Opel Astra H - přestavba na LPG
Opel Astra H - přestavba na LPG
Zdravím,
chtěl bych Vás požádat zda někdo máte zkušenosti s přestavbou na LPG.
Výrobce se od toho distancuje, ti co naopak přestavbu dělají říkají, že auto
normálně a skvěle funguje atdd. Zvlaště jsem slyšel že u některých vozů jsou
především problémi s motorem. Nevíte co je na tom pravdy? Budu rád za
jakoukoliv informaci.
Děkuji.
chtěl bych Vás požádat zda někdo máte zkušenosti s přestavbou na LPG.
Výrobce se od toho distancuje, ti co naopak přestavbu dělají říkají, že auto
normálně a skvěle funguje atdd. Zvlaště jsem slyšel že u některých vozů jsou
především problémi s motorem. Nevíte co je na tom pravdy? Budu rád za
jakoukoliv informaci.
Děkuji.
- Reklama
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
na opelclub.sk su k tomu nejake prispevky. Co si pamatam, tak neboli veru pozitivne.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
- jour
- Příspěvky: 657
- Registrován: 26 říj 2010, 14:17
- Bydliště: Bratislava, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
tiez sa vravi ze LPG je rentabilne pri malych autach s hmotnostou okolo jednej tony
Melanie - Astra Classic III. 5-dv. A16XER
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
Tak osobně si myslím že LPG se hodí právě do nějakého velkého amerického MPV. Takový třílitrový Voyager je ten pravý kandidát. Luxus za přijatelné náklady. Když vidím LPG třeba ve Fábii, připadá mi to jako strašné šetříkovství, to auto nic moc nežere tak proč do toho cpát plyn ?
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
Vím, že je to šetření. Za rok ale najezdím dost km (do práce), jsem student, rodiče mne nepodporují
a tak tak finančně vycházím.... toto auto jsem dostal po dědovi, který už neni schopný řídit, jinak
bych na něj ani neměl... Takže z mého hlediska je každá koruna dobrá...
Finančně se mi to 100% vyplatí, jediné čeho se bojim je, abych si nezadělal na generálku motoru.
Určitě bych tam dal sekvenční. Máte někdo tedy zkušenost s LPG v Oplu, pokud možno v Astře
po výrobo po roku 2004. Ať už pozitivní nebo negativní.
a tak tak finančně vycházím.... toto auto jsem dostal po dědovi, který už neni schopný řídit, jinak
bych na něj ani neměl... Takže z mého hlediska je každá koruna dobrá...
Finančně se mi to 100% vyplatí, jediné čeho se bojim je, abych si nezadělal na generálku motoru.
Určitě bych tam dal sekvenční. Máte někdo tedy zkušenost s LPG v Oplu, pokud možno v Astře
po výrobo po roku 2004. Ať už pozitivní nebo negativní.
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
jeremius-nevím odkud jsi a zkus člena fora Astra G pod nickem pankid.Tense tímto velmi zabývá a montuje to.Písni mu klidně mým jmenem.
Profil
http://www.astra-g.cz/forum/memberlist. ... ile&u=5582
Profil
http://www.astra-g.cz/forum/memberlist. ... ile&u=5582
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
co som sa ja pytal na LPG do firemnych aut tak mi to montazna firma neodporucala. Teda ked som jej vysvetlil ze vela jazdim po meste a kratke trasy. Tvrdil mi ze na plyn sa to prepne az po cca 3 - 4 km. Dovtedy jazdim na plyn. Ale asi ked mys do prace ci skoly 4 km tak auto vobec nepouzijes, ale ides radsej busom. Teda ak si v meste a nie v nejakej dedinke kde bus chodi nepravidelne.
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
Jezdim cca 3000 - 4000 km / mes. a nemam, minimalne zatim, zadny problem, jezdi to uplne stejne jako na benzin, vsechno ridi automatika, prepina se to na plyn samo - kdyz je teplo, tak behem par minut. Prepnuti na plyn ani nezaregistruju, musel jsem se divat na prepinac na signalizaci. Venku je to cvaknuti slyset, ale uvnitr ho neslysim. Co jsem se kde docetl, mel by byt provoz na LPG setrnejsi k motoru, takze by to melo naopak motor setrit (usazovani karbonu atd.), ale jsou tu dalsi servisni prohlidky, ktere musis absolvovat a nemuzes si to udelat sam v garazi.jeremius píše:Vím, že je to šetření. Za rok ale najezdím dost km (do práce), jsem student, rodiče mne nepodporují
a tak tak finančně vycházím.... toto auto jsem dostal po dědovi, který už neni schopný řídit, jinak
bych na něj ani neměl... Takže z mého hlediska je každá koruna dobrá...
Finančně se mi to 100% vyplatí, jediné čeho se bojim je, abych si nezadělal na generálku motoru.
