převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotřebení

Návody ze všech sekcí na jednom místě
Odpovědět
Uživatelský avatar
maddoxx
Příspěvky: 207
Registrován: 06 srp 2013, 15:27
Bydliště: Trenčín SVK

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od maddoxx » 27 srp 2014, 20:48

Mne sa tiež tak vidí, že problém prevodovky M32 počujem iba v súvislosti s Oplom.. U Saabu alebo Alfy Romeo ako keby ani nebola :D
Astra H Caravan 1.7 CDTI Z17DTR (92 kW), r.v. 2009 + ,,Quick Heat,, v zime poteší ;)
Moja Astra

Reklama
 

Komo
Příspěvky: 217
Registrován: 09 srp 2014, 13:57

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Komo » 28 srp 2014, 11:15

Kdeze, Alfa je na tom rovnako ako Opel :)
Staci si prejst alfacke fora
Astra H, Z19DT

Kopejda
Příspěvky: 6
Registrován: 28 srp 2014, 20:26

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Kopejda » 28 srp 2014, 20:47

Zdravím, nedalo mi to a zaregistroval jsem se abych mohl také přispět troškou do mlýna.
O tomto problému zde jsem se dozvěděl od kamaráda Jirky v podstatě náhodou jen díky tomu, že stejný problém řešíme na jiném Oplím fóru.
K problému jsem zjistil následující a nejspíš Vám to zde pomůže:
V roce 2012 změnil OPEL náplň převodovky z důvodu potíží s ložisky z oleje GM 1940182 (červený) na olej GM 1940004 (žlutý).
Nový GM 1940004 je v podstatě přebalený olej Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+, dále jsem zjistil předepsaný proběh 60 000 km na výměnu původního oleje GM 1940182 neboť předčasně degraduje při kroutících momentech nad 200 Nm......
Použitím nového oleje GM 1940004 se tento jev naprosto vyloučil - u tohoto oleje dochází k degradaci až při kroutících momentech nad 2400 Nm.....
Protože mám Vectru C s touto M32WR a zatím bez příznaků i tak zítra kupuji Tutelu a měním....
Astra H Caravan, Z16XEP, 77kW, rok 2005 (již nevlastním), Vectra C Caravan, Z19DT, 88 kW, rok 2006

Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od falconik » 28 srp 2014, 21:14

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kopejda pokud je to "pravda", prosim ber to s nadhledem nechci nijak zpochybnovat tve tvrzeni a zjisteni, pac to tak trochu zene vodu na moje mlynske kolo...jeste ze jsem dal radu pana mechanika a dal jiny olej nez origo GM a plus to prelil...i kdyz muj olej taky nesplnuje GL4+ :ugeek:

To bude zase prestrelka :?:

Jo diky za cene informace 8-)

BTW prevodovky M32 odchazi na vsech pouzitych autech Opel/Alfa/Fiat kde byl motor 19JTD 88/110KW + navic 17 isuzu s prevodovkou M32, proste GM M32=problem
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

Kopejda
Příspěvky: 6
Registrován: 28 srp 2014, 20:26

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Kopejda » 29 srp 2014, 08:45

V pohodě, každý ať si udělá závěr sám 8-) U té výměny oleje je podstatná úroveň hladiny v klidovém stavu. Je potřeba namočit spodek ložiska hlavní hřídele, což kontrolním šroubem není možné, neboť je jeho otvor ve skříni převodovky níže než spodek ložisek. Proto se dává cca o 2 deci více oleje. Klidně by se mohlo dát i víc a nic by se nestalo protože skříň musí mít odvětrání kvůli roztažnosti par z oleje a teplotním změnám (léto - zima). Jak se zde často uvádí efekt zubového čerpadla, tak to by platilo pro převodovku bez ventilace a naprosto bez vzduchové komory (tedy úplně plnou oleje) pak by se děli věci..... Praskl by obal....
Jen ještě uvedu, že tato převodovka není použita s motorizací 110 kW protože u těchto motorů je právě použita převodovka F40WR/CR se zvětšeným přenosem kroutícího momentu. Je pravda, že tento problém se jí netýká a lze namontovat na motorizace vybavené M32WR/CR......(jen se musí řešit poloosy)
CDTi 1.9 - 110 kW - 320 Nm + F40WR/CR (max. 400Nm) http://www.opel-infos.de/getriebe/f40.html
CDTi 1.9 - 88 a 74 kW - 280 a 260 Nm + M32WR/CR (max. 320Nm) http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html
CDTi 1.7 - všechny + M32WR/CR
Astra H Caravan, Z16XEP, 77kW, rok 2005 (již nevlastním), Vectra C Caravan, Z19DT, 88 kW, rok 2006

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od BikerMarius » 29 srp 2014, 09:06

Kopejda 8-)
Hmm něco na tom bude že by olej degradoval přetížením ale kde udělali chybu když olej nedá 200Nm a 1,9tky davaj 280Nm. Ale určitě to je jedna z příčin, proč nato trpí hlavně 1,9.

