Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Co se jinam nehodí pište sem
matyfek
Příspěvky: 24
Registrován: 23 dub 2014, 15:00
Bydliště: město Dudáků

Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od matyfek » 25 zář 2014, 00:48

Ahoj,
soused mi upravil nárazník při couvání, takže jsem měl z opravny novou Astru J (1.7CDTi, 81kW, 2014) kombík. A nabízím na následujících řádkách několik postřehů a zkušeností a srovnání s Astrou H (1.7CDTi, 74 kW, 2005) kombík.

Možná to pro někoho bude užitečné, ale zajímalo by mne také, zda máte podobné nebo odlišné názory...

Jéčko:
Auto mělo cca 5500km, v kabině "voňavka". Výbava (dám jen ten zajímavější výběr) - automatická a manuální klima - 2 zóny, tempomat, omezovač, 6 kvalt, rychlosti, BC, asistent řazení, rádio tuším ?XC? 700, elektrika - okna - pouze přední, autozapalovač, USB konektor, přední mlhovky.

Po pár kilometrech mi začal celkem vadit střední sloupek od rádia - je protažený až pod rukojeť řadící páky - asi tak o 5 cm. Takže pokaždé, když jsem dal na semaforech "ručku" dolů, skřípnul jsem si prst mezu rukojetí a plastem. Na zdvihání to taky nebylo úplně ono, nejde zabrat úplně na konci (tam prosty prostě nedam) a chce to pak zbytečně více síly.

Přesnost řazení velmi pěkná, v porovnání s mým Hčkem mnohem měkčí spojka. Asistent řazení sice napovídá, ale to auto moc pak netáhlo. Navíc řadit v 70 km-h za 5 se mi zdálo jako způsob jak se zbavit motoru. Nebere to ohled na kopce, takže při 49 km-h po městě do kopce už svítí shift na 4. Párkrát jsem to zkusil, ale ten motor se vyloženě trápil. Při 97 km-h to chce už řadit na 6, bohužel akcelerace je pak tak trochu mrtvá a než se auto dostane na 120 tak to docela trvá (porovnávám subjektivně s tím, když dávám 6 až u cca 110 a +).

Ovládání světel je na dosah řidiče, to je celkem OK. Horší je to s kompozicí předního skla - když jsem si dal navigaci na prostředek a dolů, tak se k ní dostat je jako cvičená opička - bez odpoutání se tam skoro nenatáhnu a to mám sedačku dost blízko (jsem malé pivo). Takže zadání trasy bylo jednoduší se sundanou navigací.

Trochu nespokojenost taky byla s možností opření levého loktu o horní plasty u okýnka (což bohužel dělám), v Hčku je tam celkem prostor, tady to moc nešlo. Ovládání oken se ukázalo v mém případě taky nešikovné - je dost zastrčené v madlu dozadu, takže pokud sedíte blíže volantu musíte pro stažení nebo vytažení okna nejprve ruku zkroutit a pak lehce zalomit v zápěstí.

BC
Na 100 km dálkové jízdy jsem to zkusil podle asistenta řazení - spotřeba 5,8 na 100 (né dálnici, žádné divočiny, max 100 km-h, bez kolon a pojížděk městem).


Zadní sedačky
Vzhledem k tvaru karoserie má Jčko menší kufr a tak asi trochu posunuly zadní sedačky dopředu. Vezl jsem rodiče cca 150km a sledoval jsem, jak si na každé zastávce protahovali nohy. Toho prostoru vzadu úplně nazbyt není...


Pod kapotou
Zvednout kapotu je celkem problém pro člověka s tlustějšími prsty - místa tam je opravdu málo, spíše je to na nějaký drát. Když už se to povedlo, tak nás překvapilo, že tam není píst, ale musí se to silou vyrvat (a to opravdu silou) nahoru a pak dát klasický hák-oporu. Představa, že si tak manželka bude někdy doplňovat vodu do ostřikovače u tohoto auta je asi dost nereálná.

