NÁVOD:Výměna převodového oleje
Napsal: 26 kvě 2013, 14:52
Výměna oleje - Zafira B 2006, motor Z18XER, převodovka F17
Potřebné vybavení
- montážní jáma
- račna
- ořech vel. 10, 11, 13
- očkový zahnutý klíč 13
- plochý klíč 17
- něco na očištění příruby a krytu diferenciálu od zbytků těsnění (odlamovací nůž, ocelový kartáč, ostrá špachtle)
- trychtýř
- těsnění krytu diferenciálu - OPEL kód 0370034
- převodový olej 2L - OPEL kód 1940182
- plastové stahovací pásky
- závitové lepidlo
Pomocí goly a ořechu 11 demontujeme kryt diferenciálu, šrouby jsou zajištěny závitovým lepidlem, povolujeme s citem aby nedošlo k poškození závitu v tělese převodovky. Pokud jde demontáž ztuha, šroub raději trochu utáhneme zpět, lepidlo se tím uvolní a pak jde povolit snáze.
Na začátku stačí demontovat 4 šrouby a ostatní pouze povolit, tak lze olej vypustit aniž by se zasvinilo široké okolí
Po demontáži krytu a vypuštění oleje vidíme ozubené kolo diferenciálu
Pomocí očkového zahnutého klíče 13 demontujeme kontrolní šroub - jeho umístění je viditelné z vnitřní strany skříně diferenciálu. Jde to blbě
Olej necháme odkapávat a dále pokračujeme v motorovém prostoru demontáží baterie (ořech 10, 13), a jejího plastového držáku (ořech 13) Ke krytu je připáskován kabelový svazek - plastové pásky přestřihneme a později nahradíme novými.
Po demontáži krytu baterie jsme získali přístup k napouštěcímu šroubu. Okolí řádně očistíme a šroub pomocí 17 klíče demontujeme.
Dále očistíme víko a přírubu diferenciálu, napouštěcí šroub i kontrolní šroub na jehož vnitřní části je magnet a přitažené otřepy z převodovky.
Na očištěné víko nasadíme nové těsnění a namontujeme zpět na přírubu diferenciálu, při montáži na každý šroub naneseme kapku závitového lepidla/těsnění.
Šrouby dotahujeme s citem, aby nedošlo k poškození závitu v těle převodovky.
Pomocí trychtýře nalijeme napouštěcím šroubem nový převodový olej
První litr můžeme nalít naráz, při dolávání z druhé nádoby kontrolujeme zda již olej nevytéká kontrolním šroubem. Počkáme až přebytečný olej odteče a namontujeme zpět očištěný kontrolní šroub, opět dbáme abychom nepoškodili závit v těle převodovky. Udávaný obsah náplně je 1.6L, mě se podařilo nalít 1.5L pak již olej vytékal. Dále namontujeme zpět napouštěcí šroub, baterii včetně držáku.
Nakonec slijeme vypuštěný starý olej do obalů a odevzdáme do sběrny nebezpečného odpadu.
[EDIT 5.1.2016 - oprava cest k fotkám]
Potřebné vybavení
- montážní jáma
- račna
- ořech vel. 10, 11, 13
- očkový zahnutý klíč 13
- plochý klíč 17
- něco na očištění příruby a krytu diferenciálu od zbytků těsnění (odlamovací nůž, ocelový kartáč, ostrá špachtle)
- trychtýř
- těsnění krytu diferenciálu - OPEL kód 0370034
- převodový olej 2L - OPEL kód 1940182
- plastové stahovací pásky
- závitové lepidlo
Pomocí goly a ořechu 11 demontujeme kryt diferenciálu, šrouby jsou zajištěny závitovým lepidlem, povolujeme s citem aby nedošlo k poškození závitu v tělese převodovky. Pokud jde demontáž ztuha, šroub raději trochu utáhneme zpět, lepidlo se tím uvolní a pak jde povolit snáze.
Na začátku stačí demontovat 4 šrouby a ostatní pouze povolit, tak lze olej vypustit aniž by se zasvinilo široké okolí
Po demontáži krytu a vypuštění oleje vidíme ozubené kolo diferenciálu
Pomocí očkového zahnutého klíče 13 demontujeme kontrolní šroub - jeho umístění je viditelné z vnitřní strany skříně diferenciálu. Jde to blbě
Olej necháme odkapávat a dále pokračujeme v motorovém prostoru demontáží baterie (ořech 10, 13), a jejího plastového držáku (ořech 13) Ke krytu je připáskován kabelový svazek - plastové pásky přestřihneme a později nahradíme novými.
Po demontáži krytu baterie jsme získali přístup k napouštěcímu šroubu. Okolí řádně očistíme a šroub pomocí 17 klíče demontujeme.
Dále očistíme víko a přírubu diferenciálu, napouštěcí šroub i kontrolní šroub na jehož vnitřní části je magnet a přitažené otřepy z převodovky.
Na očištěné víko nasadíme nové těsnění a namontujeme zpět na přírubu diferenciálu, při montáži na každý šroub naneseme kapku závitového lepidla/těsnění.
Šrouby dotahujeme s citem, aby nedošlo k poškození závitu v těle převodovky.
Pomocí trychtýře nalijeme napouštěcím šroubem nový převodový olej
První litr můžeme nalít naráz, při dolávání z druhé nádoby kontrolujeme zda již olej nevytéká kontrolním šroubem. Počkáme až přebytečný olej odteče a namontujeme zpět očištěný kontrolní šroub, opět dbáme abychom nepoškodili závit v těle převodovky. Udávaný obsah náplně je 1.6L, mě se podařilo nalít 1.5L pak již olej vytékal. Dále namontujeme zpět napouštěcí šroub, baterii včetně držáku.
Nakonec slijeme vypuštěný starý olej do obalů a odevzdáme do sběrny nebezpečného odpadu.
[EDIT 5.1.2016 - oprava cest k fotkám]