Caravan 1.8 SPORT by Corsaczek - aktualizováno 30-04-12
Napsal: 14 dub 2010, 21:36
Řekl bych, že po půl roce už je načase trochu předělat první rychlorecenzi a představení, takže tady delší dojmy.
Astru jsem koupil s najetými 41.500 km od soukromníka v Čechách, který ji přitáhnul ze Švýcarska, byla bouraná na levou stranu, podle všeho jen mírně a oprava provedena kvalitně (tady musím říct díky RomanoviK za pomoc při výběru). Jen 1 věc se moc nepovedla - usazení bočního okénka. Z tohoto důvodu mě časem čeká výměna stahováku, protože je díky špatné práci celý rozvrzaný. Jinak auto v dobrém stavu, sem-tam nějaký ten škrábanec a odřenina, některé už i na můj vrub
Jedná se o mojí 2 Astru, číslo 1 má recenzi zde: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... 56&start=0
Teď krátce ke Astře č. 2:
OPEL ASTRA 1.8 CARAVAN SPORT
- rok výroby 2006
- motor Z18XER 103kW (140 koní)
- 6x Airbag
- ABS + ESP
- tlačítko Sport (vypínající ESP)
- sportovní volant s ovlánáním rádia a PP
- sportovní sedadla
- alu pedály
- snížený (ano - sportovní) podvozek
- Palubní počítač
- GID displej (dodělán)
- Tempomat
- el. okna vpředu
- el. zrcátka
- klimatizace manuální
- 17" kola (originál Opel ale neoriginál z Astry, nicméně zvyknul jsem si a začly se mi líbit)
- tónovaná zadní okna
- mlhovky
- parkovací senzory (neoriginální, doděláváno)
- Flex Organizér
- loketní opěrka (díky Vojtovi)
- držák nápojů
Aktuálně najeto: 74.200 km
Motor: jedná se o klasický atmosférický motor o objemu 1.8. Vcelku musím říct, že s motorem spokojenost. Spotřeba u rozumná (pohybuje se většinou mezi 7 a 8 litry a odpovídá tak motoru 1.6), výkon má hlavně ve vyšších otáčkách, kdy už je hlučnější, nicméně když je třeba, jede auto slušně. Poměrně lehce udržuje i rychlosti přes 180km/h, akorát zde už se výrazně projevuje krátká 5ka, takže kolem max. rychosti už motor točí 6000 otáček. Tohle je ale zase výhoda při pružném zrychlování, kolem 120, 130 km/h reaguje poměrně čile (vzhledem k absenci turba). Navíc lze motor ještě okořenit zapnutím režimu Sport, který sice (jestli se nemýlím) jen mění "dráhu plynovýho pedálu", nicméně efekt to má
Co mi vadí? Určitě krátká 5ka (případně chybějící 6ka) a s tím spojená vyšší hlučnost, jinak bych asi nevytknul nic.
Interiér: tady se jedná o klasiku známou z Aster, jen malinko upravenou specificky pro výbavu Sport. To znamená rádobysportovní imitace v interiéru - stříbrný dekor na středovém panelu, 3D lišty ve dveřích a na přístrojové desce. Podstatnější jsou hlavně sportovní sedačky, které jsou oproti klasice výrazný skok kupředu. Jsou hodně výrazně tvarované, takže člověka pěkně obejmou, zároveň (a to nevím jestli díky sedačkám) je v této Astře nižsí posed, člověk je prostě součástí auta a nesedí jak na koze (pocit z předchozí Astry). O lepším vedení v zatáčkách není třeba se zmiňovat
Mě osobně hodně vyhovuje celočerný interiér - oproti šedomodré, co jsem měl předtím. Prostornost vyhovující, žádný zázrak, ale 4 se vejdeme v pohodě. Zavazadlový prostor ideální, díky nízké nakládací hraně a rovné podlaze podle mě lepší než velká díra v Octavii.
Jízdní vlastnosti: vliv mají určitě 17" kola, ale už v předchozím Háčku jsem byl nadšený, takže v kombíku není důvod hodnocení měnit. Podvozek je určitě tvrdší, což není vždycky výhoda, ale neni to nijak přehnaný. Důležitá je lehkost, s jakou auto projíždí zatáčky i spolehlivé držení stopy, tohle všechno má Astra za 2
Spolehlivost: po 7.000 km těžko dlouhodobě hodnotit, zatím ale žádná sláva - odešel katalyzátor. Stane se, oprava se nakonec podařila vcelku ekonomicky (10.000 Kč) a nezbývá než doufat, že to byla ojedinělá věc. Update - po 21.000 km se naštěstí nic novýho neukázalo, akorát řeším už podruhý za krátkou dobu zkorucený kotouče (update: nebyly to zkroucený kotouče, stačilo přehodit kola). Jinak jen standard servis + výměna rozvodů (pro jistotu). 2012 další servis a další rok bez poruch (ťuktuk) - nepočítám od kuny rozkousaný kabel k lambda sondě a malou příhodu s ukazatelem stavu paliva.