Co mne opravdu překvapilo byl prostor okolo autobaterie. Držák byl dimenzovaný na mnohem větší baterku, ale ta byla tak o něco více než poloviční (že by autoservis škudlil?).

V kufru
Roletka v kufru se nezatahuje dozadu, ale jaksi pod úhlem cca 40st. vyjede nahoru. Přístup do kufru je dobrý, ale pokud ji nezatáhnete opravdu správně, pak se za jízdy uvolní a zpětné zrcátko v autě je k ničemu.


Výhled od řidiče
Zlepšení bezpečnosti vidím u zesílení - spíše rozdvojení předních sloupků. Vzniká tam takový trojúhelníček. Čekal jsem, že to bude omezovat výhled, ale neměl jsem s tím celkem problém.



Celé to srovnávám proti Hčku u kterého nemám problém dosáhnout na navigaci, dosáhnout na ovládání oken, nechat manželkou zvednout kapotu a doplnit ostřikovače, zatáhnout roletku nebo jet s nezataženou roletkou v kufru, když vezu něco vyššího. Prostor u zadních sedaček bych viděl u Hčka mnohem větší. A poslední řadě - ruční brzda krásně dostupná.


Abych ale byl spravedlivý - tak v Hčku mi chybí např. ten USB konektor. Taky je znát, že má Jčko sedačky o trochu výše a lépe je vidět na vozovku. Vypínání kontroly trakce u Hčka bych asi ani neužil (resp. nevidím pro to tlačítko důvod). Pochválit musím i řešení stěračů - nejdou v řadě za sebou, ale od zdola na obě strany nahoru - je to méně otravné za deště. Zlepšení bezpečnosti u předních sloupků se mi na Jčku líbilo a hodnotím jej taky kladně.



Je asi celkem vidět, že mne Jčko úplně nenadchlo. Představa, že bych za tohle měl dát 385k (cena v servisu na odprodej) mi přišla nereálná. Hčkovou verzi obecně beru jako nejpovedenější modelovou řadu a pokud by se doplnila o pár vylepšení z Jčka tak s tím problém nemám, ale samotné Jčko asi nikdy můj favorit na další auto nebude.


A co Vy, jak jste na tom s Jčkem? Jsem jenom zaujatý (nadšený) Hčkař a problémista nebo máte podobné zkušenosti?

Reklama
 

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od mironto » 25 zář 2014, 08:54

No vidis, a keby si si kupil Zafiru B, mal by si aj trojuholnik na prednom stlpiku, USB konektor, stierace zo stredu do bokov a vyssi posed :D :?:

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od milosh » 25 zář 2014, 09:09

No srovnavat zrovna becko zafiru a jecko to moc nejde.

Ja v jecku jel (byvaly clen Beavis co mel hacko a nyni jecko), rozhodne je to skok vpred proti starsimu modelu, jak zpracovanim odhlucnenim, velmi peknym interierem, sedackami, proste lepsi vse, ale osobne pockam na NOVOU astru ta by mela byt jeste lepci :mrgreen:
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Uživatelský avatar
sauce
Příspěvky: 570
Registrován: 18 srp 2010, 09:02

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od sauce » 25 zář 2014, 09:15

Osobně počkám, až se z Jéčka stane Classic IV :D

Uživatelský avatar
jour
Příspěvky: 657
Registrován: 26 říj 2010, 14:17
Bydliště: Bratislava, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od jour » 25 zář 2014, 09:53

Tiez sa tesim ked Astra J bude vo verzii classic, ceny budu hodne atraktivne 8-)
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER

Uživatelský avatar
beavis
Příspěvky: 1119
Registrován: 05 říj 2009, 00:36
Bydliště: Severní Čechy

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od beavis » 25 zář 2014, 10:01

