zvuk motoru , EGR ventil, svody
zvuk motoru , EGR ventil, svody
Koupil jsem si Astru 1.6. 77KW najeto 147 000 při nastarování má motor normální zvuk . Po zahřátí ale někdy jako by cvakal jeden ventily i při akceleraci . Je fakt že už jsem to zažil i u studeného . Zvuk bych přirovnal jako na starsim typu F kdyz mi odesel hydrostav ty tu ale nejsou a zvuk není tak výrazný . Je ale divné že někdy zastavím a nic slyšet není a někdy jo. Někdy nastartuji je to hned někdy ne . Pak bych měl ještě jeden dotaz a to kde se nachází u tohoto typu motoru EGR ventil . A pak bych se chtěl ještě zeptat na svody o kterých se toho tady píše moc . A to jak to je s tím praskáním jak se to projeví, když něco takového nastane . Jsem tu nový auto nové tak uvítám pár informací . Starší astru F jsem znal slušně tady tápu. Díky za rady a názory
Naposledy upravil(a) Samothe dne 01 dub 2013, 15:16, celkem upraveno 1 x.
Důvod: přesunuto do vhodnější sekce
Důvod: přesunuto do vhodnější sekce
OPEL ASTRA H 2004 Combi Z16XEP, OPEL ASTRA F 2001 Hatchback X16SZR
- Reklama
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
ten EGR ventil sa tu už riešil a je tu aj návod ako ho čistit
tu je
https://www.opel-astra-h.cz/cisteni-agr-egr-ventilu/
tu je
https://www.opel-astra-h.cz/cisteni-agr-egr-ventilu/
Astra H 2008 combi 1.7 CDTI 74 kw
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Ten návod je na EGR u dieslu, on řeší benzínovej twinport. Tam je EGR jinde, ale taky docela dobře přístupnej a neměl by bejt problém s vyčištěním. Je napravo pod přívodem k zapalovací liště.
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
K tomu cvakání-takhle mi na géčkový astře pocvakával (a je to tak v pořádku) takovej ten recirkulační ventil, jak odvětrává nádrž, či co.... Přesně jak píšeš, při akceleraci to zacvrlikalo. u géčka to je v motorovým prostoru nahoře hned za airboxem, takže to jde slyšet.
Astra H Z16XEP
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Zdravím. Mám Háčkovou Astru r.v. 2007, najeto asi 110 000 km poctivých. Kolem 100 tisíc mi popraskaly výfukové svody, ale čert to vem. Ve stejném čase začaly cvrlikat zřejmě vírové klapky v sání, nebylo to moc slyšet , spíš kolem 3.000 otáček, když jsem odřazoval, tak jak padaly otáčky tak to bylo slyšet. Teď po cca sedmi set kilometrové cestě to začalo klápat brutálně. Tak přemýšlím jestli se ještě víc uvolnila nějaká klapka v sání nebo to klepe třeba EGR ventil .... Zatím si nikdo podle poslechu neví rady. Ventily to velmi pravděpodobně nejsou Je TO zvuk jako by z jednoho zdroje, ne jako když vám klepou všechny ventily. Diagnostika nic, auto jede normálně. Zvuk viz link na video :
https://www.youtube.com/watch?v=-7ki4ro ... ata_player
Zatím nikdo nic tak budu pokračovat. Já jsem se rozhodl, že se asi jedná o problém s vířivými klapkami a začal jsem se po nich pídit. Z fóra jsem věděl, že cena v Oplu je více než "dostatečnà" tak jsem zapátral na inzerci a našel jsem bouranou astru se stejným motorem. Tak jsem začal hledat na netu z čeho všeho se to sání vlastně skládá...Opět vybaven informací zde z fóra. že sání se skládá ze dvou částí jsem se domníval, že se jedná o ty dvě půlky ze kterých je box sání složen. U prodejců ND jsem nikde zobrazení nenašel. Takže jsem vyrazil v úterý do Brna a sání a dovezl domů. Tebe z toho olej a voda takže jsem to v práci rozdělal abych to vyčistil. Byl jsem však překvapen, vevnitř v kanálech žádné klapky nejsou... Takže jsem začal pátrat znovu. Tentokrát v angličtině, a byl jsem úspěšnější. Našel jsem několik English stránek a hlavně tuto polskou: http://www.auto24parts.com/mobile/pl/p/ ... A-TIGRA/41
Na ní jsem se dobral toho jak vypadají ty dvě části toho sání a hlavně, že ony vírové klapky jsou až v té druhé části, kterou jsem si samozřejmě nedovezl a hlavně to, že jsou dva typy sání na motor Z16XEP a to Pierburg 55559225 a Pierburg 55352859 (Jedná se o tu větši část sání pod škrtící klapkou). Aby tedy bylo mé nasrání maximální tak jsem mrknul na dovezené sání a to mělo číslo 55352859 tak jsem vzal mobil, vyfotím zadní stranu svého sání v autě a to má číslo 55559225. Takže všechno špatně. Práce kvapná, málo platná.
