převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení
převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení
Pro majitele at stavajiciho/budouciho vozu s prevodovkou GM M32 6 rychlostni manual, astra h, j /zafira b, c/ insignia. Tato prevodovka ma "vyrobni" neduhy s trvanlivosti lozisek a jejich nasledne destrukci.
Moje symptomy po 184 tis. km/ druhe auto 193 tis. km
1 vibrace auta pri akceleraci kdyz je studene, po zahrati temer OK
2 kulisa razeni, pri 3 a brzdeni motorem z 3000 ot pri nechani ruky na radicce a jejim mirnem vychyleni at dopredu nebo dozadu citelne vibrace radicky (obe auta stejne)
3 kulisa razeni, pri 4 a akceleraci pri nechani ruky na radicce a jejim mirnem vychyleni at dopredu nebo dozadu citelne vibrace radicky (obe auta stejne)
4 pri studenem motoru 3 prev. stupen cca 50km/h slysitelne chrasteni lozisek prevodovky
5 pri razeni z 5 na 6 stupen citelne skubnuti auta jako by byl clovek zacinajici ridic (obe auta stejne)
6 pri 6 a ubrani/pridani plynu slysitelne kovove cvakani z prevodovky zpusobene vuli lozisek (obe auta stejne)
7 ZADNE HUCENI PREVODOVKY SE NEKONALO ani u jednoho auta, huceni je asi posledni stace
Po vymene prevodovky za jinou z alfy 159 2010 88kw lehce pres 80 najeto, vsechny vyse uvedene symptomy zmizely. Druhe auto ceka komlet vymena VSECH lozisek vc. diferaku, cena s praci do 12.000.
PROSIM zdrzte se komentaru at je TOPIC kratky, jen pridavat vlastni zkusenosti jak se zavada projevila vam.
Moje symptomy po 184 tis. km/ druhe auto 193 tis. km
1 vibrace auta pri akceleraci kdyz je studene, po zahrati temer OK
2 kulisa razeni, pri 3 a brzdeni motorem z 3000 ot pri nechani ruky na radicce a jejim mirnem vychyleni at dopredu nebo dozadu citelne vibrace radicky (obe auta stejne)
3 kulisa razeni, pri 4 a akceleraci pri nechani ruky na radicce a jejim mirnem vychyleni at dopredu nebo dozadu citelne vibrace radicky (obe auta stejne)
4 pri studenem motoru 3 prev. stupen cca 50km/h slysitelne chrasteni lozisek prevodovky
5 pri razeni z 5 na 6 stupen citelne skubnuti auta jako by byl clovek zacinajici ridic (obe auta stejne)
6 pri 6 a ubrani/pridani plynu slysitelne kovove cvakani z prevodovky zpusobene vuli lozisek (obe auta stejne)
7 ZADNE HUCENI PREVODOVKY SE NEKONALO ani u jednoho auta, huceni je asi posledni stace
Po vymene prevodovky za jinou z alfy 159 2010 88kw lehce pres 80 najeto, vsechny vyse uvedene symptomy zmizely. Druhe auto ceka komlet vymena VSECH lozisek vc. diferaku, cena s praci do 12.000.
PROSIM zdrzte se komentaru at je TOPIC kratky, jen pridavat vlastni zkusenosti jak se zavada projevila vam.
Naposledy upravil(a) falconik dne 18 bře 2014, 09:50, celkem upraveno 2 x.
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
- Reklama
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Za mně a moje dvě M32ky. Mně odešlo vždy ložisko na 5/6 První co začne je jiný zvuk při změně převodu mezi 4-5(jiné hřídele, jiné ložisko) ze začátku se to strácí v ostatním hluku pak začne být slyšitelný až přehlučí okolní hluky. V tuhle chvíli doporučuju přestat jezdit. Zvuk je jiný při záberu motoru nebo brždění motorem, to vydává zvuk jak špatně seřízený konusy v náboji kola. Další se ozývá ložisko na dvojce při brždění motorem z 3000ot/min je slyšet šuštění. Vule v šalt páce jsem si všiml jen na 5-6ku.
Nevím kolik měli obě převodovky najeto protože při otevření obou se zjistilo že už je předemnou někdo otevřel. Na obouch jsem ujel cca 10tkm než začali hučet.
Trpí tím převážně 1.9ky a 2.0, Oply a Alfy. Je spoustu názorů proč tomu tak je: špatný design převodovky, kvalita ložiska a to že měli/mají problém naplnit převodovku dostatečnám množstvím oleje(slyšel jsem o zafiře 50tkm kde chybělo pul litru oleje).
