeneraciu by mala indikovat nejaka kontrolka. Zavisi to od verzie sw v RJ, alebo?
Pretoze nejaka lepsia indikacia ako v mojom pripadne ziadna by mi dovolila viac sa venovat riadeniu a nesledovat stale jednym okom aktualnu spotrebu.
Inak samozrejme je to jednoduche spozorovat, ked sledujes aktualnu spotrebu, ktora sa zvysi o cca 3-5 litrov., co ma teda nuti stale sledovat spotrebu.
Zvuk motora je na nerozpoznanie od standarneho behu a typicky zapach spoznas naozaj iba ked postojis a mas pripadne otvorene okienko.
Bolo tu spominane, ze prebiehajucu regeneraciu by mala indikovat nejaka kontrolka. Zavisi to od verzie sw v RJ, alebo?
Pretoze nejaka lepsia indikacia ako v mojom pripadne ziadna by mi dovolila viac sa venovat riadeniu a nesledovat stale jednym okom aktualnu spotrebu.
Zafira B Z19DT COSMO 88kw
DVD90 navi EU 2009
DVD90 navi EU 2009
Re: Odlučovač pevných částic
sekiller - no vidiš to a ja nemá palubný čiže mi to neukazuje spotrebu,a keď píšeš že si to spoznal len vďaka tomu,tak ja som si to nevšimol ešte vôbec
HONDA CIVIC 1,8 VTEC - 2008
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
EX - Opel Astra H 1,9 CDTI 88KW - rok 2005
Re: Odlučovač pevných částic
To RomanK: Ahoj. I když si mi přeflashoval soft ř.j.motoru, tak se spustila zase regenerace minulý týden a nic se nezměnilo. Kontrolka žhavení se mi nerozvítila po započetí, takže jsem si toho zase všiml až po tom, co jsem sundal nohu z plynu a zastavil (samozřejmě hluk a spotřeba je jasná). Chod motoru po zastavení a chodu na volnoběh při regeneraci je stále schlecht. Tedy houpe a je jak před rozsypáním. Neustále sháním sání resp. táhlo klapek, ale myslíš, že za tento chod motoru může jen to táhlo? Jinak diagnostika nic nehlásí, žádná chyba. Jinak starty jsou zatím a doufám na furt vyřešeny. Šlape to po přehrání toho CIMu. Koženkový opěrák se neobjevil?
Re: Odlučovač pevných částic
RomanK- pošli to do oplu nech to publikujú ako príručku pre majiteľov DPF.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: Odlučovač pevných částic
Mam novy postreh kdy se regenerace pevnych castic vypne.
Cca 5 minut pred prijezdem domu zacalo odlucovani castic (hlavne ze jsem pred tim s autem jel v kuse cca 4hodiny...). Byl jsem utahany a nechtelo se mne jezdit kolem domu a tak jsem chtel zacouvat na parkovaci misto a tam prezit par minut s nastartovanym motorem. Po zarazeni zpatacky se regenerace okamzite ukoncila. Bud je to velka nahoda a nebo je to dalsi moment kdy se regenerace ukonci.
Cca 5 minut pred prijezdem domu zacalo odlucovani castic (hlavne ze jsem pred tim s autem jel v kuse cca 4hodiny...). Byl jsem utahany a nechtelo se mne jezdit kolem domu a tak jsem chtel zacouvat na parkovaci misto a tam prezit par minut s nastartovanym motorem. Po zarazeni zpatacky se regenerace okamzite ukoncila. Bud je to velka nahoda a nebo je to dalsi moment kdy se regenerace ukonci.
Astra GTC 1,9 (110kW)