Stránka 1 z 3

Nový DPF

Napsal: 27 kvě 2019, 08:41
od eSumo
Zdravím všechny příznivce s žádosti o názor/radu...
Můj "Golem" (Z19DTH), kterého jsem zakoupil z IT s již vykuchaným DPF jsem před 3 technickou nechal raději vybavit DPF filtrem z druhovýroby.
Nechtěl jsem už poslouchat kecy a mít stále obavy, co si zase na emisích vymyslí a kolik mne to bude stát bokem. To je jedno...
Instalaci provedl autorizák s tím, že musel obnovit i firmware v ŘJ. Vše proběhlo údajně hladce a výsledek z emisi - 0,02.
Ale...
Už jsem najel přes 2000km a stále se nedostavila regenerace... :?
Mám i MKJ, která stále ukazuje 0%. Tlaky chodí, teploty také... No nevím...
Servis mi řekl, že až najedu 2500 a nic nebude, ať se ozvu, že bude dost dat na diagnostiku... Chci být ale připraven a mít nějaké informace, aby mne "neopili rohlíkem". ;)
Je fakt, že jezdím denně tak 10km město, 15km D a zpět. Také je fakt, že od té doby, co jsem se dočetl, že "tento motor není pro ty, co jedním okem sledují spotřebu a druhým rychlost", to nijak nešetřím a než jsem měl DPF, tak mi dokonce klesla spotřeba. ;) Teď samozřejmě zase stoupla a někdy je auto línější, ale za to za mnou ani náznak kouře.

Co si o tom myslíte? Je to v pořádku, že se ještě neregenerovalo? Máte někdo podobnou zkušenost?

Vím, že lidi spíše DPF odstraňují, než vracejí, ale zeptat se musím...

Přidávám i výstup z MKJ. Máte podobné hodnoty?

Re: Nový DPF

Napsal: 27 kvě 2019, 22:45
od Bubu
Ahoj,
já bych řekl, že něco je někde určitě špatně.
I kdyby jsi jezdil každý den do práce jen po dálnici vyšší rychlostí, kdy se tvoří minimum sazí, tak pořád nasycení filtru bude mírně stoupat, protože stále budeš alespoň minimálně 2x denně startovat studený motor a následně jet kousíček ve městě, tj. saze ze studeného a pomalu jedoucího nezatíženého dieslu budou určitě produkovány.
A následně jsou jen dvě možnosti - buď se zachytí ve filtru nebo přes něho (pokud tam je) projdou....

Někdo tu dříve psal, že v Německu u aut, co jezdí hodně po dálnicích, je interval regenerací až 3000 km, popř. při superrychlé dlouhé jízdě dochází k samovolnému vypalování. Ale pořád nějaké aktuální %saturace DPF to ukazuje. Ale ani jedno není tvůj případ.. Mám taky zlatou MKJ a u své Z19 DTL mám interval regenerací okolo 800 km a rekord mám 1300 km na cestě do Chorvatska.
Anebo je něco špatně třeba na tlakové kostce vyhodnocují delta p na filtru, ale zase třeba přepálenou hadičku od tlak. senzorů ŘJ pozná a přesně nahlásí DTC.
Píšeš, tlaky/teploty chodí. Dá se odpojit hadička od tlakové kostky a ŘJ by měla oznámit chybu a tlaky by měly přestat nějak chodit.
Máš OP-COM - nejsou přítomné nějaké chyby v ŘJ ? Existují chyby DTC, které blokují regeneraci DPF, psalo se tu o tom.
Nakonec - píšeš, dělal to autorizák, ale... i autorizák potřebuje zákazníky, kteří jsou spokojení a nic nereklamují. A nemají příliš rádi nachytřené řidiče s OP-COMem či MKJ. Ale třeba se určitě pletu.

Re: Nový DPF

Napsal: 28 kvě 2019, 06:41
od eSumo
Ahoj. Ano - v podstatě se vším souhlasím...
Myslím, že jsem toho pročetl dost, než jsem do toho šel. A poněvadž jsem ještě regeneraci nezažil, jsem furt nervozní...
Dnes po ránu je to už 2205km. Je vidět, že se tam něco hromadí, protože tlak dnes při volnoběhu už je 9kPa a auto na trasách, kde jedu 90 s tempomatem a vždy bral okolo 5,5l bere teď 6,9... Možná by Pepas upřesnil, jak je to s tím zobrazením tlaku. O teplotách jsem se dočetl. Podotknu, že mám verzi DPF tzv. jednotrubkovou, což možná také může v tomto hrát roli.

OP-COM mám a už někde u 600km jsem se díval, zda-li někde něco není. A není... :?
V servisu se přiznali, že když ho tam dali, přehráli FW a pustili prvotní regeneraci (která je po výměně nutná), tak nedopadla. Pak zjistili, že to bylo kvůli uložené chybě s vířivými klapkami (občas mi spadlo táhlo), kterou vymazali a na podruhé to prošlo OK. Táhlo radši kontroluji obden.

