Stránka 1 z 6

NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 kvě 2013, 14:52
od gekk
Výměna oleje - Zafira B 2006, motor Z18XER, převodovka F17

Potřebné vybavení
- montážní jáma
- račna
- ořech vel. 10, 11, 13
- očkový zahnutý klíč 13
- plochý klíč 17
- něco na očištění příruby a krytu diferenciálu od zbytků těsnění (odlamovací nůž, ocelový kartáč, ostrá špachtle)
- trychtýř
- těsnění krytu diferenciálu - OPEL kód 0370034
- převodový olej 2L - OPEL kód 1940182
- plastové stahovací pásky
- závitové lepidlo

Pomocí goly a ořechu 11 demontujeme kryt diferenciálu, šrouby jsou zajištěny závitovým lepidlem, povolujeme s citem aby nedošlo k poškození závitu v tělese převodovky. Pokud jde demontáž ztuha, šroub raději trochu utáhneme zpět, lepidlo se tím uvolní a pak jde povolit snáze.
Obrázek
Na začátku stačí demontovat 4 šrouby a ostatní pouze povolit, tak lze olej vypustit aniž by se zasvinilo široké okolí :-)
Obrázek
Po demontáži krytu a vypuštění oleje vidíme ozubené kolo diferenciálu
Obrázek
Obrázek
Pomocí očkového zahnutého klíče 13 demontujeme kontrolní šroub - jeho umístění je viditelné z vnitřní strany skříně diferenciálu. Jde to blbě
Obrázek
Olej necháme odkapávat a dále pokračujeme v motorovém prostoru demontáží baterie (ořech 10, 13), a jejího plastového držáku (ořech 13) Ke krytu je připáskován kabelový svazek - plastové pásky přestřihneme a později nahradíme novými.
Po demontáži krytu baterie jsme získali přístup k napouštěcímu šroubu. Okolí řádně očistíme a šroub pomocí 17 klíče demontujeme.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Dále očistíme víko a přírubu diferenciálu, napouštěcí šroub i kontrolní šroub na jehož vnitřní části je magnet a přitažené otřepy z převodovky.
Obrázek
Obrázek
Na očištěné víko nasadíme nové těsnění a namontujeme zpět na přírubu diferenciálu, při montáži na každý šroub naneseme kapku závitového lepidla/těsnění.
Šrouby dotahujeme s citem, aby nedošlo k poškození závitu v těle převodovky.
Pomocí trychtýře nalijeme napouštěcím šroubem nový převodový olej
Obrázek
Obrázek
První litr můžeme nalít naráz, při dolávání z druhé nádoby kontrolujeme zda již olej nevytéká kontrolním šroubem. Počkáme až přebytečný olej odteče a namontujeme zpět očištěný kontrolní šroub, opět dbáme abychom nepoškodili závit v těle převodovky. Udávaný obsah náplně je 1.6L, mě se podařilo nalít 1.5L pak již olej vytékal. Dále namontujeme zpět napouštěcí šroub, baterii včetně držáku.
Nakonec slijeme vypuštěný starý olej do obalů a odevzdáme do sběrny nebezpečného odpadu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

[EDIT 5.1.2016 - oprava cest k fotkám]

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 kvě 2013, 16:51
od milosh
Diky za super fotonavod ;-)

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 kvě 2013, 17:22
od vikingP
Návod dobrý, takto nějak se to dělá. S tím, že se tam nevejde co je psáno souhlasím. Navíc bych před vypouštěním doporučoval to řádně projet ,aby to zřídlo . Na šrouby bych žádné lepidlo proti povolení nedával. Pokud to někdo chce mít sichr, tak snad něco střednopevnostního,ale fakt spíš taději nic. Nové těsnění velmi lehce máznout silikonem na motory, trocha se dostane i na šrouby a pak to jde lépe povolit . Ale ten olej se mění max. jednou za život auta, pokud není jiný problém.

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 kvě 2013, 18:34
od struko
Návod je super, ale chýba mi údaj po kolkých najazdených km ho treba meniť, nakolko som čítal, že v prevodovke je celoživotná náplň /mimo poruch/ aj keď si tiež myslím, že všetko sa opotrebováva.

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 kvě 2013, 18:40
od vojtavojta
Dle manualu je tam dozivotni napln.

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 kvě 2013, 18:47
od sladas opc
dle navodu mozna je napln dozivotni ale myslim si ze to neni dobry..vymena urcite prospeje a nekde jsem cetl ze je to vhodne okolo 120-150 tisic km

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 kvě 2013, 19:53
od gekk
Díky ;)
Dle manuálu je náplň "doživotní", co ale znamená pojem "doživotní" ?
Olej je neustále vystaven vzduchu a tím i vlhkosti takže nejen provozem ale i tímto degraduje.
Co se týče závitového lepidla - nepředpokládám že bych v nebližší době převodový olej opět měnil, od výroby je tam závitové lepidlo rovněž takže jsem ho tam "pro sichr" dal. Ale samozřejmě to nikomu nenutím :-)

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 říj 2014, 17:33
od Bracho90
Ahojte postup u 1,9 74Kw je taky isty?Alebo tam staci len cez jeden srob olej vypustit a cez druhy napustit?Alebo tam treba takto rozoberat ako e na foto?Nikde som to nenasiel,viem ze napr.Alfa 156 ma este aj na prevodovy olej kontrolnu rysku ako e na motorovy olej.
Dakujem

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 26 říj 2014, 18:00
od Stan.
Bracho90 píše:Ahojte postup u 1,9 74Kw je taky isty?Alebo tam staci len cez jeden srob olej vypustit a cez druhy napustit?
U 6° převodovky se pouze řádně vypustí olej výpustným šroubem, odvzdušňovacím šroubem se doleje 2,2 litru nového oleje a je hotovo. Kontrolní šroub se dle servisního manuálu nesmí otevírat z důvodu další netěsnosti. Viz téma: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení.

Re: NÁVOD:Výměna převodového oleje

Napsal: 18 lis 2014, 16:34
od Canto159
Stan. píše:
Bracho90 píše:Ahojte postup u 1,9 74Kw je taky isty?Alebo tam staci len cez jeden srob olej vypustit a cez druhy napustit?
U 6° převodovky se pouze řádně vypustí olej výpustným šroubem, odvzdušňovacím šroubem se doleje 2,2 litru nového oleje a je hotovo. Kontrolní šroub se dle servisního manuálu nesmí otevírat z důvodu další netěsnosti. Viz téma: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení.
Nazdar mal by som otázku na 1.9 74kw sa ten odvzdušňuvací šrób nachádza pod baterkou ? :) a výpustý je na diferenciáli ? či sa mýlim ? :)