Astra H Z 14 XEP problém v motoru
Astra H Z 14 XEP problém v motoru
Právě řeším co dál , investoval jsem do motoru poměrně hodně finančních prostředků ,problém se ovšem nevyřešil a dalších přibývá.V roce 2010 jsem zakoupil Astřičku . Problémy začali 1 měsíc po koupi . Začalo to klepáním v levé části motoru , v místech kde jsou rozvody . Ty jsem nechal vyměnit. Klepání se snížilo . Po poradě s mechanikem jsou vyměněné hydroventily. Klepání, ale nepřestalo. S autem jsem jezdil dál ,tak 3 roky . Palubní počítač neukazoval žádnou chybu .Před dvěma měsíci to vše začalo .Rozsvítila se mi kontrolka motoru . Auto mi začalo cukat , občas nereagovalo na sešlápnutí plynu , chyba se objevila . Vadná lambda sonda , dále chyba vačky, začalo mi téct tlakové čidlo .Lambdu jsem nechal vyměnit . Myslel jsem si, že jsem problém s části vyřešil . Auto sice jezdilo, ale začalo opět klepání, zase v levé části motoru a podle pal. počítače mi spotřeba stoupla na 10,5 litru.Což jsem mi nikdy nestalo .Rozsvítila se kontrola motoru , asi zase vačka. Po poradě jsme došli k tomu, že motor nemá dostatečný tlak , vyměnily jsme olejové čerpadlo ,napínák řetězu , čidlo tlaku ,čidlo vačky je prý v pořádku .Na olejovém čerpadle a na jeho krytu byly hlubší rýhy . Problém s klepáním se s části vyřešil , motor za studena neklepe po ohřátí je hlučnější .Jako TDičko . Hydra jsou lehce slyšet . Včera jsem přijel ze servisu a kontrolka motoru opět svítí , palubní počítač ukazuje opačné hodnoty spotřeby. Auto sice jede , ale netáhne jak dřív . Už si nevím rady . Dobrá rada nad zlato
- Reklama
Re: Astra H Z 14 XEP problém v motoru
od Zábřehu
Re: Astra H Z 14 XEP problém v motoru
Nemáš daleko specialistu http://www.ase-dedic.com/ a bude to pro tebe nejlepší volba.
Re: Astra H Z 14 XEP problém v motoru
To jsem si taky myslel , že když jsem to dal motorářům do Zábřehu, že problém vyřeší , vyřešily částečně , nikoli odstranily. Nevím, až jak může diagnostika , poslední co se mi ukazovala byla vačky. A vyber si . Typuji to na škrtící klapky nebo na EGR ventil .Co jsem vyčetl . :
Nevýhodou u zážehového motoru je ztráta výkonu (klesá objem práce, kterou můžeme "vytáhnout" z pístu), proto je EGR neaktivní při plném plynu. Další nevýhodou je, že s rostoucím procentem EGR klesá rovnoměrnost hoření - lidově řečeno, nepovede se všechny složky tak hezky smíchat, aby nevznikly "ostrůvky", které vyvolají nesouvislé hoření. To se projeví hrubým chodem motoru a vibracemi. Benzínové auto s vadným EGR má někdy zvuk jako TDičko v bezvadné kondici.
Další okruh problémů plyne z funkce EGR komponent. Výfukové plyny obsahují částečky uhlíku, ty dříve nebo později zaserou součásti EGR systému. Do sání je vyvedeno odvětrání klikové skříně, směs částeček z EGR spolu s olejovými výpary vytvoří něco jako asfalt a ten zalepí sání a všechny mechanismy v něm včetně škrtící klapky, redukuje průřez kanálů a krade výkon. Někdy to zabalí ty komponenty samy o sobě, protože jsou zatíženy velkými teplotami a v korozivním prostředí. EGR ventily většinou nepřežijí bez nějakého servisního zásahu 200.000km
Nevýhodou u zážehového motoru je ztráta výkonu (klesá objem práce, kterou můžeme "vytáhnout" z pístu), proto je EGR neaktivní při plném plynu. Další nevýhodou je, že s rostoucím procentem EGR klesá rovnoměrnost hoření - lidově řečeno, nepovede se všechny složky tak hezky smíchat, aby nevznikly "ostrůvky", které vyvolají nesouvislé hoření. To se projeví hrubým chodem motoru a vibracemi. Benzínové auto s vadným EGR má někdy zvuk jako TDičko v bezvadné kondici.
Další okruh problémů plyne z funkce EGR komponent. Výfukové plyny obsahují částečky uhlíku, ty dříve nebo později zaserou součásti EGR systému. Do sání je vyvedeno odvětrání klikové skříně, směs částeček z EGR spolu s olejovými výpary vytvoří něco jako asfalt a ten zalepí sání a všechny mechanismy v něm včetně škrtící klapky, redukuje průřez kanálů a krade výkon. Někdy to zabalí ty komponenty samy o sobě, protože jsou zatíženy velkými teplotami a v korozivním prostředí. EGR ventily většinou nepřežijí bez nějakého servisního zásahu 200.000km