Zadřený Kompresor Klimatizace

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
Romano77
Příspěvky: 28
Registrován: 06 bře 2012, 20:52

Zadřený Kompresor Klimatizace

Příspěvek od Romano77 » 24 čer 2014, 21:10

Zdravím.
Na začátku června jsem nechal v servisu vyměnit děravý chladič klimatizace.
Týden poté se mi po nastartování a sepnutí kompresoru vyvalil modrý dým (spálená pryž)od přední masky a následně kompresor neběží.
Elektro spojka cvakne , sepne a nic. Teplota trubek ani chladiče se nemění. Okolo řemenice kopresoru jsem vytáhl pár kousků spečené pryže.
Myslím si že je to zbytek spojky mezi řemenicí a kompresorem.Může to být?
Teď jsem četl , že při výměně zadřeného kompresoru by se měl provést proplach klimatizačního okruhu.
Co si o tom myslíte , doteď jsem o tom neslyšel.
Problém , že to dělá jen autoklima Praha
Reklamní tah nebo blbost.

Díky za odpověď i rady.
Roman.
Astra Caravan 2006 1.9CDTI 88kW 8V (Z19DT)

Reklama
 

Uživatelský avatar
martin_a
Příspěvky: 71
Registrován: 26 kvě 2010, 05:58
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadřený Kompresor Klimatizace

Příspěvek od martin_a » 25 čer 2014, 13:56

Zdravím, taky mám stejný problém. Nedávno jsem měnil chladič klimatizace, týden to chladilo a už to opět nechladí. Dýmilo se mi taky od masky. Kompresor už nespíná :(
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.9 CDTi Elegance 88 kW,120 PS, Z19DT (2006)

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Zadřený Kompresor Klimatizace

Příspěvek od Stan. » 25 čer 2014, 16:37

K zadření kompresoru dochází většinou u stáloběžných kompresorů bez chladiva, viz popis výhod a nevýhod dle vyjádření servisu autoklimatizací.

Shrnutí výhod a nevýhod spojkových kompresorů autoklimatizací
Nevýhody - malá možnost regulace spínání - dochází k rázům - mechanická regulace tlaku se všemi výše uvedenými nevýhodami - konstrukčně náročnější - nutnost mechanismu spojky. Výhody + vnitřní komponenty se unášejí jen při chlazení + při úniku chladiva nedochází k vydření kompresoru vlivem stálého otáčení vnitřních částí kompresoru jako u stáloběžných + méně náročnější opravy či výměny jednotlivých komponentů spojky kompresoru dokážeme dodávat i jednotlivé díly

Shrnutí výhod a nevýhod stáloběžných kompresorů autoklimatizace
Výhody + Plynulý náběh chlazení a přesnější ovládání kompresoru autoklimatizace + Plynulost chodu motoru na volnoběh při spínání autoklima + Menší spotřeba paliva oproti kompresorům se spojkou + Jednoduší provedení řemenice (není spojka)
Nevýhody - více dbát na pravidelné kontroly a servis autoklimatizace - při provozu s netěsností hrozí zadření kompresoru nebo jeho výrazné zkrácení životnosti.V tomto případě nedoporučujeme provozovat vozidlo.Je potřeba zajistit funkčnost a těsnost okruhu klimatizace co nejdříve
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Romano77
Příspěvky: 28
Registrován: 06 bře 2012, 20:52

Re: Zadřený Kompresor Klimatizace

Příspěvek od Romano77 » 26 čer 2014, 13:21

Ano, tento článek jsem také četl.
My ale nemáme stáloběžný kompresor.
Mám digiklimu a kompresor se dá vypnout.
Je fakt , že než jsem vyměnil chladič, tak jsem asi týden jezdil a klima nebyla 100% plná (po vypnutí mírně syčela v trubkách).
Mohl jsem tomu tímto trochu pomoci, ale kompresor je 8 let.Tak i bez toho mohl odejít.
Uvidí se až dám nový.
Čus Roman.
Astra Caravan 2006 1.9CDTI 88kW 8V (Z19DT)

Odpovědět