Výběr motorizace
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 29 čer 2010, 15:45
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Výběr motorizace
Ahoj,
hledal jsem .. hledal jsem pilně... ve vyhledavači .. manuálně .. ale nenašel, tak Vám píšu..
Jsem majitelem Astry G 1.6 (1998) a už přišel čas, kdy bych rád vyměnil dobré vozidlo za skvělé..
Vybírám Astru H, nejlépe Combi, ale může být i hatchback a přemýšlím nad tím, jaký motor zvolit.
Nikdo z Vás, nebo možná někdo ano, ale nenašel jsem, tu nemá 1.4 caravan. Rád bych se zeptal i když asi znám odpověď, jestli je to dost silný motor na to, aby mě neobtěžovala jeho lenivost. Mám teď 55kw 1.6 a není to tak špatné. Otázka je, jak jezdí 1.4 66kw. Prosím o radu - zamítnutí - podporu.
Roční nájezd mám cca 20 000 km. Denně nejezdím, ale když už jedu tak minimálně 20 km (3x týdně - tam i zpět) častěji jezdím trasy jako Brno-Olomouc, Brno-Praha a semtam jedu i za hranice naší malebné země (jednou za měsíc) a potom výlety (cca 70-150 km).
Poptřebuji auto s motorem, které dovede ve 130 na dálnici citelně zrychlit, které má dobré zrychlení 0-100 km, které tolik nežere. Jinak jezdím s lehkou nohou - podle pravidel.
Co prosím poradíte?
Děkuji
CharliCZek ...
hledal jsem .. hledal jsem pilně... ve vyhledavači .. manuálně .. ale nenašel, tak Vám píšu..
Jsem majitelem Astry G 1.6 (1998) a už přišel čas, kdy bych rád vyměnil dobré vozidlo za skvělé..
Vybírám Astru H, nejlépe Combi, ale může být i hatchback a přemýšlím nad tím, jaký motor zvolit.
Nikdo z Vás, nebo možná někdo ano, ale nenašel jsem, tu nemá 1.4 caravan. Rád bych se zeptal i když asi znám odpověď, jestli je to dost silný motor na to, aby mě neobtěžovala jeho lenivost. Mám teď 55kw 1.6 a není to tak špatné. Otázka je, jak jezdí 1.4 66kw. Prosím o radu - zamítnutí - podporu.
Roční nájezd mám cca 20 000 km. Denně nejezdím, ale když už jedu tak minimálně 20 km (3x týdně - tam i zpět) častěji jezdím trasy jako Brno-Olomouc, Brno-Praha a semtam jedu i za hranice naší malebné země (jednou za měsíc) a potom výlety (cca 70-150 km).
Poptřebuji auto s motorem, které dovede ve 130 na dálnici citelně zrychlit, které má dobré zrychlení 0-100 km, které tolik nežere. Jinak jezdím s lehkou nohou - podle pravidel.
Co prosím poradíte?
Děkuji
CharliCZek ...
- Reklama
Re: Výběr motorizace
No nevím nevím ta 1.4 (66 kW) asi na nějaký dálniční zrychlování nebude. Oproti Astře G je H podstatně těžší auto. Ten motůrek se s tím bude trápit což se samozřejmě, i přes malý objem, nepříznivě projeví na spotřebě. Myslím že 1.6 je pro Astru naprosté minimum, 1.8 je určitě lepší.
Re: Výběr motorizace
1.7CDTI (74 kW) nebo 1.9CDTI (88 kW) vyhoví tvojim požadavkům, zrychlení, spotřeba. Pokud chces zatah i ve 180, pak je tu verze 110 kW, která tě bude furt překvapovat s tim, že budeš jezdit za 6.5 litru (město)
Ale zase, diesel potřebuje občas protáhnout potrubi, pokud jak píšeš máš moc lehkou nohu tak pak radši nějakej benzin, ale s benzinem už ti bohužel neporadim...
Ale zase, diesel potřebuje občas protáhnout potrubi, pokud jak píšeš máš moc lehkou nohu tak pak radši nějakej benzin, ale s benzinem už ti bohužel neporadim...
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
Re: Výběr motorizace
Z toho, co jsi psal, bych to viděl spíš na naftu. Myslím, že nějaká z "jednasedmiček" by pro tebe mohla být dobrou volbou.
S 1,4 asi nemůžeš moc pomýšlet na nějaký solidní zátah nad 130 km/h, i sohledem na to, že je Háčko těžší, jak už bylo zmíněno.
Jestli chceš radši benzín, moje 1,6 lenivá není a myslím, že by to byl po po tvém současném autě více než adekvátní nástupce.
edit 4 Gord: No tu Opláckou zrovna ne, ale vím, jak jede můj motor, tak si můžu udělat představu.
Však mu můžeš napsat, jak to teda je, jestli jsou naše úvahy mýlné.
