Z19DTJ - EGR ventil / kouřivost
Napsal: 04 pro 2019, 11:16
Zdravím Clubáci,
před nějakou dobou jsem koupil Hčko 1.9 16V (Z19DTJ) 2005. Přišla mi že nepřirozeně kouří při studeném startu barva kouře je světlá (bílá). Chladící kapalina ani olej se mi nějak razantně neztrácí (jinak řečeno nepostřehl jsem úbytek od té doby co jí mám). Chtěl jsem demontovat a vyčistit EGR protože mi občas svítí kontrolka “vrtulníku” ale je zaslepený. Klasicky kouskem plechu ale po bližším pohledu jsem si všiml že je konektor přemostěný (zapojený mimo) viz foto. Toto přemostění jsem v žádném z návodu na zaslepení EGR nenašel. Co jsem tak vyčetl mohl by být problém s kouřivostí způsoben špatnými vstřiky případně vířivými klapkami. Mám pravdu?
Mám dvě otázky:
1. nějaké tipy čím může být způsobena ta kouřivost? Při prvním ranním startu se déle točí a naskočí hodně nepravidelně (vibrace) motor nejede na 4 válce ale po chvíli se srovná. Z výfuku jde po nastartování mrak kouře, v průběhu jízdy nekouří. Čím by jste začali při odstraňování možných příčin? Jaká závada je nejpravděpodobnější?
2. potkal se někdo se zaslepením EGR a přemostěním konektoru mimo EGR jednotku? Jakou má toto přemostění funkci?
Děkuji za rady.
před nějakou dobou jsem koupil Hčko 1.9 16V (Z19DTJ) 2005. Přišla mi že nepřirozeně kouří při studeném startu barva kouře je světlá (bílá). Chladící kapalina ani olej se mi nějak razantně neztrácí (jinak řečeno nepostřehl jsem úbytek od té doby co jí mám). Chtěl jsem demontovat a vyčistit EGR protože mi občas svítí kontrolka “vrtulníku” ale je zaslepený. Klasicky kouskem plechu ale po bližším pohledu jsem si všiml že je konektor přemostěný (zapojený mimo) viz foto. Toto přemostění jsem v žádném z návodu na zaslepení EGR nenašel. Co jsem tak vyčetl mohl by být problém s kouřivostí způsoben špatnými vstřiky případně vířivými klapkami. Mám pravdu?
Mám dvě otázky:
1. nějaké tipy čím může být způsobena ta kouřivost? Při prvním ranním startu se déle točí a naskočí hodně nepravidelně (vibrace) motor nejede na 4 válce ale po chvíli se srovná. Z výfuku jde po nastartování mrak kouře, v průběhu jízdy nekouří. Čím by jste začali při odstraňování možných příčin? Jaká závada je nejpravděpodobnější?
2. potkal se někdo se zaslepením EGR a přemostěním konektoru mimo EGR jednotku? Jakou má toto přemostění funkci?
Děkuji za rady.