NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Tak me ceka cisteni EGR taky.
Najeto necelych 90 tisic a uz se to ozyva. Nejdriv se me rozsvitila kontrolka motoru a po vymazani byz ca 14 dni klid, ale ted po smazani chyby je cca do dne zpatky.
Na chodu motoru to zatim znat neni.
Mam dva dotazy. Cim to cistite? Staci benzin, nebo nejaky cistic karbonu? Kde to kupujete? Pumpa?
Mazete to pak necim? A pripadne cim? Jde me o to, jestli se to pri jizde zahriva, tak aby se nejaka obycejna vazelina nepripalila a nebylo to akotat na skodu.
Najeto necelych 90 tisic a uz se to ozyva. Nejdriv se me rozsvitila kontrolka motoru a po vymazani byz ca 14 dni klid, ale ted po smazani chyby je cca do dne zpatky.
Na chodu motoru to zatim znat neni.
Mam dva dotazy. Cim to cistite? Staci benzin, nebo nejaky cistic karbonu? Kde to kupujete? Pumpa?
Mazete to pak necim? A pripadne cim? Jde me o to, jestli se to pri jizde zahriva, tak aby se nejaka obycejna vazelina nepripalila a nebylo to akotat na skodu.
- Reklama
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Čau, čistil jsem ho cca před 1 měs. a nevěděl jsem čím to udělat. Mamka mi řekla, ať vyzkouším prostředek W5, je to na mastnotu, přikládám foto. Koupíš to v Lidlu za pár kaček a je to fakt účinný. Přikládám ještě foto v průběhu čištění, závěrečná fotka čištění tam není, ale vypadá to jak noví. Tu elektrickou část jsem měl nezanesenou, takže to jsem nečistil.
Astra H Caravan, 1,9 CDTi 110KW, r.v. 2006
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Tak jsem na to o vikendu vlitnul, pac bylo hezky a je to jednoduche. Kdyby me neupad jeden sroub kamsi pod starter a nemusel sem ho pak pul hodiny lovit, tak jsem mel za hodinku hotovo. Vymazal jsem chybu opcomem uz se nevraci.
Nez jsem EGRko vycistil, tak jsem si nikdy nevsimnul ze by motor sel spatne. Chybu jsem nekolikrat predtim mazal a pak sledoval za jak dlouho se vrati a interval se uz zkracoval. Kdyz jsem ho zkousel rukou otevrit po tom co jsem ho vymontoval, tak sel zrochu ztuha. Byl jakoby prilepenej, ale pak uz me slapal. Asi proto me chyba vyjizdela, ale na chod motoru to nemelo vliv.
Po vycisteni sel hladce a uz jsem na nem v nedeli najel 500km a zadna chyba nevyjizdi.
Ale nemuzu se od vycisteni zbavit dojmu, ze motor jde v nizkych otackach nejak hur. Jakoby zratil trochu vykonu.
Nejdriv jsem si toho nevsimnul, ale ted me to prijde, ze do cca 2100 otacek je lenivejsi a slabsi.
Je to poznat hlavne pri rozjezdech, kdy me po pusteni spojky ztrati otacky a poskocim, kdyz to pres 2000 nevytacim a treba pri jizde do kopecka na 4ku. Ikdyz na volnobeh na miste seslapnu plynovej pedal, tak lezou otacky nahoru do tech cca 2100 pomalejc a okolo te hranice jde motor do otacek znatelne rychlejc.
Nenapada vas nekoho jak tohle muze s cistenim EGR souviset a nesetkal se s tim nekdo? Mam Z19DT. 8V 120PS.
Nez jsem EGRko vycistil, tak jsem si nikdy nevsimnul ze by motor sel spatne. Chybu jsem nekolikrat predtim mazal a pak sledoval za jak dlouho se vrati a interval se uz zkracoval. Kdyz jsem ho zkousel rukou otevrit po tom co jsem ho vymontoval, tak sel zrochu ztuha. Byl jakoby prilepenej, ale pak uz me slapal. Asi proto me chyba vyjizdela, ale na chod motoru to nemelo vliv.
Po vycisteni sel hladce a uz jsem na nem v nedeli najel 500km a zadna chyba nevyjizdi.
Ale nemuzu se od vycisteni zbavit dojmu, ze motor jde v nizkych otackach nejak hur. Jakoby zratil trochu vykonu.
Nejdriv jsem si toho nevsimnul, ale ted me to prijde, ze do cca 2100 otacek je lenivejsi a slabsi.
Je to poznat hlavne pri rozjezdech, kdy me po pusteni spojky ztrati otacky a poskocim, kdyz to pres 2000 nevytacim a treba pri jizde do kopecka na 4ku. Ikdyz na volnobeh na miste seslapnu plynovej pedal, tak lezou otacky nahoru do tech cca 2100 pomalejc a okolo te hranice jde motor do otacek znatelne rychlejc.
Nenapada vas nekoho jak tohle muze s cistenim EGR souviset a nesetkal se s tim nekdo? Mam Z19DT. 8V 120PS.
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Ludia!!! Uz ked mate EGR von, tak si dajte zalezat na tom, aby ste vybili z elektrickej casti selenoid a precistili ho, premazali. Inak to nema zmysel.Apikkk píše:Tu elektrickou část jsem měl nezanesenou, takže to jsem nečistil.
Prave to je kamenom urazu tychto EGR (kedze selenoid nie je z antikoru a oxiduje, hrzavie) a nie trochu sadze a karbonu, ktory je v tej dutine!!!
Naposledy upravil(a) swabel dne 28 bře 2011, 15:56, celkem upraveno 1 x.
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
nachádza sa tento ventil aj na 1.6 16v 85 Kw benzín (Z16ER)???...pýtam sa len zo zvedavosti či aj na niečo podobné môže stretnúť? ak áno nemáte niekto foto kde to hladaľ?
Opel Astra H 10/2007 1.6 16v-85kW
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Presne tento nie, iny typ...
Pouzi google, daj vyhladavanie obrazkov a naspis "EGR Z16XER"
Pouzi google, daj vyhladavanie obrazkov a naspis "EGR Z16XER"

Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Pro swabel:
Tu eletrickou část (solenoid) jsem nečistil, protože nebyl důvod, tento EGR mám v autě rok a zanesla se mi pouze mechanická část, ta elektrická byla jako nová!!!
Tu eletrickou část (solenoid) jsem nečistil, protože nebyl důvod, tento EGR mám v autě rok a zanesla se mi pouze mechanická část, ta elektrická byla jako nová!!!
Astra H Caravan, 1,9 CDTi 110KW, r.v. 2006
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
No teda skutecne po vycisteni EGR to tahne znatelne min do 2 tisic otacek. Ale prijde me to, ze si to zacina sedat a zlepsovat.
Zvlastni je, ze se to nezlepsuje celkove postupne, ale proste to jednou jede normalne a jindy zas hur.
Ze bych nejak nerovnomerne vycistil dosedaci plochy a ze by to nejak "profukovalo"?
Zvlastni je, ze se to nezlepsuje celkove postupne, ale proste to jednou jede normalne a jindy zas hur.
Ze bych nejak nerovnomerne vycistil dosedaci plochy a ze by to nejak "profukovalo"?
Re: NÁVOD: Čištění AGR(EGR) ventilu
Spíš to bude těma velkými výkyvama teplot, jednou je chladno = diesel táhne líp, tepleji a je to znatelně trošku línější.
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem