LPG v A16XER

Pokud jezdíte na plyn pište přímo do této sekce.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Gamo1
Příspěvky: 108
Registrován: 04 úno 2012, 12:35
Bydliště: Sobrance

LPG v A16XER

Příspěvek od Gamo1 » 27 čer 2013, 13:43

Pozdravujem vás, ma niekto v tomto motore A16XER namontované LPG , poprosím vas akej značky mate LPG namontované , a nejaké skúsenosti (problém -komplikácie) Mam tento agregat vo svojej Astre H III caravan ,r.v2012 a predajca mi povedal ,že tieto agregáty niesu vhodne na prestavbu ma LPG. Vopred ďakujem.
Opel Astra H caravan 1.6 16V, 85kw,r.v2012

Reklama
 

Uživatelský avatar
Gamo1
Příspěvky: 108
Registrován: 04 úno 2012, 12:35
Bydliště: Sobrance

Re: LPG v A16XER

Příspěvek od Gamo1 » 30 čer 2013, 21:13

Nema nikto skúsenosti , alebo niekoho znameho s LPG v tomto agregate.
Opel Astra H caravan 1.6 16V, 85kw,r.v2012

Robert.Szlachta
Příspěvky: 29
Registrován: 21 črc 2011, 17:33

Re: LPG v A16XER

Příspěvek od Robert.Szlachta » 08 črc 2013, 22:17

Nazdar, jasně.
Chlape, než založíš nové téma, mrkni kolem sebe!
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... =43&t=2700
Na 1. stránce dole v tématu: Opel Astra H - přestavba na LPG
Mám najeto cca 50tis., vše super. Spotřeba od počátku 8,15 l/100km, z toho 8% benzín. Musel jsem měnit generátor napětí svíček (takový ten panel, na kterém jsou 4 robertky, co se nasune shora na svíčky). Spojitost s LPG neprokázána. Mám jediný problém. Teplé auto mi startuje napodruhé či napotřetí. To jednoznačně způsobuje LPG řídící jednotka. Pokud jsem zkusil jezdit pouze na benzín, tak auto okamžitě naskočí napoprvé - takže sedla ventilů to nejsou. Podle specialistů plynová řídící jednotka provede do benzínové nějaký zápis, který zapříčiní zablokování přívodu benzínu při dalším startování. Zajímavé je, že ráno po noci nastartuji napoprvé. Věc je momentálně v řešení. Doporučuji BRC nebo LandiRenzo. Pokud chceš kavalitu:
Velké Meziříčí, Opel Dobrovolný, Stanislav Krejčí, 602 773 028
Severní Morava: Bedřich Szotek, 603 487 144, ecogas2@volny.cz (tam jsem přestavoval já).
Robert
Astra H Caravan 1.6, 85 kW, LPG
06/2011

Uživatelský avatar
Skrolant
Příspěvky: 523
Registrován: 27 pro 2011, 09:55
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG v A16XER

Příspěvek od Skrolant » 09 črc 2013, 08:59

Teplé auto mi startuje napodruhé či napotřetí. To jednoznačně způsobuje LPG řídící jednotka. - Ne toto způsobuje benzínová jednotka, která se nevhodně zkalibrovala na nesmyslné časování způsobené jinými vlastnostmi LPG při vyšší teplotě motoru.

Podle specialistů plynová řídící jednotka provede do benzínové nějaký zápis, který zapříčiní zablokování přívodu benzínu při dalším startování. - Specialisté kecají. LPG jednotka neprovádí žádný zápis do ECU motoru.

Zajímavé je, že ráno po noci nastartuji napoprvé. - To je jasné a typicky symptom, protože motor je studený a vždy bude lépe startovat při niží teplotě motoru a při zahřátém je časování délky vstřiku rozhozené.


Celý problém máš v tom, že Ten kdo Ti montoval plyn celou kalibraci systému neprovedl správně. LPG a benzín mají jiné vlastnosti při různých teplotách a tlaku vzduchu. "Specialista" Ti seřídil plyn při studeném motoru a nebral ohledy na zahřátý motor. LPG jednotka má v sobě kalibrační křivku, která mění závislost délky vstřiku LPG na původních hodnotách ECU motoru. Problematika je hodně složitá a je plno veličin, které je nutné zohlednit. Ideální je ladění na brzdě, kvůli různým režimům teplot motoru a zatížení.

Takže doporučuji sledovat okamžité délky vstřiku benzínové jednotky, které po přepnutí na plyn se nesmí rozhodit o více než -+20% Pokud ano je problém v systému dodávky LPG do válců (jiné časování vstřiku LPG s LPG jednotky, nebo nevhodné průměry kalibrovaných trysek ve vstřikovačích).

