převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
Uživatelský avatar
maddoxx
Příspěvky: 207
Registrován: 06 srp 2013, 15:27
Bydliště: Trenčín SVK

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od maddoxx » 26 srp 2014, 10:51

Ja som to tam nalial tiež, ešte pred repasom prevodovky. Keď ju otvorili povedali že tam bol sajrajt čo ešte nevideli a olej jak sračka. Nič si tam nedávajte, čistý olej GM a hotovo.. ;)
Astra H Caravan 1.7 CDTI Z17DTR (92 kW), r.v. 2009 + ,,Quick Heat,, v zime poteší ;)
Moja Astra

Reklama
 

Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od falconik » 26 srp 2014, 11:06

Trosku si dovolim nesouhlasit:

1. urcite prevodovku prelit
2. nejaka aditiva ja dal xceramic nic nezkazi
3. urcite ne origo olej, duvod odchazeni lozisek je jejich nedostatecne mazani rozstrikem oleje, proto to preliti, v zime je olej jak med a pri nejakem poskakovani po meste se to proste poradne nemaze nez se olej trochu ohreje a zridne. Ja na doporuceni pouzil olej od castrolu a melo to v nazvu smooth shifting at low temperature, mam pocit ze to byl tenhle Castrol Syntrans Multivehicle 75W90 Gear Oil
4. proc tam davat to stejne kdyz to uz jednou odeslo a cekat ze to odejde znovu, ze ?? :mrgreen:
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Stan. » 26 srp 2014, 12:24

Souhlasím s Maddoxxem, že je zbytečné dolívat nějaké aditiva. Daleko lepší je originální olej, ale udělat častější výměny cca okolo 100 000km, nebo i dříve. Ačkoliv se udává celoživotní náplň, tak olej po určité době degraduje a ztrácí své mazací schopnosti, což už moc nevylepší ani nějaká adiitiva.
Nesouhlas s Falconikem.
1) Zásadně nedávat větší množství oleje (nemám na mysli rozdíl cca 0,1-0,2l dle typu převodovky). Větší množství oleje pak působí jako zubové čerpadlo a vznikají velké tlaky, které působí negativně jak na těsnění, tak na ložiska.
2) Zkontrolovat množství oleje, jelikož je převodovka mazána ostřikem. Malé množství oleje je také špatné, jelikož pak není zaručeno dostatečné promazání (ostříknutí).
3) Náplň převodovky M32 je 2,4l, při výměně oleje pouze 2,2l, jelikož cca 0,2l zůstane v převodovce. Samozřejmě, že pokud je převodovka kompletně rozebrána, tak vyteče úplně celá náplň a doplní se celých 2,4l.
Naposledy upravil(a) Stan. dne 31 srp 2014, 12:35, celkem upraveno 2 x.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od BikerMarius » 26 srp 2014, 12:34

Trochu si rýpnu do falconika, ale když orig olej je 75W-85 a ty píšeš žes dal 75W-90 tak rozdíl ve viskozitě vidím jen při vyžší teplotě. 75W je -41°C. Jen nevím co přesně znamenají ty hodnoty min viskozity. Tím neříkám že ten castrol je horší.
BTW co jsem se bavil tak problém neni že by 2,4 litru bylo málo, ale to že ho v oplu neuměli odměřit a davali ho málo. Mluvili o zafiře kde bylo po vylití 1,5 litru :roll: Ja měl převodvku prázdnou tak tam šlo 2,4 a nějaký drobný. Mam doma zbytek jedný litrovky tak to vyhrabu a strčím do mražáku ;)
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Diablo1st
Příspěvky: 146
Registrován: 02 úno 2013, 12:53
Bydliště: MY

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Diablo1st » 26 srp 2014, 13:12

Čo sa týka množstva oleja, niekde tu na fóre je odporúčanie jemne preliať prevodovku, cca. o 0,2L.