Určitě bych tam dal sekvenční. Máte někdo tedy zkušenost s LPG v Oplu, pokud možno v Astře
po výrobo po roku 2004. Ať už pozitivní nebo negativní.
Mam Astru predelanou cca 14 dni na LPG. Auto ma najeto 120 tis. km. Montovala firma Neptun Harfa, predtim uz jsem od nich mel jine auto predelane na LPG, firmu doporucuji. Predtim jsem jezdil 2 roky na plyn. Mam ted sekvencni vstrikovani plynu AC Stag 300 Plus, o prepinac s ukazatelem paliva a plnou nadrz jsem si drze rekl, kdyz uz mam od nich druhe auto, a bez problemu jsem to dostal. Jinak mam toroidni nadrz misto rezervy, a misto te rezervy vozim spray na opravu pneu.
Pozor, spotreba neni stejna jako na benzin, pouze vykon je stejny. Spotrebu na benzin jsem mel 5.7l/100km (jezdim kazdy den mimo mesto, dalnici a Prahu), spotreba plynu je 7.4 - 8.0 litru. Ta o 15% vyssi spotreba se tyka kombinovane spotreby v TP, ne skutecne spotreby na benzin (!). Nicmene, i tak se to vyplati. Pri aktualni cene LPG 16.80 Kc/litr vychazi naklady na 1km 1.25 - 1.35 / km, podle toho, jak moc zavodim. Na benzin jsem mel naklady 2 Kc/km.
AC Stag 3000 Plus stroji 29.000 Kc, nevim, jestli se ti to vyplati. Podle me to ma smysl az nad 30 tis. km rocne a navic u auta, ktere si chces nechat alespon 3 roky. Spocitej si, na jak dlouho by ti stacily ty penize na rozdil ceny provozu na benzin a na plyn a nezapomen zapocitat inflaci. U me se to vrati behem jednoho roku.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
Pokiaľ máš spočítané že sa Ti to oplatí či už z dôvodu počtu najazdených km/spotreby, alebo z toho že si chceš auto ponechať dlhšiu dobu tak do toho choď. Nedaj sa odradiť rečami od ľudí čo LPG nemali.
Opel Astra J, A16XER + LPG, 2010.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, aktivácia komfortných funcií a palubných PC originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, aktivácia komfortných funcií a palubných PC originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
-
- Příspěvky: 29
- Registrován: 21 črc 2011, 17:33
Re: Opel Astra H - přestavba na LPG
Zdar chlapi.
Dovolím si malou reakci k instalaci LPG pohonu. Nechci nikoho lámat, jen se podělit o své zkušenosti.
Kdo je názoru, že to zlikviduje, zašpiní, roztrhá ... motor, a do auta patří benzín a podobné jiné předsudky (které byly mimochodem kdysi i k naftě) toho asi nepřesvědčím. Taky dodnes někteří "zkušení" mechanici praví: "Japonec až na konec". Ale: Jezdím na LPG již 14 let.
Nejprve Rapid, ve kterém bylo optimální místo za zadními sedadly, kde kvůli absenci zadních dveří stejně nikdo nic nedával. Udělal jsem GO motoru a nainstloval LPG. Najel 80tis. a prodával s motorem ve špičkovém stavu, bez jakékoli újmy.
Poté Hyundai Accent 1.3 (kupovaný nový) s celkem 80tis. najetými kilometry, bez jediné závady od koupě nového vozu - 6,5 let. prodej jsem málem obrečel.
Nyní mám novou Astru H Caravan 1,6 85 kW (s dvěma dětmi mi přišla jako nejlepší a hlavně nejlevnější) a ihned po koupi (06/2011) šla na předělávku. Stejně jako v Accentu jsem zvolil nejdražší a nejlépe hodnocený systém LandiRenzo. Do nádrže místo rezervy se vejde 52l plynu (fyzicky 49l se zvednutým plovákem), na krátké trasy s sebou vozím sadu na opravu pneu SLIME a na delší dojezdovku, kterou jsem si při koupi objednal.
Jediným problémem s LPG jsou po 40tis. km propálená sedla ventilů, a to v případě, že nejsou od výroby tvrzená (např. Astra 1,4 a 1,6 Twinport XEP). Můj motor 1,6 XER by již tvrzená sedla měl mít, ale pro jistotu jsem za 2 000,- nechal nainstalovat zařízení na jejich promazávání FlashLube (jednou za cca 8tis. km doliji 0,5 l speciálního oleje za 170,-), což zajistí jejich ochranu.
Dle mého mechanika, jehož služby využívám již 7let, je oprava sedel otázkou 10tis. Kč a to již včetně tvrzených.
Zde kontakt:
http://www.auto-szotek.cz/
Do podzemních garáží vesele jezdím - bezpečnost dnešních LPG systémů je mnohonásobně vyšší, než u benzínových nádrží. V případě požáru dojde k odpuštění plynu a jeho vyhoření řízeným plamenem, takže expoze nehrozí.