Mně se taky zdálo divný když mně řekli že ten olej nemusím měnit a u každého jiného byl napsany servisní interval. Mam na origo natočeno nejakých 20tkm dam mu ještě rok a vymněním. Uvidím co se do té doby vynoří za další info. Ještě před rokem a půl tu skoro nic nebylo.
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Stan. » 29 srp 2014, 10:31

Kopejda dovolím si trochu oponovat, do Astra H se nikdy převodovka F40 nemontovala, ani u motorizace 1,9DTH 110kW. Max točivý moment 315Nm, ale pouze M32 která je stavěná na 320Nm!
Velké množství oleje zvyšuje mechanické ztráty v převodovce, roste teplota oleje a olej rychleji stárne, současně se zvyšuje tlak (odpor) vzniklý otáčením ozubených kol v olejové náplni.
Malé množství olejové náplně nezajistí vytvoření potřebné mazací vrstvy oleje, tím dochází k polosuchému až suchému tření v místě dotyku boku zubů. Tím narůstá teplota oleje, klesá viskozita a únosnost mazací vrstvy.
Každé velké nebo malé množství oleje je škodlivé, ať je to převodovka nebo motor. Ale to již věc názoru každého jednotlivce.
Ze zkušenosti vím, že i při namontovaném odvzdušňovacím otvoru, tak při přelití oleje v převodech to vyhazovalo měrky oleje, pokud byly na závit tak se olej vytlačoval okolo hřídele. Mimochodem maddoxx sám uvádí, že po rozebarané a znovu složené převodovce se mu vešlo do převodovky přesně 2,4l, tak jak uvádí výrobce.
Samozřejmě záleží na každým jednotlivci, kolik a co do převodovky naleje.
Naposledy upravil(a) Stan. dne 31 srp 2014, 12:15, celkem upraveno 5 x.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
irmscher
Příspěvky: 1226
Registrován: 15 říj 2010, 17:20
Bydliště: Praha 10, Praha 22
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od irmscher » 29 srp 2014, 13:30

http://www.astraopc.estranky.cz/ Astra OPC
na peklo se zvoní tlačítkem SPORT

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Stan. » 29 srp 2014, 16:17

Trochu o problematice převodovek M32 z překladu Polského webu, kde se popisuje jako hlavní závada v druhu oleje a nízkém stavu, jak píše Kopejda

Převodové oleje pro převodovky M32 a M20

Olej v převodovce Opel M32 a M20 je velmi důležitým prvkem ovlivňujícím životnost zařízení. Olej je často podceňován uživatelů Opel v któerych montáž převodovky M20 nebo M32. Při montáži na okno v továrně na 2012 Opel zatopené Tyto převodovky se olej červený symbol GM1940182, v současné době se nalije žlutý olej označen GM1940004.

