Dekarbonizace motoru

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jan7
Příspěvky: 42
Registrován: 12 črc 2014, 06:05
Bydliště: ZL

Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Jan7 » 24 pro 2014, 08:37

Má někdo zkušenosti čím odstranit karbon z motoru ? ( ne sání ) potřeboval bych odkarbonovat motor u peugeotu, nevím co tam předchozí majitel lil za olej a jak často ho měnil ale tak zanesený motor jsem dlouho neviděl. Má někdo nějaké zkušenosti co použít? rozebrat ho a manuálně vyčistit nepřichází v úvahu :?

Reklama
 

Uživatelský avatar
softOPC
Příspěvky: 61
Registrován: 27 říj 2013, 21:27
Bydliště: Brno

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od softOPC » 24 pro 2014, 11:51

Otázka je co je to za motor, já běžně čistím tak, že vyměním jen náplň, stačí nějaký levný, ale stejné specifikace a ujedu aspoň 50-200km (ale ne couračky) olej vypustím a dám ten co patří, včetně filtru atd. U dízlu je pak olej čistý minimálně 2tkm bez karbonizace. Pokud se jedná o 1,6 HDi starší než 3 roky, kdy udělali modifikaci sacího koše a olejové vany, tam bych doporučil demontáž vany a koše, vyčištění a pořízení modifikované vany s vypouštěcím otvorem ve spodní části.
Jinak na zakarbonování jsou přípravky na přidání do oleje, ale to je dlouhodobá věc, nejde to urychlit, aby se něco neucpalo a měnit olej třeba co 1tkm, nějaký levný, ale na bázi syntetiky.
tu: http://www.oleje.cz/vyhledavani/?dotaz= ... da&x=0&y=0
ex.Astra J OPC 2013 280+downpipe, HJS cat, M-Tech
Ford Mustang V8 5.0 2016
Alfa Romeo 147 JTD 130+
Fiat Scudo JTD 120k

Uživatelský avatar
Jan7
Příspěvky: 42
Registrován: 12 črc 2014, 06:05
Bydliště: ZL

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Jan7 » 24 pro 2014, 16:11

je to 1.4 16V benzín , rok 08 , po sundání víka ventilů je to celé zažloutlé a v rozích kolem těsnění atd. přímo vrstva karbonu která se dá škrábat nehtem. Asi bude nejjednodušší zkrátit intervaly výměny oleje a snad se to rozpustí. Poslední dvě výměny byly už u nového majitele , dával olej http://www.oleje-total.cz/automobilove- ... 0-5w-30-5l Měl by být ok

Uživatelský avatar
rosta12345
Příspěvky: 107
Registrován: 25 kvě 2014, 11:58
Bydliště: Dolní Domaslavice

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od rosta12345 » 25 pro 2014, 19:31

toho že se to rozpustí bych se spíš obával než bych v to doufal, částečky toho sajrajtu totiž pak můžou ucpat některý mazací kanálek a je vyděláno (zadřeno)
ZAFIRA B 1,8 88KW Benzin

Uživatelský avatar
softOPC
Příspěvky: 61
Registrován: 27 říj 2013, 21:27
Bydliště: Brno

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od softOPC » 25 pro 2014, 19:49

Pokud se to udělá postupně, tak bych se toho nebál, horší by bylo chtít to odstranit najednou.
ex.Astra J OPC 2013 280+downpipe, HJS cat, M-Tech
Ford Mustang V8 5.0 2016
Alfa Romeo 147 JTD 130+
Fiat Scudo JTD 120k

Uživatelský avatar
rosta12345
Příspěvky: 107
Registrován: 25 kvě 2014, 11:58
Bydliště: Dolní Domaslavice

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od rosta12345 » 25 pro 2014, 19:53

no jo ale jak zajistíš aby se ti náhodou neuvolnil větší kousek najednou
ZAFIRA B 1,8 88KW Benzin

Uživatelský avatar
wiki133
Příspěvky: 128
Registrován: 12 črc 2013, 23:33
Bydliště: Topoľčany

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od wiki133 » 26 pro 2014, 03:18

Videl som toho dosť, ale nešieo by som do toho. Odkarbinozať motor je čistá vražda! Ako písasli nečistoty a pod... ale aj netesnosti a to bude zlé!! Ten motor treba normálne popreháňať a bude to OK
EX Opel kadett 1,6D, Opel vectra B 1,6 16V CD, Opel astra H caravan 1,9CDTI 74KW 11/2009 (elegance)

Uživatelský avatar
Jan7
Příspěvky: 42
Registrován: 12 črc 2014, 06:05
Bydliště: ZL

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Jan7 » 26 pro 2014, 04:07

je tam problém s některým hydroštelem, začal hodně klepat a mám obavy, že to způsobil ten karbon :?

Uživatelský avatar
p.somik
Příspěvky: 52
Registrován: 05 zář 2013, 14:42
Bydliště: Prajzák, Pracoviště od Ov po ValMez

Re: Dekarbonizace motoru

Příspěvek od p.somik » 26 pro 2014, 13:58

Tchánovi na AG 1.6/8V (Z16SE) taky klepal hydroštel, násleně díky tomu (zatuhnutému hydroštelu) se uvolnilo vahadlo a papalo to ve zvýšené míře olej. Zalila se svíčka , jelo to občas na 3 válce, hlavně při startu. Naštěstí se to dalo rozebrat,vyměnit hydroštel i vahadlo přes víko a neudělalo to větší škodu.
Ale u 16V to zřejmě nepůjde. Za mně pokud to nebudeš rozebírat, tak polosyntetiku a zkrátit interval
Naposledy upravil(a) p.somik dne 26 pro 2014, 14:06, celkem upraveno 1 x.
ZAFIRA 1,8i 16V 2003 Z18XE, TC,AUT.KLIMA, PC,TEMPOMAT,LPG sekvenční BRC
OP-COM v PL, EN, CZ, SK + redukce na starší Oply
Ex Astra F C14NZ LPG, prodáno ve 338000km, nyní 480000km - žel nyní K.O.

Uživatelský avatar
Frydex
Moderátor
Příspěvky: 2755
Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Dekarbonizace motoru

Příspěvek od Frydex » 26 pro 2014, 14:01

Dekarbonizácia - Škoda Octavia 1.9 TDi, 510 tis. …: http://youtu.be/Dhi-yfCpgd4
:mrgreen:
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek

Odpovědět