NÁVOD:Výměna převodového oleje
NÁVOD:Výměna převodového oleje
Výměna oleje - Zafira B 2006, motor Z18XER, převodovka F17
Potřebné vybavení
- montážní jáma
- račna
- ořech vel. 10, 11, 13
- očkový zahnutý klíč 13
- plochý klíč 17
- něco na očištění příruby a krytu diferenciálu od zbytků těsnění (odlamovací nůž, ocelový kartáč, ostrá špachtle)
- trychtýř
- těsnění krytu diferenciálu - OPEL kód 0370034
- převodový olej 2L - OPEL kód 1940182
- plastové stahovací pásky
- závitové lepidlo
Pomocí goly a ořechu 11 demontujeme kryt diferenciálu, šrouby jsou zajištěny závitovým lepidlem, povolujeme s citem aby nedošlo k poškození závitu v tělese převodovky. Pokud jde demontáž ztuha, šroub raději trochu utáhneme zpět, lepidlo se tím uvolní a pak jde povolit snáze.
Na začátku stačí demontovat 4 šrouby a ostatní pouze povolit, tak lze olej vypustit aniž by se zasvinilo široké okolí
Po demontáži krytu a vypuštění oleje vidíme ozubené kolo diferenciálu
Pomocí očkového zahnutého klíče 13 demontujeme kontrolní šroub - jeho umístění je viditelné z vnitřní strany skříně diferenciálu. Jde to blbě
Olej necháme odkapávat a dále pokračujeme v motorovém prostoru demontáží baterie (ořech 10, 13), a jejího plastového držáku (ořech 13) Ke krytu je připáskován kabelový svazek - plastové pásky přestřihneme a později nahradíme novými.
Po demontáži krytu baterie jsme získali přístup k napouštěcímu šroubu. Okolí řádně očistíme a šroub pomocí 17 klíče demontujeme.
Dále očistíme víko a přírubu diferenciálu, napouštěcí šroub i kontrolní šroub na jehož vnitřní části je magnet a přitažené otřepy z převodovky.
Na očištěné víko nasadíme nové těsnění a namontujeme zpět na přírubu diferenciálu, při montáži na každý šroub naneseme kapku závitového lepidla/těsnění.
Šrouby dotahujeme s citem, aby nedošlo k poškození závitu v těle převodovky.
Pomocí trychtýře nalijeme napouštěcím šroubem nový převodový olej
První litr můžeme nalít naráz, při dolávání z druhé nádoby kontrolujeme zda již olej nevytéká kontrolním šroubem. Počkáme až přebytečný olej odteče a namontujeme zpět očištěný kontrolní šroub, opět dbáme abychom nepoškodili závit v těle převodovky. Udávaný obsah náplně je 1.6L, mě se podařilo nalít 1.5L pak již olej vytékal. Dále namontujeme zpět napouštěcí šroub, baterii včetně držáku.
Nakonec slijeme vypuštěný starý olej do obalů a odevzdáme do sběrny nebezpečného odpadu.
[EDIT 5.1.2016 - oprava cest k fotkám]
Potřebné vybavení
- montážní jáma
- račna
- ořech vel. 10, 11, 13
- očkový zahnutý klíč 13
- plochý klíč 17
- něco na očištění příruby a krytu diferenciálu od zbytků těsnění (odlamovací nůž, ocelový kartáč, ostrá špachtle)
- trychtýř
- těsnění krytu diferenciálu - OPEL kód 0370034
- převodový olej 2L - OPEL kód 1940182
- plastové stahovací pásky
- závitové lepidlo
Pomocí goly a ořechu 11 demontujeme kryt diferenciálu, šrouby jsou zajištěny závitovým lepidlem, povolujeme s citem aby nedošlo k poškození závitu v tělese převodovky. Pokud jde demontáž ztuha, šroub raději trochu utáhneme zpět, lepidlo se tím uvolní a pak jde povolit snáze.
Na začátku stačí demontovat 4 šrouby a ostatní pouze povolit, tak lze olej vypustit aniž by se zasvinilo široké okolí
Po demontáži krytu a vypuštění oleje vidíme ozubené kolo diferenciálu
Pomocí očkového zahnutého klíče 13 demontujeme kontrolní šroub - jeho umístění je viditelné z vnitřní strany skříně diferenciálu. Jde to blbě
Olej necháme odkapávat a dále pokračujeme v motorovém prostoru demontáží baterie (ořech 10, 13), a jejího plastového držáku (ořech 13) Ke krytu je připáskován kabelový svazek - plastové pásky přestřihneme a později nahradíme novými.
Po demontáži krytu baterie jsme získali přístup k napouštěcímu šroubu. Okolí řádně očistíme a šroub pomocí 17 klíče demontujeme.
Dále očistíme víko a přírubu diferenciálu, napouštěcí šroub i kontrolní šroub na jehož vnitřní části je magnet a přitažené otřepy z převodovky.
Na očištěné víko nasadíme nové těsnění a namontujeme zpět na přírubu diferenciálu, při montáži na každý šroub naneseme kapku závitového lepidla/těsnění.
Šrouby dotahujeme s citem, aby nedošlo k poškození závitu v těle převodovky.
Pomocí trychtýře nalijeme napouštěcím šroubem nový převodový olej
První litr můžeme nalít naráz, při dolávání z druhé nádoby kontrolujeme zda již olej nevytéká kontrolním šroubem. Počkáme až přebytečný olej odteče a namontujeme zpět očištěný kontrolní šroub, opět dbáme abychom nepoškodili závit v těle převodovky. Udávaný obsah náplně je 1.6L, mě se podařilo nalít 1.5L pak již olej vytékal. Dále namontujeme zpět napouštěcí šroub, baterii včetně držáku.
