NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
Uživatelský avatar
jendaland
Příspěvky: 130
Registrován: 15 zář 2013, 21:07
Bydliště: Teplice

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od jendaland » 20 led 2014, 20:53

Aha, takže rozebírat zámek nebudu, ten hnědý kabel jsem kontroloval od B sloupku k zámku, fungovat zřejmě musí ale obráceně pokud vše správně zapojím. Jinak ostatní dveře fungují jak mají. Problém asi vidím v tom spínači zámku v podstatě funguje s opačným chodem. Asi nezbude než li jít cestou pokus-omyl a začnu tím že koupím zámek. Ani bych se nedivil pokud ty přetrhaný dráty by spínač nějak poškodily.
Díky za rady 8-)
Astra H 2006 Z19DT chip 106kw-340nm, bez DPF
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od Stan. » 21 led 2014, 13:06

Nejdříve zkus proměřit jednotku ovládání zámku přímo na konektoru jednotky. Piny přímo na konektoru jednotky a přívodní barvy vodičů:
Pin 1 zamykání + pól (červený vodič) a Pin 6 - pól (bílý vodič), odemykání změnou polarity:
Pin 1 odemykání - pól (červený vodič) a Pin 6 + pól (bílý vodič)
Pin 7 signál o stavu sepnutí spínače (šedý ovládací vodič) od kontaktního spínače zámku přímo do modulu ŘJ REC nebo UEC pokud auto nemá REC.
Pin 2 ukostření kontaktu spínače zámku (hnědý vodič) a zde se Ti polarita obrátit nemůže, spínač může být pouze sepnutý nebo rozepnutý.
Jde jen o to, že náhodným zkratem mohlo dojít třeba k poškození některé součástky přímo v modulu ŘJ a nepřevádí signál, výměna motorku bude pak zbytečná.
Auta s REC (zadní elektronické centrum) mají samostatné připojení vodičů všech dveří do REC, auta bez REC mají spojení vodičů stejné barvy všech dveří ještě před vstupem do ŘJ (UEC)
Vntřní osvětlení svítilny je napájeno přímo z modulu ŘJ červenomodrým vodičem na osvětlení a zpět šedým ovládacím vodičem který vede zpět do modulu ŘJ, nikoliv tedy přímo na kontaktní spínač zámku. Nebo přes spínače předního i zadního vnitřního osvětlení červenomodrým vodičem také přímo z modulu ŘJ přes spínače osvětlení na hnědý vodič ukostření nebo na šedý ovládací vodič zpět do modulu ŘJ.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
jendaland
Příspěvky: 130
Registrován: 15 zář 2013, 21:07
Bydliště: Teplice

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od jendaland » 21 led 2014, 16:16

Zdar Stan. , tak se mi to zkomplikovalo auto mám na 2 dny v servisu(repase startéru) mezi tím jsem zámek objednal. Důkladné proměřování asi dělat nebudu( na to jsem krátký) spojování drátů ještě dovedu dál už jenom montážní dovednosti :P , škoda že nejsi odsud. Jinak REC nemám. Taky jsem objednal konektor s dráty do dveří tak to zkusím přepojit. Pokud najdu příčinu tohoto rébusu dám sem info.
Díky 8-)
Astra H 2006 Z19DT chip 106kw-340nm, bez DPF
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM

Uživatelský avatar
jendaland
Příspěvky: 130
Registrován: 15 zář 2013, 21:07
Bydliště: Teplice

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od jendaland » 26 led 2014, 17:15

Zdarec, pro všechny tak problém vyřešen byl to zřejmě mikrospínač v zámku, který mi oddělal přetrhaný kabelový svazek. Po výměně zámku vše ok :lol:
Díky za předmětné rady 8-)
Astra H 2006 Z19DT chip 106kw-340nm, bez DPF
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od x-father » 27 led 2014, 17:42

Mám něco podobnýho.

Měl jsem zlomený kabelový svazek na zadních dveřích za řidičem. Od té doby mě na obou zadních dveřích nefunguje signalizace.
Možná tam došlo k prozkratování vodiče od reproduktoru na ten signální ze zámku, páč tenkrát se zlomeným kabelem bzučelo rádio a nefachal zámek.