Tolik "recenze", celkově jsem s autem spokojený a koupě zatím nelituju. Oproti 5dv. s motorem 1.6 je tenhle model trošku jinde, motor i pocit z jízdy jsou o třídu výš. To nejdůležitější jsem ale nezmínil: kočárek se do auta dává naprosto komfortně - a o to při výměně šlo asi nejvíc![Smějící se :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pár fotek:
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1065m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1069m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1074m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1075m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1077m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1079m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1083m.jpg)
Astru jsem koupil s najetými 41.500 km od soukromníka v Čechách, který ji přitáhnul ze Švýcarska, byla bouraná na levou stranu, podle všeho jen mírně a oprava provedena kvalitně (tady musím říct díky RomanoviK za pomoc při výběru). Jen 1 věc se moc nepovedla - usazení bočního okénka. Z tohoto důvodu mě časem čeká výměna stahováku, protože je díky špatné práci celý rozvrzaný. Jinak auto v dobrém stavu, sem-tam nějaký ten škrábanec a odřenina, některé už i na můj vrub
![Neutrální :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Jedná se o mojí 2 Astru, číslo 1 má recenzi zde: https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewto ... 56&start=0
Teď krátce ke Astře č. 2:
OPEL ASTRA 1.8 CARAVAN SPORT
- rok výroby 2006
- motor Z18XER 103kW (140 koní)
- 6x Airbag
- ABS + ESP
- tlačítko Sport (vypínající ESP)
- sportovní volant s ovlánáním rádia a PP
- sportovní sedadla
- alu pedály
- snížený (ano - sportovní) podvozek
- Palubní počítač
- GID displej (dodělán)
- Tempomat
- el. okna vpředu
- el. zrcátka
- klimatizace manuální
- 17" kola (originál Opel ale neoriginál z Astry, nicméně zvyknul jsem si a začly se mi líbit)
- tónovaná zadní okna
- mlhovky
- parkovací senzory (neoriginální, doděláváno)
- Flex Organizér
- loketní opěrka (díky Vojtovi)
- držák nápojů
![Mr Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Aktuálně najeto: 74.200 km
Motor: jedná se o klasický atmosférický motor o objemu 1.8. Vcelku musím říct, že s motorem spokojenost. Spotřeba u rozumná (pohybuje se většinou mezi 7 a 8 litry a odpovídá tak motoru 1.6), výkon má hlavně ve vyšších otáčkách, kdy už je hlučnější, nicméně když je třeba, jede auto slušně. Poměrně lehce udržuje i rychlosti přes 180km/h, akorát zde už se výrazně projevuje krátká 5ka, takže kolem max. rychosti už motor točí 6000 otáček. Tohle je ale zase výhoda při pružném zrychlování, kolem 120, 130 km/h reaguje poměrně čile (vzhledem k absenci turba). Navíc lze motor ještě okořenit zapnutím režimu Sport, který sice (jestli se nemýlím) jen mění "dráhu plynovýho pedálu", nicméně efekt to má
![Mr Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Interiér: tady se jedná o klasiku známou z Aster, jen malinko upravenou specificky pro výbavu Sport. To znamená rádobysportovní imitace v interiéru - stříbrný dekor na středovém panelu, 3D lišty ve dveřích a na přístrojové desce. Podstatnější jsou hlavně sportovní sedačky, které jsou oproti klasice výrazný skok kupředu. Jsou hodně výrazně tvarované, takže člověka pěkně obejmou, zároveň (a to nevím jestli díky sedačkám) je v této Astře nižsí posed, člověk je prostě součástí auta a nesedí jak na koze (pocit z předchozí Astry). O lepším vedení v zatáčkách není třeba se zmiňovat
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Jízdní vlastnosti: vliv mají určitě 17" kola, ale už v předchozím Háčku jsem byl nadšený, takže v kombíku není důvod hodnocení měnit. Podvozek je určitě tvrdší, což není vždycky výhoda, ale neni to nijak přehnaný. Důležitá je lehkost, s jakou auto projíždí zatáčky i spolehlivé držení stopy, tohle všechno má Astra za 2
![Mr Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Spolehlivost: po 7.000 km těžko dlouhodobě hodnotit, zatím ale žádná sláva - odešel katalyzátor. Stane se, oprava se nakonec podařila vcelku ekonomicky (10.000 Kč) a nezbývá než doufat, že to byla ojedinělá věc. Update - po 21.000 km se naštěstí nic novýho neukázalo, akorát řeším už podruhý za krátkou dobu zkorucený kotouče (update: nebyly to zkroucený kotouče, stačilo přehodit kola). Jinak jen standard servis + výměna rozvodů (pro jistotu). 2012 další servis a další rok bez poruch (ťuktuk) - nepočítám od kuny rozkousaný kabel k lambda sondě a malou příhodu s ukazatelem stavu paliva.
Tolik "recenze", celkově jsem s autem spokojený a koupě zatím nelituju. Oproti 5dv. s motorem 1.6 je tenhle model trošku jinde, motor i pocit z jízdy jsou o třídu výš. To nejdůležitější jsem ale nezmínil: kočárek se do auta dává naprosto komfortně - a o to při výměně šlo asi nejvíc
![Smějící se :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pár fotek:
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1065m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1069m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1074m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1075m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1077m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1079m.jpg)
![Obrázek](http://corsaar.sweb.cz/Astra2/DSC_1083m.jpg)