![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Koxx neber to ako zabrdanie, ale tusim som sa este nestretol s prezentaciou krutaku na stupani pri co najvyssom kvalte a pri co najnizsej konstantnej rychlosti. Myslel som ze motory maju krutak na to aby vedeli v co najkratsom case zrychlit na rychlost aku im dovoluje dosahovany vykon v aktualnych otackach t.j. pruzne zrychlenie. Pricom jeho asi najzabavnejsia a pri jazde najefektivnejsia forma prejavu je ze vo vyjazde zo zakruty mozes znova letiet ako keby ani ziadna zakruta nebola. Viem, pokial tam clovek vozi otvoreny diferak tak sa v ostrejsich zakrutach z toho krutaku dostavy len pretacajuce sa vnutorne koleso
![Smutný :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Pri tej 80tke a zaradenej 6tke aby motor vyvynul viac ako nejakych 100Nm, tak turbo musi ist uz do pretlaku, v tej chvily je aj palivo vstrekovane vyssim tlakom = vo vyssom mnoztve. To uz nehovorim ze s upravenym softom lopatky turba hned budu tlacit cez 1 bar, takze mas nonstop natlakovane turbo, prevodovka sa trapi s takmer maximom krutaku a v otackach pod 1500 ani dvojhmotak nebude zrovna nadseny. (prevodovky mame rovnake, cize 80 bude niekde lahko nad 2000) Skus to raz dat na stvorke, motor si dostatok krutaku vyprodukuje otackami, tym padom sa turbo bude len volne pretacat v prirodzene nasavanom vzduchu a s aktualnou spotrebou to moc nezakolise. S budikom plniaceho tlaku idu tieto veci velmi lahko odpozorovat. Pri udrziavani stalej rychlosti sa pokazde oplati radsej nizsi kvalt bez pretlaku v sani.