Stránka 1 z 11

NÁVOD: Oprava/výměna kabelového svazku dveří

Napsal: 17 bře 2012, 21:14
od Mayki
Skromný návod pro opravu poškozené kabeláže zadních dveří, nefunkční centrální zamykání, Zafira B (2007).

EDIT: Radoš 92: Návod pro opravu v jakýchkoli dveřích, důvod opravy: nefunkční okna, centrál, osvětlení

Jednou jsem takhle zjistil, že nemůžu před domem zamknout auto ani mechanicky klíčkem a ani dálkovým centrálním zamykáním. Prohlédl jsem pojistky v zavazadlovém prostoru, pojistka č.38 (25A) centrální zamykání, svorka 30 byla spálená. Po výměně pojistky a pětiminutovém odpojení baterie (nutno pro restart centrálního zamykání) šlo už auto zamknout, ale dveře za řidičem zůstaly pořád zamknuté. Nezbývalo než je otevřít ručně zevnitř a podívat se na kabelový svazek který vychází ze sloupku a přes konektor je zapojen do dveří.

Obrázek

Po zatlačení modrého pojistného kroužku jde konektor snadno od dveří odpojit...

Obrázek
Obrázek

Po odjištění šedého kroužku (poslouží nám k tomu malý plochý šroubováček) dostaneme lehce dolů gumovou "harmoniku" kryjící samotné kabely...

Obrázek
Obrázek

V mém případě jsem měl dva dráty úplně přelomené a asi čtyři dráty měli poškozenou izolaci. Přetržené kabely jsem spojil pájkou a potom všechny pěkně zaizoloval...

Obrázek

Opačným postupem jsem vše zpětně poskládal a zapojil a centrální zamykání opět funguje u všech dveří. Celou tuto opravu jsem prováděl s odpojeným akumulátorem a trvalo mi to cca 30 min...

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 09 zář 2012, 20:06
od Draeger
Prosím Tě,jak se ti tam podařilo dostat a udržet tu gumu shrbenou?mě na tom dnes tekly ervy kvůli jednomu drátu.a tři už mají poškozenou izolaci....stačí to přeizolovat,nebo je jiná varianta?

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 09 zář 2012, 20:33
od sladas opc
koukam ze tenhle problem ma kazdej druhej...tyka se to i verze gtc????

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 09 zář 2012, 20:39
od power2
Naštěstí zadní dveře nemáme :mrgreen: Ale o předních tady nikdo nic nepsal. Tam sou asi lepší kabely. Navíc ty naše dveře se nemusí tolik otvírat, takže to bude namáhaný míň.

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 09 zář 2012, 20:45
od sladas opc
prave ze my zadni nemame proto me tak trochu zajimalo jestli se to netyka celkove dveri u aster

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 12 zář 2012, 22:23
od Kesi
Pekný návod 8-) Ja by som ale miesto izolačnej pásky použil zmršťovacie bužírky.

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 12 zář 2012, 22:37
od Frydex
Pokud ten kabel není úplně přeseklý, ale jen sedřená izolace, tak jí tam stejně nedáš. Už tak je tam ale hnusně málo místa na to..

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 12 zář 2012, 22:40
od Kesi
Ak nie je preseknutý tak hej. Len ak by si vybral pin z konektora ;)

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 12 zář 2012, 22:49
od Frydex
;)

Re: NÁVOD::oprava nefunkčního centrálního zamykání

Napsal: 12 zář 2012, 22:55
od RomanK
Je docela jedno jak se to opraví. Pokud se to pouze zaizoluje páskou, měděný vodič se stejně časem zláme a přeruší. Pokud se použije smršťovací bužírka, tak se kabel zlomí v izolaci a přeruší v jiném místě, kde bužírka není (hned za ní). Mimochodem, ta se dá navléknout na ještě nepřerušený kabel, stačí jej pouze vypinovat z konektoru. Na svém autě jsem zkusil na poškozeném kabelu odstranit izolaci po celé délce a použít smršťovací bužírku jako izolaci. Kabel je více ohebný a co mám zkušenost, tak bužírky časem netvrdnou. Navíc u tohoto způsobu kabelový svazek "nenabobtnává". Tak uvidíme, jak dlouho to vydrží. Nejideální oprava je samozřejmě použití nových drátů, nejlépe ze svazku uvnitř auta, jejich osazení piny a napojení na původní kabeláž v místě vnitřního prahu, což je asi nejpřístupnější místo na pájení. Samozřejmě je nutno dodržet i patřičné průřezy drátu.