Za chvilku vyrážím nedaleko KM k jedné místní kapacitě na motory , tak snad budu odpoledne chytřejší.
https://www.youtube.com/watch?v=-7ki4ro ... ata_player
Zatím nikdo nic tak budu pokračovat. Já jsem se rozhodl, že se asi jedná o problém s vířivými klapkami a začal jsem se po nich pídit. Z fóra jsem věděl, že cena v Oplu je více než "dostatečnà" tak jsem zapátral na inzerci a našel jsem bouranou astru se stejným motorem. Tak jsem začal hledat na netu z čeho všeho se to sání vlastně skládá...Opět vybaven informací zde z fóra. že sání se skládá ze dvou částí jsem se domníval, že se jedná o ty dvě půlky ze kterých je box sání složen. U prodejců ND jsem nikde zobrazení nenašel. Takže jsem vyrazil v úterý do Brna a sání a dovezl domů. Tebe z toho olej a voda takže jsem to v práci rozdělal abych to vyčistil. Byl jsem však překvapen, vevnitř v kanálech žádné klapky nejsou... Takže jsem začal pátrat znovu. Tentokrát v angličtině, a byl jsem úspěšnější. Našel jsem několik English stránek a hlavně tuto polskou: http://www.auto24parts.com/mobile/pl/p/ ... A-TIGRA/41
Na ní jsem se dobral toho jak vypadají ty dvě části toho sání a hlavně, že ony vírové klapky jsou až v té druhé části, kterou jsem si samozřejmě nedovezl a hlavně to, že jsou dva typy sání na motor Z16XEP a to Pierburg 55559225 a Pierburg 55352859 (Jedná se o tu větši část sání pod škrtící klapkou). Aby tedy bylo mé nasrání maximální tak jsem mrknul na dovezené sání a to mělo číslo 55352859 tak jsem vzal mobil, vyfotím zadní stranu svého sání v autě a to má číslo 55559225. Takže všechno špatně. Práce kvapná, málo platná.
Za chvilku vyrážím nedaleko KM k jedné místní kapacitě na motory , tak snad budu odpoledne chytřejší.
Opel Astra H Caravan 1.6 Z16XEP 2007
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Tak se dá říct že tento zvuk mám také ale o trochu méně . Na volnoběh klepání při přidání je to stejné šicí stroj . A ventily mám za sebou respektivě celou hlavu a nezměnilo se nic . TAk jsem zvědav jestli na něco přijdeš . Já pátrám a pátrám a zatím nic . Ještě doplním že když už jsem měl hlavu dole a dva ventily byly dost napečené prý od oleje dle pána co dělá hlavy tak na jeho doporučení jsem udělal výměnu pístních kroužků. Zkusil jsem odpojit i EGR a to smé.Já už začínám přemýšlet na nejhorší a to sehnat motor a prohodit ho.