Takhle by podle mně nemělo vypadat ložisko ani po půl milionu kilometrů
Nevím kolik měli obě převodovky najeto protože při otevření obou se zjistilo že už je předemnou někdo otevřel. Na obouch jsem ujel cca 10tkm než začali hučet.
Trpí tím převážně 1.9ky a 2.0, Oply a Alfy. Je spoustu názorů proč tomu tak je: špatný design převodovky, kvalita ložiska a to že měli/mají problém naplnit převodovku dostatečnám množstvím oleje(slyšel jsem o zafiře 50tkm kde chybělo pul litru oleje).
Takhle by podle mně nemělo vypadat ložisko ani po půl milionu kilometrů
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Ahoj - hučí mě trošku 2 a 5-6 víc u M32. Co doporučuješ - koupit repasi ?
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Určitě ne. Dostal bys bůchví co. Nech si zrepasovat vlastni převodovku ložiska se daji sehnat, ebay nebo zkusit shánět tady v čr.Když mkneš tady na foru tak někteří mění postižená ložiska rovnou na autě.
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
da se tomuto problemu nejak predejit???mam najeto 84 tisic a nic zatim nepozoruji zadny pohyb radicky ktery je zde popisovan a nebo zadne huceni,doufam teda ze bych to slysel...
Opel Astra OPC
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Vymenu oleja v prevodovke M32 pri 150000km by podľa mňa mali dat do servisných plánov..
Astra H Combi 1.9CDTI 88kW ..
Open&Start..AFL..CID..Navi..Bluetooth..AUX..Park.senzory
Open&Start..AFL..CID..Navi..Bluetooth..AUX..Park.senzory
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
když to tady tak čtu tak už při 150000km je pozde a je potreba loziska vymenit..ja bych nerad tento problem resil,proto bych rad jestli uz nekdo vi jak tomuto problemu predejit...
Opel Astra OPC
- irmscher
- Příspěvky: 1226
- Registrován: 15 říj 2010, 17:20
- Bydliště: Praha 10, Praha 22
- Kontaktovat uživatele:
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
jediná pomoc je,dát tam ty lepší ložiska hned
http://www.courtenaysport.co.uk/index.p ... ct=viewCat
http://www.courtenaysport.co.uk/index.p ... ct=viewCat
http://www.astraopc.estranky.cz/ Astra OPC
na peklo se zvoní tlačítkem SPORT
na peklo se zvoní tlačítkem SPORT
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
falconik-->> este by som pridal jednu slabinu tejto nasej M32. Lozisko na hriadeli v prevodovke co sa toci spolu s kolesami! Tiez je asi poslabsie ked nevydrzalo ani 150tis. km Konecne som nasiel normalnu garaz kde robia prevodovky a menia loziska a nie repas za 800€
Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře
Takže po dnešnom dni som múdrejší.
Po otvorení mojej M32 prevodovky skúsenými mechanikmi čo poznajú tieto prevodovky na spamäť, mala polorozpadnuté ložiská, ktoré mi spôsobovali ten nepríjemný hluk závislý od rýchlosti auta.
Ak bude možnosť tak to všetko nafotím ak by to do budúcnosti niekomu pomohlo.
Tieto Oplácke M32 prevodovky majú naozaj slabinu práve v ložiskách ktoré neskôr dodrbkajú celú prevodovku. Bude mi tam meniť aj nejaké ložiská preventívne, asi už boli chytené aj tie.. Určite sa netreba toho báť, a machrov ktorý chcú 900€ za výmenu kus za kus treba poslať do prdele.
Mechanik mi povedal, že moja prevodovka je ako nová, až na tie ložiská. Toť vsjo..
Už sa teším na to tichoooo
Po otvorení mojej M32 prevodovky skúsenými mechanikmi čo poznajú tieto prevodovky na spamäť, mala polorozpadnuté ložiská, ktoré mi spôsobovali ten nepríjemný hluk závislý od rýchlosti auta.
Ak bude možnosť tak to všetko nafotím ak by to do budúcnosti niekomu pomohlo.
Tieto Oplácke M32 prevodovky majú naozaj slabinu práve v ložiskách ktoré neskôr dodrbkajú celú prevodovku. Bude mi tam meniť aj nejaké ložiská preventívne, asi už boli chytené aj tie.. Určite sa netreba toho báť, a machrov ktorý chcú 900€ za výmenu kus za kus treba poslať do prdele.
Mechanik mi povedal, že moja prevodovka je ako nová, až na tie ložiská. Toť vsjo..
Už sa teším na to tichoooo