Opel Astra GTC
Gord
moje.auto: http://moje.auto.cz/Gord/astricka.html
mail: otokos@centrum.cz
ICQ: 288402997
Další fotky: http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... fdae327c60
Rok výroby: 2005
Koupeno: ojeté
Najeto [km]: 69271
Motor: : Z14XEP
Palivo: benzin
Počet válců: 4
Počet ventilů na válec: 4
Objem [cm3]: 1364
Výkon [kW]: 66
Kroutící moment [Nm]: 125
Zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,9
Maximální rychlost [km/h]: 205
Počet rychlostí: 5
Převodovka: manuální
Průměr kol [palce]: 16
Zavazadlový prostor [l]: 380
Spotřeba:
Silné stránky
+ design
+ interiér (někomu se líbí a někomu ne)
+ pohodlné sedačky
+ překvapivě velký prostor pro nohy na zadních sedadlech
+ ovládání PP a rádia na volantu
+ možnost sklopit zrcátka - perfektní věc na sídliště
+ kotoučové brzdy i vzadu
Slabé stránky
- vrzající sedačka
- nic moc výhled z auta (daň za GTC)
- praskající H7 žárovky
- málo odkládacích prostor
Moje recenze na moje.auto.cz
Kód: Vybrat vše
Je tomu už nějaký pátek co jsem se začal poohlížet po nějakém vozítku. Netajím se tím, že Opel mám raději jak jiné značky, je to zřejmě způsobeno tím, že rodiče i prarodiče ho mají. Rodiče – Opel Astra F sedan 1.6 16V
Prarodiče – Opel Vectra C 2.2 GTS
Při výběru jsem dal šanci i jiným značkám, abych se nepoutal pouze na jednu. V úvahu přicházely: Renault Laguna II nebo Škoda Fabia RS. U Renaultu mě mrzela poruchovost a u Fabie zase zpracování interiéru. Nechci tyto auta nějak soudit, je to pouze můj subjektivní pocit. Po dalším hledání jsem měl zálusk na Vectru C, ale při porovnání provozních nákladů jsem dospěl k tomu, že by mi stačila i menší Astra (menší hmotnost, menší objem motoru, atd.).
Hledání Astry
Původně jsem začal hledat Astru v provedení 5 dv. Hatchback. Vzhledem k „finanční krizi“ šla auto s cenou dolů a tak byla možnost vybírat auto mezi rokem výroby 2004 – 2005. Týdny jsem brouzdal po webech inzerujících prodej aut a stále žádná pro mě optimální výbava a cena. Když s konečně naskytla krásná černá Astra 1.6 16V v Brně, tak mi ji doslova před nosem vyfoukla nějaká paní s dcerou. Akorát po mém příchodu do bazaru podepisovaly smlouvu na leasing.
Jednoho týdne ve středu nacházím v katalogu 3 dv. Astru GTC 1.4 16V s rokem výroby 2005 a najetými 65 000 KM. Astra byla ovšem trochu z ruky z Prahy, a tak jsem pověřil svého dědu jestli by se na Astru nepodíval. Ve čtvrtek mi volal, že na pátek jde auto prohlédnout jeho známý co vlastní servis na Opely. V pátek v poledne telefon, že Astra je ve výborném stavu a pokud mám zájem je rezervována do soboty 12:00, pak čeká dalších pět zájemců. Prodávající byl soukromník takže nebyl problém se na čemkoliv domluvil.
Sobota … Prohlížím si Astru, vše jak má být. Podepisuji smlouvu, platím a odjíždím novým autem.
OPEL ASTRA GTC 1.4 16V
šedá metalíza
Astra má sníženou přední část oproti 5 dv. verzi a to ji dodává sportovnější nádech. Zádní část zaujme svými agresivními tvary a dominujícím světly vedoucích až do stran. Originál Opel 16“ alu kola pěkně doplňují vzhled vozu.
Výbava
Manuální, 5. stupňová převodovka – pěkně zpracované tlačítko pro zařazení zpátečky
Imobilizér Opel
ABS, ESP, ASR
Manuální klimatizace
8 x Airbag
Elektricky ovládaná zrcátka a okna
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Autorádio CD30 MP3
Palubní počítač - na displeji zobrazuje: aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu, dojezd, stopky, a počet ujetých kilometrů (trip). Displej je dobře čitelný i při denním svícení.
Posilovač řízení
7 x Repro
Nastavitelný volant
Interiér je laděn do tmavé barvy ohraničen světlými lištami. Na přístrojové desce není budík s teplotou, myslel jsem že to bude problém si zvyknout jezdit bez něj, ale za dva dny jsem si na něj už ani nevzpomněl. Jednoznačně v přední části dominuje displej palubního počítače.
Vzhledem k větší délce dveří je nastupování pohodlné, ale je potřeba dost místa okolo auta k jejich otevření. Zrcátka umístěná na dveřích jdou ručně sklopit, což mi vyhovuje při úzkém parkování na sídlišti.
Sedadla jsou tvrdší, ale pohodlná. Mají dobré boční vedení a v prudších zatáčkách poskytují dostatečnou oporu. Při nastupování na zadní sedadla se pákou uvolní, jedním pohybem se sklopí opěradlo a rovnou i přidáním síly se přední sedadlo přesune dopředu. Zde mi vadí že pokaždé nastupování nebo vystupování zadních pasažérů si musím sedadlo znovu štelovat, daň za kupé. Sezení na zadních sedadlech je pohodlnější než jsem myslel, na dlouhé cesty to určitě není, ale i tak mě překvapil slušný prostor na nohy.
Přístup do zavazadlového prostoru je pohodlný. Třetí dveře se otevírají do velké výšky a poskytují velký otvor pro umístění nákladu. Kufr má objem 380 litrů, je sice trochu užší než bývá zvykem, ale na dovolenou ve dvou určitě dostačující.
Jízda
Po nastartování upozorní kontrolka na zapnutí pásů, sedadlo spolujezdce má hmotnostní čidlo a tak při jízdě ve dvou upozorňuje i na zapnutí druhého pásu. Motor je tichý, při stání na místě není skoro slyšet. V nižších otáčkách je motor poněkud línější, ale kolem 3200 RPM je záběr slušný. Maximální rychlost se pohybuje někde okolo 200 Km/h, zkoušeno na D1.
Astra krásně sedí i v prudších zatáčkách i při vyšší nájezdové rychlosti. Není problém jezdit do zatáček o 15 – 20 Km/h rychleji než jsem byl zvyklej s Astrou F.
Přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a zadní kotoučové brzdy poskytují kvalitní brzdící účinek. Brzdy i po delším brzdění nevadnou. Dle informací z Astra fóra je ale u zadních kotoučů problém s rezí, zabránit tomu lze jen prudkým brzděním nebo zatáhnutím ruční brzdy při pomalejší jízdě.
Další funkce
Follow me home – taková maličkost, ale potěší. Po stlačení páčky dálkových světel auto svítí cca 2 minuty potkávacími a couvajícími světly.
Otevření a zavření oken pomocí klíče.