A těď něco k ekonomice:
Systém LandiRenzo + instalace = 33tis. Kč
FlashLube + instalace = 2tis. Kč
1 l LPG = 15,5,- (Praha Měcholumy - ONO) nebo 17,1,- Flaga (Havířov)
1 l N95 = 31,9,- (Praha Měcholumy - ONO) nebo 36,- Shell
mám najeto 6tis. km, takže motor si ještě nesedl a počítač ukazuje průměr 6,7 l/100km.
na LPG žere o cca 10-15% více. I kdyby chlemtal 8 l/100, tak mi vychází že do 30 tis. to mám zpět, a to včetně 300 Kč ročně za kontrolu těsnosti LPG. Za předpokládaných 10 let provozu najedu max. 250tis. km a dám krk, že při mém defenzivním způsobu jízdy mi auto vydrží.
Kdo má zálem o LPG přímo od Oplu, tak ho montuje Auto Dobrovolný (a zachová záruku), jen za to dáte o pár kaček více, dle tel. sdělení 37tis.
No a to je asi vše co jsem chtěl říci.
Robert
Dovolím si malou reakci k instalaci LPG pohonu. Nechci nikoho lámat, jen se podělit o své zkušenosti.
Kdo je názoru, že to zlikviduje, zašpiní, roztrhá ... motor, a do auta patří benzín a podobné jiné předsudky (které byly mimochodem kdysi i k naftě) toho asi nepřesvědčím. Taky dodnes někteří "zkušení" mechanici praví: "Japonec až na konec". Ale: Jezdím na LPG již 14 let.
Nejprve Rapid, ve kterém bylo optimální místo za zadními sedadly, kde kvůli absenci zadních dveří stejně nikdo nic nedával. Udělal jsem GO motoru a nainstloval LPG. Najel 80tis. a prodával s motorem ve špičkovém stavu, bez jakékoli újmy.
Poté Hyundai Accent 1.3 (kupovaný nový) s celkem 80tis. najetými kilometry, bez jediné závady od koupě nového vozu - 6,5 let. prodej jsem málem obrečel.
Nyní mám novou Astru H Caravan 1,6 85 kW (s dvěma dětmi mi přišla jako nejlepší a hlavně nejlevnější) a ihned po koupi (06/2011) šla na předělávku. Stejně jako v Accentu jsem zvolil nejdražší a nejlépe hodnocený systém LandiRenzo. Do nádrže místo rezervy se vejde 52l plynu (fyzicky 49l se zvednutým plovákem), na krátké trasy s sebou vozím sadu na opravu pneu SLIME a na delší dojezdovku, kterou jsem si při koupi objednal.
Jediným problémem s LPG jsou po 40tis. km propálená sedla ventilů, a to v případě, že nejsou od výroby tvrzená (např. Astra 1,4 a 1,6 Twinport XEP). Můj motor 1,6 XER by již tvrzená sedla měl mít, ale pro jistotu jsem za 2 000,- nechal nainstalovat zařízení na jejich promazávání FlashLube (jednou za cca 8tis. km doliji 0,5 l speciálního oleje za 170,-), což zajistí jejich ochranu.
Dle mého mechanika, jehož služby využívám již 7let, je oprava sedel otázkou 10tis. Kč a to již včetně tvrzených.
Zde kontakt:
http://www.auto-szotek.cz/
Do podzemních garáží vesele jezdím - bezpečnost dnešních LPG systémů je mnohonásobně vyšší, než u benzínových nádrží. V případě požáru dojde k odpuštění plynu a jeho vyhoření řízeným plamenem, takže expoze nehrozí.
A těď něco k ekonomice:
Systém LandiRenzo + instalace = 33tis. Kč
FlashLube + instalace = 2tis. Kč
1 l LPG = 15,5,- (Praha Měcholumy - ONO) nebo 17,1,- Flaga (Havířov)
1 l N95 = 31,9,- (Praha Měcholumy - ONO) nebo 36,- Shell
mám najeto 6tis. km, takže motor si ještě nesedl a počítač ukazuje průměr 6,7 l/100km.
na LPG žere o cca 10-15% více. I kdyby chlemtal 8 l/100, tak mi vychází že do 30 tis. to mám zpět, a to včetně 300 Kč ročně za kontrolu těsnosti LPG. Za předpokládaných 10 let provozu najedu max. 250tis. km a dám krk, že při mém defenzivním způsobu jízdy mi auto vydrží.
Kdo má zálem o LPG přímo od Oplu, tak ho montuje Auto Dobrovolný (a zachová záruku), jen za to dáte o pár kaček více, dle tel. sdělení 37tis.
No a to je asi vše co jsem chtěl říci.
Robert
Astra H Caravan 1.6, 85 kW, LPG
06/2011
06/2011