Ja som tiež použil origo olej. Či človek použije 75W85 alebo 75W90 je podľa mňa jedno, je to to isté ako pri motorovom oleji.

Pred výmenou oleja som do starého nalial prípravok BG 105, olej to troška rozriedilo a po nazretí do prevodovky cez nalievací otvor sa zdala byť pekná čistá.

Zatiaľ som na olej nalietal cca. 10tis km a žiadne problémy s tým, že som nalial viac oleja, alebo že som použil aditívum do oleja nepociťujem. ;)

Samozrejme konečné rozhodnutie je na majiteľovi auta. 8-)
Astra H caravan,
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)

Uživatelský avatar
honzap
Příspěvky: 629
Registrován: 14 bře 2014, 14:30

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od honzap » 26 srp 2014, 13:46

@maddox - ten přípravek, nebyl to čistič, co by uvolnil usazeniny? To by vysvětlovalo humusoidní olej, jestli jsi měl převodovku před repasí, asi v něm bylo bordýlku dost.
Za mne taky origo, pozítří jedu do autovars, tak se s nimi domluvím, jestli to neskouknou.
Astra H Z19DT caravan
Astra G Z16XE caravan
Fabia 1,2 HTP - služební
Omega A C24NE caravan
Omega A C20NE

Uživatelský avatar
sladas opc
Příspěvky: 1762
Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od sladas opc » 26 srp 2014, 16:55

origo olej bych se nebal dat stejne tak jako bych se nebal dat castrol ci cokoliv jineho za znacku hlavne kdyz to bude mit tu normu udavanou vyrobcem,je blbost aby prevodovka odesla jen podle toho jestli je tam castrol,nebo origo GM ci treba shell..preliti cca o 2 decky se podle me stat nic nemuze..duvod odchazeni prevodovky M32 zatim nikdo presne nerekl kazdej tvrdi neco jineho takze tezko rict..
Opel Astra OPC

Uživatelský avatar
maddoxx
Příspěvky: 207
Registrován: 06 srp 2013, 15:27
Bydliště: Trenčín SVK

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od maddoxx » 26 srp 2014, 21:04

falconik-->> každý ma nato iný názor.. Mechanik čo robí prevodovky mi výslovne povedal žiadne tieto ,,zázračné,, prípravky do prevodoviek neliať a hlavne pri týchto M32, iba origo olej a hotovo....

Stan.-->> Ja som mal prevodovku komplet rozobranú, a z 3 fliaš GM oleja ostalo niečo cez pol flaše, čiže presne 2.4L pri otvorenej prevodovke...

honzap-->> no neviem už presne názov, ale bolo to v takej tube jak zubná pasta a nebolo to ani lacné, ale keď to otvorili tak skoro ich prekotilo, že taký sajrajt tam bol.. tak neviem... ja tomu neverím... čistý pekný olej a dosť :lol:
Astra H Caravan 1.7 CDTI Z17DTR (92 kW), r.v. 2009 + ,,Quick Heat,, v zime poteší ;)
Moja Astra

Uživatelský avatar
vojta
Příspěvky: 2754
Registrován: 29 led 2009, 18:24
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od vojta » 27 srp 2014, 09:32

důvod proč ty převodovky odchází je prý nedostatek oleje z výroby, do saabů dávali stejnou převodovku ale tam prej nikdy problém nebyl...asi si dali víc záležet s plněním oleje
Zprávy pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel

Uživatelský avatar
sladas opc
Příspěvky: 1762
Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od sladas opc » 27 srp 2014, 17:01

me celkem zarazi ze prave tento problem se tyka prevazne vsech opelu a kdyz uz teda tam melo byt malo oleje proc to uz nikdo neresil kdyz se treba ukazalo par prevodovek na reklamaci,proc se tim nikdo nezabiral..preci jenom se to tyka vozu od roku 2005 az udajne pry do ted.coz je zarazejici..
Opel Astra OPC

Odpovědět