REC nemám. Servisák mě říkal, že zadní + dveře spolujezdce jsou spojený. Dveře řidiče jsou snad do UEC zvlášť. Každopádně u spolujezdce mě signalizace funguje.

Chtěl jsem to řešit, ale taky došli k tomu, že chyba je v zámku. Když zámky zkusili vyměnit, tak signalizace fungovala.

V Oplu ale stojí jeden zámek snad necelých 5 tisíc, takže jsem se na to vykašlal.

Kdyby měl někdo návod, jak lze zámek rozebrat a složit bez poškození a neúměrné práce, nebo kde sehnat za rozumné peníze zámky, tak se pochlubte.

Uživatelský avatar
jendaland
Příspěvky: 130
Registrován: 15 zář 2013, 21:07
Bydliště: Teplice

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od jendaland » 27 led 2014, 20:20

Ahoj, ten zámek jsem kupoval z bouračky od bundeles popř. se dá koupit kdekoliv z vrakáče na internetu jsem jich pár viděl všechny byly do litra, záleží kdo prodává.
Zkus to takhle , také nemám REC.
Zdar
Astra H 2006 Z19DT chip 106kw-340nm, bez DPF
S pomocí tohoto fóra dodělán tempomat,PP,ovladače na volantu atd..
OP-COM

Uživatelský avatar
smileboy
Příspěvky: 314
Registrován: 11 led 2011, 23:54
Bydliště: Poříčí nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od smileboy » 24 čer 2014, 22:20

Tak jsem byl nucen svazek rozdělat po roce znovu. Předtím, než jsem opravoval poprvé, jsem měl totiž mimojiné problém se samovolným vybíjením baterie, který pominul po opravě svazku - zřejmě nějaký zkrat s menším přechodovým odporem, který nespálil pojistku... A dneska po 5 dnech přijdu k autu a hle - ani centrál, na baterce 6V. Tak jsem automaticky šel po svazaku. Už jsem věděl, jak na to, takže demontáž tak 10 minut - největší problém bylo protáhnout tu gumu skrz B sloupek dovnitř. No, čekal jsem to celkově horší. U jednoho vodiče byla přeštípaná izolace a u druhého se trochu "svezla" izloační páska, kterou jsem tam před tím rokem dával, tak jsem jí odstranil a dal tam novou - pod páskou byly ale vlákna vodiče v pořádku. Takže jsem zaizoloval, přeizoloval, namontoval zpět a uvidíme, co dál. Baterie je na nabíječce, už je tam 4 hodiny a nabíječka do ní "pere" 9 A (jmenovitý proud je 10). Snad to problém s vybíjením zase vyřeší...
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od RomanK » 25 čer 2014, 07:24

Nejlepší řešení je opravná sada se silikonovou izolací drátů prodávaná třeba v ACI. Jinak se to bude opravovat pořád dokola a izolace budou praskat v jiných místech.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
smileboy
Příspěvky: 314
Registrován: 11 led 2011, 23:54
Bydliště: Poříčí nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od smileboy » 25 čer 2014, 08:42

Věřim, že to bude nejlepší řešení, ale ač se necítíim být zrovna škrtem, tak dávat skoro 2300 za pár drátků s konektorem, to mi přijde jako slušný odírání...
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!

Uživatelský avatar
smileboy
Příspěvky: 314
Registrován: 11 led 2011, 23:54
Bydliště: Poříčí nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Příspěvek od smileboy » 04 črc 2014, 09:17

Srandy kopec... Po opravě svazku samovybíjení nepřestalo. Tak jsem kouknul do pravých zadních dveří a ejhle, 3 dráty oholený:) Tak jsem je taky zaizoloval a už je to OK...
Opel Astra H 1.9 CDTi Caravan 88 kW, 1/2007, GID, aut. klima, CD30 MP3, stropní DVD, tempomat a největsí vychytávka - ovládání předních oken DO!

Odpovědět