N: Demontáž chrom lišty pátých dveří - koroze
Napsal: 11 čer 2013, 23:47
Pár lidí mi psalo a někde byl i dotaz na demontáž lišty z pátých dveří. Tak jsem to včera taky rozdělal, abych se podíval co tam mám za bordel a při tom hned fotil.
Podotýkám že mám Caravana, ale u ostatních variant, včetně Zafiry, se to bude lišit minimálně...
Nejdříve je třeba "vytrhat" plasty okolo okna a pak ten velký spodní okolo madla, co drží výstražný trojúhelník. Pod tím trianglem jsou taky dva jediné šrouby (klasický Torx 20), zbytek je na plastových, případně kovových cvocích. Jde to z tuha, chce to zabrat. Je jich tam dokola plno, některé mi zůstaly držet v kastli, místo v plastu, jak jsem to rval ven. Pak jsem je při nasazování přehodil do plastu. Bacha u okna ještě dva toho velkého plastu pak, ještě po jednom plastovém nýtu na každé straně. (obr.3) Plast okolo zámku dveří tam zůstává.
Pak už přímo demontáž lišty. Je přitažena osmi matičkami, použil jsem nástrčkový klíč 8mm. Šest matic je uvnitř kastle a dvě po stranách úplně na kraji lišty pod gumovýma kloboučkama (kloboučky vyšroubovat ve směru závitu). Nezapomenout odpojit konektor s kabelama pro osvětlení RZ a spínače zámku.
Pak už lištu jen vytlačit ven a uvidíte ten bordel pod ní. Nečistoty a se tam nejvíc dostávají porušeným těsněním na horní hraně lišty, někdy bývá lišta i pokroucená a nedoléhá. Zespoda není nijak chráněna, tam se to tlačí taky trochu. Čas, zimní sůl a permanentní bordel pak udělá svoje....
Často bývá rez okolo čtvercové díry kolem průchodky kabelů, já ji měl přímo na spínačem a osvětlením RZ.
Co si s tím kdo udělá, je už na každém daném soudruhovi. Já jsem to přebrousil a natřel přibližně stejnou barvou (stejně to tam vidět není), aby ta rez dále nepokračovala.
Protože to celé, je práce na 15 minut, budu to průběžně aspoň jednou za rok kontrolovat, ať vím co se tam děje
Podotýkám že mám Caravana, ale u ostatních variant, včetně Zafiry, se to bude lišit minimálně...
Nejdříve je třeba "vytrhat" plasty okolo okna a pak ten velký spodní okolo madla, co drží výstražný trojúhelník. Pod tím trianglem jsou taky dva jediné šrouby (klasický Torx 20), zbytek je na plastových, případně kovových cvocích. Jde to z tuha, chce to zabrat. Je jich tam dokola plno, některé mi zůstaly držet v kastli, místo v plastu, jak jsem to rval ven. Pak jsem je při nasazování přehodil do plastu. Bacha u okna ještě dva toho velkého plastu pak, ještě po jednom plastovém nýtu na každé straně. (obr.3) Plast okolo zámku dveří tam zůstává.
Pak už přímo demontáž lišty. Je přitažena osmi matičkami, použil jsem nástrčkový klíč 8mm. Šest matic je uvnitř kastle a dvě po stranách úplně na kraji lišty pod gumovýma kloboučkama (kloboučky vyšroubovat ve směru závitu). Nezapomenout odpojit konektor s kabelama pro osvětlení RZ a spínače zámku.
Pak už lištu jen vytlačit ven a uvidíte ten bordel pod ní. Nečistoty a se tam nejvíc dostávají porušeným těsněním na horní hraně lišty, někdy bývá lišta i pokroucená a nedoléhá. Zespoda není nijak chráněna, tam se to tlačí taky trochu. Čas, zimní sůl a permanentní bordel pak udělá svoje....
Často bývá rez okolo čtvercové díry kolem průchodky kabelů, já ji měl přímo na spínačem a osvětlením RZ.
Co si s tím kdo udělá, je už na každém daném soudruhovi. Já jsem to přebrousil a natřel přibližně stejnou barvou (stejně to tam vidět není), aby ta rez dále nepokračovala.
Protože to celé, je práce na 15 minut, budu to průběžně aspoň jednou za rok kontrolovat, ať vím co se tam děje