Prispeju k tematu svojim pohledem, jakozto 3,5-letého uzivatele Hacka a momentalne 7-mi mesicniho uzivatele Jecka.
Mel jsem nedavno moznost take vyzkouset Jecko se zminenou 1.7 81 kW v kombiku, takze porovnat muzu maximalne se svoji 1.4 103 kW.
Ve spodku jede pekne, o tom zadna. Tocivy moment je opravdu znat a tak diky nemu umi Jecko zajimave zrychlit. Samozrejme s vyssimi otackama proste motor vadne a i s narustajici rychlosti je i znat nedostatek vykonu. Prijemna byla take spotreba, ktera dovede byt na cca 6-ti litrech i pri velmi svizne jizde spojene s pomerne castym vytacenim motoru. I presto, ze je tento motor uz hodne stary a nove diesely jsou zase o krok dale, tak pro bezne ridice je naprosto dostacujici a verim ze maximalne uspokoji jejich pozadavky. Nejaka porovnani s turbo benzinem uz tu urcite probehla, cili ve zkratce. Tocak u 1.4 103 kW je sice jen 200 Nm, cili zadne tahani do sedacky se neda cekat, jen je prave v oblasti nejvyssiho tociveho momentu, coz je 1850 ot. min. citit jemny zatah. Motor se rad vytaci, takze treba podrzet trosku je docela prijemne a za chvili jedete hooodne nad predpisovou 90-tkou! Sestka je vyslovene dalnicni rychlosti, kdy v tahlych stoupanich se zrychleni uz nedockate, ale naopak k memu udivu ani nepada rychlost i kdyz je treba auto nalozeny celou rodinou a jeste si na kouli vezete nosic s kolama. Spotreba je jako u kazdyho turbo benzinu zavisla na tom jak mate tezkou nohu. Diky sestce, ktera vas podstate nuti jet stale kolem 100 km/h se snad ani s Jeckem neda jezdit predpisovych 90 km/h, protoze to je rychlost zhruba tak na hrane razeni z 5-ky na 6-ku. Na dalnici super, na okrskach.....no proste furt porusuju :D Nedavno me to stalo nastesti "jen" 500 kacek :roll: Prumernou spotrebu za nejakych najetych 10000 km nesleduju, jen ji sleduju po vyjeti nadrze. Kazdopadne dovolene po CR se jezdili mezi 6,5 - 7 litry. Jet trosicku vic s klidem, tak by to urcite slo i niz. A nakonec jedna alespon pro me prijemna jizdni vlastnost. Oproti turbo dieselu jde tenhle turbo benzin krasne sametove v jakychkoliv otackach a navic se necha krasne vytacet jiz o temer volnobeznych otacek, coz vyse zmineny diesel proste neda.
Ted neco k samotnemu porovnani.
Razeni je u Jecka opravdu prijemne a presne. Predni cast bocniho okynka u ridice, mysleno onoho trojuhelniku je co se tyce vyhledu trosku zakerna s cimz je potreba pri koukani sikmo do stran holt pocitat. Ovladani oken je opravdu posunuto ve dverich dost vzadu, takze se mi obcas stane ze omylem stahuju okynko na zadnich sedadlech. Trosku mi vadi ovladani palubniho pocitace, kdy se museji funkce menit otocnym ovladacem na leve pacce. Zprvu jsem nadaval na podivne ovladani tempomatu ovladaci na leve strane volantu, ale ted uz jsem si na to tak zvykl, ze mi vlastne vyhovuje. Urcite se v Jecku povedlo udelat dost mista v prednich dverich. Ja v nich sice lahev nevozim, ale i presto je to prijemne. Nejlepsi je v Jecku interier, ktery si pri kazde jizde fakt uzivam a vlastne ani nerozumim nazorum, ze stredovy panel je neprehledny. Ano, tlacitek je na nem dost, ale v podtate se staci mrknout co chcete a uz automaticky vite kam sahnout. I kdyz ono to jde i po slepu. Na druhou stranu si dokaze palubnu deska obcas lehce vrznout, coz je trosku kritizovano. Ale opet to neni nic hrozneho. Ze zacatku mi vrzali dvere u ridice. Po rade jsem je natrel silikonovym olejem a je klid. Kazdopadne uvidim co v zime. Jak uz jsem psal nekdy driv, vzadu se GM moc nevyznamenal :-( Nechapu tenhle jejich krok, snad maji vyzkumy ze vzadu se moc lidi nevozi nebo chteli udelat velky zavazadlovy prostor nebo snad chteli nasrat budouci majitele.Tak nejak nejvetsi problem je s mistem na kolena. Nastesti vzadu vozime jen dve deti, kterym je to stejne jedno, takze nam ten nedostatek mista nevadi. Ovsem mit vic nez mojich 176 cm a pritelkyne 158 cm, tak asi "zadek" budu resit vic. Cili mistem na zadnich sedadlech to Oktafka v zadnem pripade neni, ale na druhou stranu pri prohlizeni dnesnich aut to misto neni tragedii jen u Jecka :D Samozrejme pokud je nekdo zvykly mit sedacku nastavenou stylem a'la postel, cili ze v ni pro me nepochopitelne temer lezi, tak ani Oktafka nebude dost velka. Jinak kufr je velky dostatecne. Jak se rika, cim vetsi kufr, tim rychleji je zaplneny. Pokud nekomu nestaci 500 litru, tak pak uz si snad koupit jen toho Transportera :-) My jsme letos dali dve dovci s detma, kvuli 10-ti mesicnimu prckovi sice jen v CR, ale i tak se brali veci, jako kdybysme jeli k mori. Cili v kufru odpocival kocar, skladaci detska postylka, 3 tasky s vecma, moje veci na kolo ana kouli bylnosic s mojim kolem a kolem 6-ti lety dcery. A vse se do kufru veslo natolik, ze veci jen lehce prevysovali ev. zatahlou roletku. Jinak ono "odklapeni" roletky smerem nahoru, tak aby se nemusela pri mensim nakupu cela stahovat je prijemnou veci!
Koukam ze jsem se kurna rozepsal a nejak jsem i utekl od tematu, ale i presto doufam, ze techto par radku i presto nekomu pomuze pri rozhodovani jestli zustat u Hacka, nebo si koupit Hacko, nebo rovnou apgrejdovat na Jecko ;-)
Urcite by se u Jecka naslo jeste par veci, ktere me stvou, nebo spis ktere bych udelal jinak (tak jako i u jinych aut), ale tyto nedostatky v zadnem pripade neprevysuji prijemny pocit a radost z auta jako celku. Opravdu me bavi Jeckem jezdit! A i pritelkyne si na nej hned zvykla!
Hacko neni v zadnem pripade spatny auto a nepotrebovat nejakej vetsi povoz min. kvuli kocarku, tak ho mame dodnes. Ano, mohlo se koupit Hacko v kombiku, ale kdyz nam se zalibilo Jecko a jeste se k tomu dostala dobra nabidka od prodejce, cili pak uz jsme si variantu Hacko v kombiku ani nevzpomeli ;-)
Prvni Astra G 1.6 74kW, druha Astra H 1.6 77kW a do tretice Astra J 1.4 turbo 103kW;-)