Nakonec slijeme vypuštěný starý olej do obalů a odevzdáme do sběrny nebezpečného odpadu.
[EDIT 5.1.2016 - oprava cest k fotkám]
Naposledy upravil(a) gekk dne 05 led 2016, 15:35, celkem upraveno 1 x.
Astra J Sports Tourer A17DTE
ex: Zafira B (Z18XER r.v.2006) Black Sapphire, interier Indian Red, Steinmetz ST1 16", OPC volant
ex: Vectra C Z18XE
ex: Vectra B X20XEV, Steinmetz packet
OP-COM k dispozici
ex: Zafira B (Z18XER r.v.2006) Black Sapphire, interier Indian Red, Steinmetz ST1 16", OPC volant
ex: Vectra C Z18XE
ex: Vectra B X20XEV, Steinmetz packet
OP-COM k dispozici
- Reklama
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Diky za super fotonavod
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Návod dobrý, takto nějak se to dělá. S tím, že se tam nevejde co je psáno souhlasím. Navíc bych před vypouštěním doporučoval to řádně projet ,aby to zřídlo . Na šrouby bych žádné lepidlo proti povolení nedával. Pokud to někdo chce mít sichr, tak snad něco střednopevnostního,ale fakt spíš taději nic. Nové těsnění velmi lehce máznout silikonem na motory, trocha se dostane i na šrouby a pak to jde lépe povolit . Ale ten olej se mění max. jednou za život auta, pokud není jiný problém.
Astra H 1,6 -85 kW A16XER , Astra F 1,6 -55kW X16SZR .
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Návod je super, ale chýba mi údaj po kolkých najazdených km ho treba meniť, nakolko som čítal, že v prevodovke je celoživotná náplň /mimo poruch/ aj keď si tiež myslím, že všetko sa opotrebováva.
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Dle manualu je tam dozivotni napln.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
- sladas opc
- Příspěvky: 1762
- Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
dle navodu mozna je napln dozivotni ale myslim si ze to neni dobry..vymena urcite prospeje a nekde jsem cetl ze je to vhodne okolo 120-150 tisic km
Opel Astra OPC
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Díky
Dle manuálu je náplň "doživotní", co ale znamená pojem "doživotní" ?
Olej je neustále vystaven vzduchu a tím i vlhkosti takže nejen provozem ale i tímto degraduje.
Co se týče závitového lepidla - nepředpokládám že bych v nebližší době převodový olej opět měnil, od výroby je tam závitové lepidlo rovněž takže jsem ho tam "pro sichr" dal. Ale samozřejmě to nikomu nenutím
Dle manuálu je náplň "doživotní", co ale znamená pojem "doživotní" ?
Olej je neustále vystaven vzduchu a tím i vlhkosti takže nejen provozem ale i tímto degraduje.
Co se týče závitového lepidla - nepředpokládám že bych v nebližší době převodový olej opět měnil, od výroby je tam závitové lepidlo rovněž takže jsem ho tam "pro sichr" dal. Ale samozřejmě to nikomu nenutím
Astra J Sports Tourer A17DTE
ex: Zafira B (Z18XER r.v.2006) Black Sapphire, interier Indian Red, Steinmetz ST1 16", OPC volant
ex: Vectra C Z18XE
ex: Vectra B X20XEV, Steinmetz packet
OP-COM k dispozici
ex: Zafira B (Z18XER r.v.2006) Black Sapphire, interier Indian Red, Steinmetz ST1 16", OPC volant
ex: Vectra C Z18XE
ex: Vectra B X20XEV, Steinmetz packet
OP-COM k dispozici
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Ahojte postup u 1,9 74Kw je taky isty?Alebo tam staci len cez jeden srob olej vypustit a cez druhy napustit?Alebo tam treba takto rozoberat ako e na foto?Nikde som to nenasiel,viem ze napr.Alfa 156 ma este aj na prevodovy olej kontrolnu rysku ako e na motorovy olej.
Dakujem
Dakujem
Opel Astra Combi
1.9Cdti 74kw
R.V:2007
1.9Cdti 74kw
R.V:2007
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
U 6° převodovky se pouze řádně vypustí olej výpustným šroubem, odvzdušňovacím šroubem se doleje 2,2 litru nového oleje a je hotovo. Kontrolní šroub se dle servisního manuálu nesmí otevírat z důvodu další netěsnosti. Viz téma: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení.Bracho90 píše:Ahojte postup u 1,9 74Kw je taky isty?Alebo tam staci len cez jeden srob olej vypustit a cez druhy napustit?
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje
Nazdar mal by som otázku na 1.9 74kw sa ten odvzdušňuvací šrób nachádza pod baterkou ? a výpustý je na diferenciáli ? či sa mýlim ?Stan. píše:U 6° převodovky se pouze řádně vypustí olej výpustným šroubem, odvzdušňovacím šroubem se doleje 2,2 litru nového oleje a je hotovo. Kontrolní šroub se dle servisního manuálu nesmí otevírat z důvodu další netěsnosti. Viz téma: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení.Bracho90 píše:Ahojte postup u 1,9 74Kw je taky isty?Alebo tam staci len cez jeden srob olej vypustit a cez druhy napustit?
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTi 74kw Z19DTL r.v 2006... CD70Navi, CID, MKJ
Opel Vectra B 1.8 85kw X18XE r.v 1997 -EX
OP-Com -Diagnostika,Aktivácia BC
Opel Vectra B 1.8 85kw X18XE r.v 1997 -EX
OP-Com -Diagnostika,Aktivácia BC