OPEL ASTRA H 2004 Combi Z16XEP, OPEL ASTRA F 2001 Hatchback X16SZR
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Taky mne zajima,jak se problem vyresil.Bazil píše:Zdravím. Mám Háčkovou Astru r.v. 2007, najeto asi 110 000 km poctivých. Kolem 100 tisíc mi popraskaly výfukové svody, ale čert to vem. Ve stejném čase začaly cvrlikat zřejmě vírové klapky v sání, nebylo to moc slyšet , spíš kolem 3.000 otáček, když jsem odřazoval, tak jak padaly otáčky tak to bylo slyšet. Teď po cca sedmi set kilometrové cestě to začalo klápat brutálně. Tak přemýšlím jestli se ještě víc uvolnila nějaká klapka v sání nebo to klepe třeba EGR ventil .... Zatím si nikdo podle poslechu neví rady. Ventily to velmi pravděpodobně nejsou Je TO zvuk jako by z jednoho zdroje, ne jako když vám klepou všechny ventily. Diagnostika nic, auto jede normálně. Zvuk viz link na video :
https://www.youtube.com/watch?v=-7ki4ro ... ata_player
Zatím nikdo nic tak budu pokračovat. Já jsem se rozhodl, že se asi jedná o problém s vířivými klapkami a začal jsem se po nich pídit. Z fóra jsem věděl, že cena v Oplu je více než "dostatečnà" tak jsem zapátral na inzerci a našel jsem bouranou astru se stejným motorem. Tak jsem začal hledat na netu z čeho všeho se to sání vlastně skládá...Opět vybaven informací zde z fóra. že sání se skládá ze dvou částí jsem se domníval, že se jedná o ty dvě půlky ze kterých je box sání složen. U prodejců ND jsem nikde zobrazení nenašel. Takže jsem vyrazil v úterý do Brna a sání a dovezl domů. Tebe z toho olej a voda takže jsem to v práci rozdělal abych to vyčistil. Byl jsem však překvapen, vevnitř v kanálech žádné klapky nejsou... Takže jsem začal pátrat znovu. Tentokrát v angličtině, a byl jsem úspěšnější. Našel jsem několik English stránek a hlavně tuto polskou: http://www.auto24parts.com/mobile/pl/p/ ... A-TIGRA/41
Na ní jsem se dobral toho jak vypadají ty dvě části toho sání a hlavně, že ony vírové klapky jsou až v té druhé části, kterou jsem si samozřejmě nedovezl a hlavně to, že jsou dva typy sání na motor Z16XEP a to Pierburg 55559225 a Pierburg 55352859 (Jedná se o tu větši část sání pod škrtící klapkou). Aby tedy bylo mé nasrání maximální tak jsem mrknul na dovezené sání a to mělo číslo 55352859 tak jsem vzal mobil, vyfotím zadní stranu svého sání v autě a to má číslo 55559225. Takže všechno špatně. Práce kvapná, málo platná.
Za chvilku vyrážím nedaleko KM k jedné místní kapacitě na motory , tak snad budu odpoledne chytřejší.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Takže pokračování bude nejdříve v úterý, dřív není v servisu volno. Včera jsem jel do místního vyhlášeného servisu a už když mě slyšel přijíždět tak hulákal, že je to nějakej těžkej error v motoru. Podle něj prý je v prdeli nějaký některej výfukovej ventil, prý nataženeji. . No uvidíme
Opel Astra H Caravan 1.6 Z16XEP 2007
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Já mám ventily dělané a je to tam stále . Nejvíc mě štve zvuk při přidání plynu ctvrdliká to jak ventily u staré škodovky .Zkrátka šicí stroj.
OPEL ASTRA H 2004 Combi Z16XEP, OPEL ASTRA F 2001 Hatchback X16SZR
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Tak v tom případě by to mohlo být v tom sání. Myslím klapky. Já se jen děsím té ceny. Jinak na bazosu je teď jeden celej motor na HAČKO Z16XEP.
Opel Astra H Caravan 1.6 Z16XEP 2007