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od Westler » 25 zář 2014, 10:09

Diky za obsahlou recenzi (resp. recenze). J-cko jsem ridil kdysi (3-4roky zpet), jen cca 5km, takze jsem tolik informaci nepochytil, nicmene mi utkvely v pameti dobre jizdni vlastnosti (podvozek). Co mi ale vadilo byla absolutni lenost motoru, zrejme dusledek vyssi hmotnosti (+150-200kg) proti H-cku.

Jinak pro zajimavost pridavam odkaz na moje vikendove pojezdeni s Mokkou. Musim se priznat ze me nadchla vic (az na motor) nez J-cko.
:arrow: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... 59#p121959
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Uživatelský avatar
couddy
Příspěvky: 496
Registrován: 13 čer 2009, 14:47

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od couddy » 25 zář 2014, 10:36

Ahoj, já jsem v Jčku jen seděl. Můj "znovu návrat" k Háčku se mi osvědčil. Pravda je, že žirafa je vyšší.
Ale proč se zde vyjadřiju, ač bych nemusel.
Totiž, tento rok se ve SM / nebo / Autotip (odebírám oboje). Objevili bazarové recenze Zafiry B, loni Hačko a i Jéčkové astry, jakožto prvních vlaštovek v bazarech. Vše vyznělo u Jčka asi takto:
- hezké, těžké, vybrat motor (benzíny neživé, diesely již mrvé),
- rozčilovali se nad rzí na podvozkových skupinách oproti Háčku,
- rozčilovali se nad klasickým vyčítáním tlačítek na středovém panelu, málem místa na zadních sedačkách a menším kufrem oproti háčku.