Pokud je diference větší než +20% při zahřátém motoru, dojde k tomu, že ECU benzínová si myslí, že je směs chudá a přidává a přídává a motor se "přechlastává" a nejde naskočit. Po 5-10 sec ECU zjistí, že je něco špatně a ubere směs a motor po odvětrání naskočí. Horší případ bude, když to bude více -20% tak směs je chudá a hrozí velké riziko zničení motoru a podpálení ventilů.

Tento symptom se projeví zejména v létě při teplém motoru. V zimě nebývá i s teplými starty problém. ;)
Only Flying Is More Beautiful, Pure Passion - OPC
ZAFIRA B OPC - Modrý deník

Robert.Szlachta
Příspěvky: 29
Registrován: 21 črc 2011, 17:33

Re: LPG v A16XER

Příspěvek od Robert.Szlachta » 24 srp 2013, 00:14

Nazdar!
Skvělé!
Díky za přesnou definici problému!
Tak a teď prosím od teorie k praxi.
Kdo mi to dokáže vyladit a kde?
Měl jsem za to, že větší odborníky než Szotka z Horní Suché a Opel Dobrovolný ve Velkém Meziříčí již neseženu.
Dík za odpověď!
Robert
Astra H Caravan 1.6, 85 kW, LPG
06/2011

Uživatelský avatar
kulisek91
Příspěvky: 373
Registrován: 23 říj 2012, 11:16
Bydliště: Louny

Re: LPG v A16XER

Příspěvek od kulisek91 » 24 srp 2013, 09:52

no nejlépe ti to vyladí ten kdo ti ten LPG montoval,pokud jsi to dovezl je nejlepší najít někhoo kdo montuje stejný systém v ČR. Ono co jiný systém to jiné podmínky
Miluji svou vodní dýmečku...jedna z mála žen, na které bych nedal v životě dopustit.Nikdy mě nepodvede, nehádám se s ní.. Jen někdy škoda, že kouřím já jí a né ona mě!

kurattila
Příspěvky: 2
Registrován: 14 zář 2014, 14:49

Re: LPG v A16XER

Příspěvek od kurattila » 14 zář 2014, 15:49

Skrolant píše:Takže doporučuji sledovat okamžité délky vstřiku benzínové jednotky, které po přepnutí na plyn se nesmí rozhodit o více než -+20% Pokud ano je problém v systému dodávky LPG do válců (jiné časování vstřiku LPG s LPG jednotky, nebo nevhodné průměry kalibrovaných trysek ve vstřikovačích).

Pokud je diference větší než +20% při zahřátém motoru, dojde k tomu, že ECU benzínová si myslí, že je směs chudá a přidává a přídává a motor se "přechlastává" a nejde naskočit. Po 5-10 sec ECU zjistí, že je něco špatně a ubere směs a motor po odvětrání naskočí. Horší případ bude, když to bude více -20% tak směs je chudá a hrozí velké riziko zničení motoru a podpálení ventilů.
Zdravím všetkých,
mám LPG značky BRC namontované do A16XER len mesiac, takže ešte len skúšam a snažím sa príšt na to, ako predídem prepáleným sedlám ventilov.
Teraz som objavil Android aplikáciu TorquePro, z ktorej som získal tieto údaje na jednej krátkej ceste. Je hodnota "Fuel Trim % Short Term" totožná s tou okamžitou dĺžkou vstreku benzínovej jednotky, ktorý spomína Skrolant? Kolíše mi medzi -15% a +20%: rozumiem tomu dobre, že toto by ešte mohlo byť v rámci bezpečných limitov?
Stačí mi toto sledovať, a ustrážiť medzi -20% a +20%, aby sa mi sedlá ventilov časom neprepálili?

Domazávanie nemám, bol by som vďačný za každú radu. Ďakujem!

Obrázek
Opel Astra H Caravan 1.6, 85 kW, LPG

Uživatelský avatar
Gamo1
Příspěvky: 108
Registrován: 04 úno 2012, 12:35
Bydliště: Sobrance

Re: LPG v A16XER

Příspěvek od Gamo1 » 16 pro 2018, 12:04

Pozdravujem poprosím Vas o vaše skúsenosti a postrehy LPG montáže v motore A16XER , aké značky mate LPG namontované. Vopred dakujem.
Opel Astra H caravan 1.6 16V, 85kw,r.v2012

Odpovědět