http://www.skrzynie.com.pl/olej-opel-gm-1940004.html

Vzhledem k tomu, převodovka M32 a M20 jsou velmi citlivé na kvalitu oleje, které pracují tak, že stojí po ujetí 60000mil nahradit. Při výměně se ujistěte, že převodovka byla zaplavena částka není nižší než 2,2 litru oleje. V případě, že box je naplněna po opravě (to je suchý uvnitř) se nalije do ní náplň 2,4 l oleje. Ačkoli dokumenty službách se někdy menší množství oleje, lití s ​​menším počtem skončí poškozují přenos.
To může vysvětlit problém na začátku oleje v převodovce M32.
Olej v M32 je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují životnost převodovky. Momenty, které mohou nést toto pole je 300 až 340 Nm. Některé lákavé pro zvýšení výkonu a dát políčko převést i momenty, nad 430 Nm. Máte-li zájem to udělat tak, jak jsem popsal, co se děje v M32 při vysokém zatížení.
Olej v převodovce má několik úkolů, ale podstatné pro tvrdou práci jsou vlastnosti mazání a chlazení. V případě, že oleje je příliš nízký, že nemůže řádně plnit teplo, a tentokrát ne dávat odpowieniego mazací film mezi kontaktními plochami zubů. Klasický olejový servis - červená - označené GM 1940182 je produktem cokoliv. Opel jej používá prakticky ve všech oknech. Bohužel tento olej v krabicích M32 a M20 zcela nezvládá. Věříme, že se výrazně přispěl k selhání mnoha polí M32. Samozřejmě, selhání se skládá z mnoha faktorů, ale tento olej extrémně Dokládal k těmto problémům.
Před 2-3 roky Opel viděl problém a měnil olej doporučený pro M32. Je označen symbolem GM 1940004. tohoto oleje plně syntetické esterové průměrně vybavené s příslušenstvím. Ve skutečnosti, já nemám přístup ke statistikám, ale pravděpodobně snížilo procento selhání. Nebylo ochranu proti selhání M32 boxů, ale pravděpodobně více uživatelů jsou tyto krabice má dlouhou cestu.
Jak již bylo zmíněno v předchozích příspěvcích, existují oleje, které pomáhají skrzyniom ještě více. To FUCHS SINTOFLUID 75W80 je německý produkt, který je také založen na estery, a je silně nabitý doplňky. Nebudu zacházet do podrobností chemické technologie, ale dám argument, který umí mluvit představivosti.
Oddával v laboratorním testu obou olejů (čekáme na výsledek "červené") a jeden studie potvrdila, že se mýlili o kvalitě oleje Fuchs. Tam je takové zařízení - kamera Čtyř-v którum umístěny tři kuličky, jako jsou ložiska, vedle sebe (ve tvaru trojúhelníku), máčet v oleji, a mezi těmito třemi kuličkami umístit čtvrtý míč. Tento míč otáčí ve vztahu k druhému, ale po celou dobu je stisknuto shora. Force se neustále zvyšuje. Na nějakém místě, vysoká teplota dosáhne svaru a stroj se vypne. Pak si přečtěte sílu, při které došlo ke svarová housenka. Olej odolal GM 1940004 2400 N, FUCHS 4400 N.
Co dává takovou studii - informace o tom, jak se olej dělá těžkou daň v hrudi, a M32 je bohužel vystaven poměrně hodně.

V poli se musíme vypořádat s různými nežádoucími účinky, které mají vliv na snížení kvality oleje:
- Teplota
- kovové částice
- Vodní hospodářství - vodní pára ze vzduchu. Olej má spoustu GM 1940004 zinku, který absorbuje molekuly vody Fuchs bez obsahu zinku.
Je důležité, aby tyto typy činidel nezpůsobují významné degradaci oleje. Zde tlaková hadice srpna další téma - je třeba vyměnit olej v převodovce M32. GM a vyměnit po 50-60000mil (80-100 000km). FUCHS vydrží déle. Nicméně, množství kovových částic stejným způsobem ovlivňuje placentou, a zuby v jednom režimu a druhý olej 60 tkm Myslíš, že proto omezit životnost oleje v převodovce.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Kopejda
Příspěvky: 6
Registrován: 28 srp 2014, 20:26

Re: převodovka M32 identifikace vůle ložisek a jejich opotře

Příspěvek od Kopejda » 29 srp 2014, 20:48

Stan. Ok v pohodě, nepřu se o použití a kombinací převodovek, nerozlišoval jsem vozy Astra a Vectra. Astra je lehčí a tudíž postačilo snížit kroutící moment pro použití převodovky M32 - bavíme se o 110kW Astře. I když rezerva převodovky už není takřka žádná.....
To však nic nemění na situaci kolem M32.....
Dnes jsem koupil olej Tutela a uvidíme co bude dál, dnes jsem též pozoroval chování řadící páky za jízdy, avšak bez nálezu.... Převodovka M32 v mojí VeCe kombi má najeto 167 tisíc km.
Tyto polské stránky jsem též studoval mezi jinými, hlavně anglickými.
Původní "červený" olej vychází z olejů Dextron (ATF) a pro tuto převodovku prostě nestačí co se týče tlaku v mazacích místech. Nová verze oleje "žlutý" je naprosto odlišný olej se speciální EP aditivací právě na zvýšené tlaky oněch postižených ložisek..... Že na to němci či italové nepřišli již dříve, těžko soudit, možná to věděli a jen to prostě nechali být....
Nic nám to nepomůže a musíme si jako obvykle poradit po svém, každý jak uváží dle svého nejlepšího přesvědčení......
Astra H Caravan, Z16XEP, 77kW, rok 2005 (již nevlastním), Vectra C Caravan, Z19DT, 88 kW, rok 2006

Odpovědět