Proč to tak píšu. Měl jsem ji v hledáčku a těšil jsem se. Ale po přečtení jsem zjistil, že díky tíze auta a spotřebě benzínů a jejich lenosti, a oproti tomu dieselů s dpf (protože přílohou článku je rada, že většina těchto Jček se v bazarech objeví z flotil ze zemí beneluxu, kde je dpf povinností), tak jsem zklamaně zjistil, že v tomhle autě kompromis neudělám. .... Mrzelo mě to.
A tak jsem pak hledal žáfu, nenašel až jsem zkončil zase u H.

Počkám možná jako kolega na J - classic.
Nebo lépe Zafiru novou v classicu :) :) :)

Ale jinak se mi Jčko fakt líbí.
Druhá stránka designu je, že takové "hranaté" výrazné linka jako má H treba nad podběhy, už dneska nedělají... v provedení Steimetz, Opc, nebo Irmscher je to auto fakt krásné. Víc než golf, nebo fokyn.
Opel Astra H caravan 1.8 103kw
VW T5 9míst, 1.9 TDI, - NOVĚ možnost půjčit třeba na dovolenou.
ex: Opel Vivaro 2.5dti
ex: Astra H caravan 1.7cdti

Sherpaski.cz
lyžařská, snowboardová, telemarková škola Hrubá Voda


Skicamp.cz
Private Ski School


Chcibytinstruktor.cz

matyfek
Příspěvky: 24
Registrován: 23 dub 2014, 15:00
Bydliště: město Dudáků

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od matyfek » 25 zář 2014, 20:21

Ahoj,
díky za reakce.

Je pravda, že jízdní vlastnosti Jčka nejsou vůbec špatné. Tu váhu o cca 150kg více oproti Hčku jsem trochu vnímal při předjíždění - přišlo mi to, jako že to bylo takové ospalejší. I když je pravda, že oproti benzínu plánuju celý manévr mnohem více dopředu i u Hčka (jezdil jsem předtím s beznínama - Fusionem, Puntem, Unem a Feldou a historicky Favoritem).


Celkově mi spíše asi šlo o popis jakýchsi dojmů z toho auta (Jčka) v porovnání s Hčkem. Možná je pravda, že jsem asi čekal něco více a proto to bylo jaksi "jiné".

Kdybych musel, tak bych si to jako auto dovedl doma představit, ale radost asi žádná. Na Hčku se mi nejvíce líbí ta karoserie a prostor vzadu, to zakulacení u Jčka ubere na objemu a pak to nahání jinde - na zadních sedačkách.

Celkem by mne zajímalo, jak se to auto bude chovat po 8 letech - co budou dělat plasty vevnitř a tak podobně. S tím tempomatem - resp. jeho nastavením jsem trochu zápolil a nakonec jsem to vyřešil tak, že byl stále v tom režimu připraveno-zapnuto a jen jsem nastavil rychlost nebo vynuloval - nemám vůbec potuchy, jestli se to nějak projeví na chodu motoru.


Ještě si teď vzpomínám na jednu věc - a to je startování motoru při sešlápnuté spojce - jinak to prostě nenastartuje a BC to hlásí na displeji. To byl velký nezvyk proti Hčku a moc se mi to nelíbilo.

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6143
Registrován: 02 kvě 2008, 21:03
Bydliště: Ústecko

Re: Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J

Příspěvek od milosh » 25 zář 2014, 20:32

Startovani se seslapnutou spojkou ma treba i new focus, ale to bych prisuzova,l ze mel start/stop system.
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet

Odpovědět