Taky mne napadlo, zda-li mu nevadí, že v podstatě 80% jezdím s tempomatem... :? Ale předpokládám, že toto ošetřené mají...

O teplotách se tu píše... Ale ty tlaky tu nikdo moc neřeší a zajímalo by mne, jak se pohybují u jiných, nebo jestli si třeba všimne někdo při jakých hodnotách se už regenerace spouští apod..

Re: Nový DPF

Napsal: 28 kvě 2019, 08:18
od Bubu
Ahoj,
ohledně tlaků - pravda, když já koukám na probíhající regeneraci, tak se dívám vlastně jen na teploty, jak nabíhají, drží se a pak po reg. klesnou. Regeneruju vždy na dálnici, teploty se pěkně drží a reg. je rychlá. Tlaky (u mého motoru) může manželka natočit při příští regeneraci, tak po víkendu.
Ale určitě pohledej na youtube, je tam spousta videí s průběhem regenerací na A-H s připojeným OP-COMem či videa z displeje s MKJ. A tam nějaké tlaky uvidíš.

Re: Nový DPF

Napsal: 28 kvě 2019, 09:10
od eSumo
Dík za tip - pohledám...

Protože podle mne právě ten rozdíl tlaku je to, podle čeho pak ŘJ spočítá procento ucpání a pak i vyvolání regenerace. Já když to někdy "ohulím", tak už se blížím k 98kPa. Víc jsem zatím neregistroval...

Re: Nový DPF

Napsal: 28 kvě 2019, 12:27
od PepaS
Předně musím naspat, že jsem data ŘJ motoru po výměně DPF filtru nikdy neviděl, takže nemohu dělat 100 % závěry. Každopádně ale hodnota saturace stále na 0 % je velmi podezřelá – hádal bych, že tam pořád „zůstává“ upravená verze SW pro bez DPF režim.
eSumo píše:Je vidět, že se tam něco hromadí, protože tlak dnes při volnoběhu už je 9kPa
9 kPa je normálka – rozdílový tlak v závislosti na zaplnění filtru může být až 20 (30 kPa). Pokud leze přes 40 kPa je filtr beznadějně ucpaný a velmi brzo ŘJ motoru přepne na nouzový režim. U 1.9 motoru se regenerace DPF spouští pouze na základě stavu saturace filtru a tlak v tomto nehraje žádnou roli. Údaj o tlaku se používá pouze k detekci nefunkčnosti systému čištění filtru, aktivaci nouzového režimu a zobrazení chyby na budících. Při 0 % zanesení filtru se regenerace DPF nikdy nespustí.
eSumo píše:Já když to někdy "ohulím", tak už se blížím k 98kPa.
Pokud si měl na volnoběhu 9 kPa a nyní máš při zátěži opravdu 98 kPa :shock: , tak máš filtr totálně ucpaný! Nechci malovat čerty na zeď, ale filtru jde o život.

Re: Nový DPF

Napsal: 28 kvě 2019, 13:05
od eSumo
Ano - díky za reakci a názor!
No ještě 200km (jak řekli v servisu 2500) a jedu tam. Hold - budu reklamovat...

A ještě poznámka - když byl filtr "vykuchaný", tak jsem měl info o zaplnění neustále 86% + info o poslední regeneraci někdy hooodně dávno - už si to nepamatuji... :( Škoda...

Re: Nový DPF

Napsal: 28 kvě 2019, 14:17
od PepaS
Opakuji, pokud tam máš tlak 98 kPa :shock: a k této hodnotě si došel postupným nárůstem, je to jednoznačně závada a není nač čekat. S každým km riskuješ nový filtr…

Re: Nový DPF

Napsal: 28 kvě 2019, 16:40
od eSumo
Rozumím a začal jsem konat...

Re: Nový DPF

Napsal: 04 čer 2019, 08:30
od eSumo
Pro info - pokračování...
Servis nekompromisně odpověděl - "až po 2500km"...
V sobotu jsem jel svatbu a byl jsem hrozně nervozní... :? Přesáhl jsem onu hranici a....
V neděli - jako bych jel s jiným autem. :o
Spotřeba se srovnala se stavem po instalaci filtru, tlaky nyní na volnoběh ukazují 0kPa, během jízdy tak 6-11kPa a někdy to jde dokonce do -1kPa, což jsem doteď neviděl. Když to "ohulím" tak kolem 24kPa.
Zanesení a stav 0% a poslední před 2630km.

Že by opravdu ŘJ chtěla tak moc, aby si doplnila všechny režimy a teprve teď se začala chovat, jak má??? :)