S 1,4 asi nemůžeš moc pomýšlet na nějaký solidní zátah nad 130 km/h, i sohledem na to, že je Háčko těžší, jak už bylo zmíněno.
Jestli chceš radši benzín, moje 1,6 lenivá není a myslím, že by to byl po po tvém současném autě více než adekvátní nástupce.
edit 4 Gord: No tu Opláckou zrovna ne, ale vím, jak jede můj motor, tak si můžu udělat představu.
Však mu můžeš napsat, jak to teda je, jestli jsou naše úvahy mýlné.
Naposledy upravil(a) Dalik dne 29 čer 2010, 21:07, celkem upraveno 1 x.
Re: Výběr motorizace
Předpokládám, že chceš ojeté auto. Pak bych ani u nájezdu 20.000 ročně ještě nepřemýšlel o dieselu. Šel bych do hatchbacku 1.6 nebo kombi 1.8.
Rejpnu si teď do všech majitelů dieselu, ale podívej se, kdo tady častěji řeší např. různé chybové kódy a vůbec problémy s motorem (DPF, žhavení, vstřiky...). Ano, s dieselem budeš jezdit o něco levněji (Kč/km), ale pořád tam je podle mě z podstaty větší riziko, že se tam něco po.ere a pak to bude taková darda, že ti to všechny úspory na benzínu sežere na x let dopředu.
Tak a teď všichni diesláci do mě
Rejpnu si teď do všech majitelů dieselu, ale podívej se, kdo tady častěji řeší např. různé chybové kódy a vůbec problémy s motorem (DPF, žhavení, vstřiky...). Ano, s dieselem budeš jezdit o něco levněji (Kč/km), ale pořád tam je podle mě z podstaty větší riziko, že se tam něco po.ere a pak to bude taková darda, že ti to všechny úspory na benzínu sežere na x let dopředu.
Tak a teď všichni diesláci do mě
Re: Výběr motorizace
Presne jak pise Emvee, ja mel diesla (od VW) a presel jsem na benzin. Rocni najezd mam cca podobny jako ty, 60% dalnice, 35% mesto. Diesla bych poridil pouze uplne noveho (se zarukou). Rozbit se muzou oba typy motoru, ale opravy u benzinu jsou vetsinou mene narocne a levnejsi.
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
Re: Výběr motorizace
No ja mival 1.4 66kW na Astre G Caravan.
Nevim o kolik je astra H car tezsi nez Astra G car., ale asi to nebude o tolik, aby to jezdilo vyrazne jinak.
Mno kdyz si vzpomenu jak jsem jezdil s tou geckovou, tak musim rict, ze i s tema 66kW se da udelat celkem dost. Kdyz mas dost trpelivosti, tak to jede i k 200km/h. Ale musis to strasne tocit a to i na okrskach, pokud chces aby to jelo trochu svizne. Z 2 na 3 proste radis okolo 100/h. Jenze pri takovem stylu jizdy jeste i s jizdou po meste je pak spotreba hned na 9l. Vzpominam si, ze sem jednou vyjel celou nadrz i po 400km, coz dela nejakych 11l/100km.
Ted mam H caravan s 1,9CDTI a kdyz jsem tuhle presednul nachvilku do kolegovo Gecka hatchback 1.4, tak me proste zatah toho dieslu schazel.
Otazka ale je jak skutecne jezdis. Na beznou jizdu s dodrzovanim predpisu ti staci 1.2 40kW. Pokud ses tip cloveka, jak me dneska jeden rikal "ja se s tim nemazlim, na dalnici jezdim az stotricitkou", tak ti bohate 1.4 postaci. Pokud jezdis po dalnici 150, tak ti staci taky.
Jinac at si kdo chce co chce rika, tak do obycejneho auta stredni velikosti je diesel idealni. Auta neustale jen tezknou a benziny uz maji problem dnesni auta uvezt. Diesly maji vetsi kroutak a s vahou auta si snaz poradi. Proto taky dlouhodobe podil dieslu roste a toto je hlavni pricina nedostatku nafty a rustu jeji ceny pred nekolika lety.
Ja prevazne jezdim svizne po meste a kdyz uz jedu mimo, tak mam velky podil jizdu po dalnici "piratskou" rychlosti coz je oboji dost extrem na spotrebu. Dlouhodobe mam prumer 8.5l. S benzinem by to bylo o 1-2 litry vis.
Nevim o kolik je astra H car tezsi nez Astra G car., ale asi to nebude o tolik, aby to jezdilo vyrazne jinak.
Mno kdyz si vzpomenu jak jsem jezdil s tou geckovou, tak musim rict, ze i s tema 66kW se da udelat celkem dost. Kdyz mas dost trpelivosti, tak to jede i k 200km/h. Ale musis to strasne tocit a to i na okrskach, pokud chces aby to jelo trochu svizne. Z 2 na 3 proste radis okolo 100/h. Jenze pri takovem stylu jizdy jeste i s jizdou po meste je pak spotreba hned na 9l. Vzpominam si, ze sem jednou vyjel celou nadrz i po 400km, coz dela nejakych 11l/100km.
Ted mam H caravan s 1,9CDTI a kdyz jsem tuhle presednul nachvilku do kolegovo Gecka hatchback 1.4, tak me proste zatah toho dieslu schazel.
Otazka ale je jak skutecne jezdis. Na beznou jizdu s dodrzovanim predpisu ti staci 1.2 40kW. Pokud ses tip cloveka, jak me dneska jeden rikal "ja se s tim nemazlim, na dalnici jezdim az stotricitkou", tak ti bohate 1.4 postaci. Pokud jezdis po dalnici 150, tak ti staci taky.
Jinac at si kdo chce co chce rika, tak do obycejneho auta stredni velikosti je diesel idealni. Auta neustale jen tezknou a benziny uz maji problem dnesni auta uvezt. Diesly maji vetsi kroutak a s vahou auta si snaz poradi. Proto taky dlouhodobe podil dieslu roste a toto je hlavni pricina nedostatku nafty a rustu jeji ceny pred nekolika lety.
Ja prevazne jezdim svizne po meste a kdyz uz jedu mimo, tak mam velky podil jizdu po dalnici "piratskou" rychlosti coz je oboji dost extrem na spotrebu. Dlouhodobe mam prumer 8.5l. S benzinem by to bylo o 1-2 litry vis.
Re: Výběr motorizace
Njn chceš se svést tak plať...
Opel Astra H | hatchback | 1.9 CDTi - 110 kw
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
DPF off, SILENCER off
Ondra-sek.cz - vše pro cestování s miminkem
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 29 čer 2010, 15:45
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr motorizace
Díky za odpovědi. Sice mi z toho jde hlava kolem, ale není nic lepšího než se zeptat profi uživatelů...
Mám na Astřičky slabost.. Jsou to prostě krásná auta, jak hatchback tak kombi. Jde jen o to, jaký motor vybrat. K té mé "lehké noze" - jezdím do 3.000 otáček 90% času, protože vozím ženu, bráchu, kolegy, apod. I sám jezdím uhlazeně a plynule. Ale je tu i těch 10% kdy je potřeba na to šlápnout nebo raketově zrychlit. Jsou to ty chvíle, kdy je člověk rád, že z dané dopravní situace rychle zmizel a ukázal záda. Moje současná astra tohle moc neumí, takže někdy to trvá dále než se naskytne příležitost opustit křižovatku, vyjet z vedlejšky nebo se prokličkovat mezi autoškolou a kombajnem...
Díky za rady... Nejvíc adekvátní mi připadají 1.6 (jsou všechny benzíny twinport? nějak jsem to ze všech prostudovaných materiálů nepochopil) a nebo 1.7 CDTi. Zkušenost mám s obojím (ne však u Aster) a aut jsem řídil hodně (Všechno jezdí stejně, jen to jinak reaguje na plyn ).
Je dobré vzít i v potaz vaši výtku vůči cenám oprav. Předpokládám, že když koupím 2007-2008 s najetými 80-100 tis. kilometry, tak to nebude špatný model, který bude nutně potřebovat hned opravit (krom rozvodů), ale jak už všichni víme, tak hodně záleží na tom, kdo to před námi řídil... že?
Díky
Charlie
www.charliegreenberg.net
Mám na Astřičky slabost.. Jsou to prostě krásná auta, jak hatchback tak kombi. Jde jen o to, jaký motor vybrat. K té mé "lehké noze" - jezdím do 3.000 otáček 90% času, protože vozím ženu, bráchu, kolegy, apod. I sám jezdím uhlazeně a plynule. Ale je tu i těch 10% kdy je potřeba na to šlápnout nebo raketově zrychlit. Jsou to ty chvíle, kdy je člověk rád, že z dané dopravní situace rychle zmizel a ukázal záda. Moje současná astra tohle moc neumí, takže někdy to trvá dále než se naskytne příležitost opustit křižovatku, vyjet z vedlejšky nebo se prokličkovat mezi autoškolou a kombajnem...
Díky za rady... Nejvíc adekvátní mi připadají 1.6 (jsou všechny benzíny twinport? nějak jsem to ze všech prostudovaných materiálů nepochopil) a nebo 1.7 CDTi. Zkušenost mám s obojím (ne však u Aster) a aut jsem řídil hodně (Všechno jezdí stejně, jen to jinak reaguje na plyn ).
Je dobré vzít i v potaz vaši výtku vůči cenám oprav. Předpokládám, že když koupím 2007-2008 s najetými 80-100 tis. kilometry, tak to nebude špatný model, který bude nutně potřebovat hned opravit (krom rozvodů), ale jak už všichni víme, tak hodně záleží na tom, kdo to před námi řídil... že?
Díky
Charlie
www.charliegreenberg.net