Stránka 1 z 2

Studený start a kouř

Napsal: 24 lis 2017, 08:20
od eSumo
Zdravím všechny.
Hledám, hledám a nemohu nic najít... Zkouším, zkouším a žádné úspěchy... :(

Z19DTH s (už před koupí) vykuchaným DPF...
Při studeném startu se vyvalí mrak bílého/šedého smradlavého kouře... Kolem 5-ti vteřin, potom normál...
Děje se tak už asi půl roku (i při teplých letních dnech!), za kterou jsem vyměnil olej (neubýval), vzduchový filtr, palivový filtr (občas bliklo INSP4), vyměnil žhaviče (občas start jakoby na 3 válce), vyčistil EGR, repasoval spadlé táhlo vířivých klapek (mosazné pouzdra), pořídil novou baterku...
Chladící kapalina neubývá, oleje se drží... OP-COM mlčí vyjma takové té chyby, která občas naskočí, když je odstraněn DPF - "rozdíl tlaků ve výfukovém systému"...
Tankoval jsem vždy na Benzině a každé druhé takování dávám deci VIFu. Teď na zkoušku 2x u ÖMW a bez rozdílu.

Jinak jezdí krásně, zvlášť po tom, co mne technik na emisích poučil, že ho mám občas pořádně prohnat do nějakého kopce... ;) Zvlášť před emisemi... ;)

Má te někdo prosím nějakou radu, na co se zaměřit?

Děkuji... 8-)

Re: Studený start a kouř

Napsal: 24 lis 2017, 16:05
od Hellrider
Asi na nic. Mě se to taky děje už od koupi. A to mám DPF funkční.
Prostě se občas vyvalí šedobílý mrak nezávisle na venkovním počasí a to i jestli je krátce po regeneraci či před ní.

Studený start a kouř

Napsal: 24 lis 2017, 20:22
od eSumo
Mno... A proč to nedělalo ty 4 roky před tím???
Když jsem to koupil, tak mi prý čuraval jeden vstřik a to se vyvalil černý oblak. Budiž...
Ale teď?!? :-( tak najednou...

Odesláno z mého HTC Desire 610 pomocí Tapatalk

Re: Studený start a kouř

Napsal: 27 lis 2018, 10:45
od chegue
ahoj, vyřešilo se to nějak?
co vůle na ventilech?

Re: Studený start a kouř

Napsal: 27 lis 2018, 11:03
od eSumo
No vzpomínal jsem, vzpomínal... Co jsem tak před tím kdy všechno dělal... :?
A tak jsem zkusil odpojit a připojit konektor EGR.
Nevím, jestli to zmizelo úplně, ale řekl bych, že je to o 80% lepší! ;)
Tak nevím... Že by to bylo tím a jinak v provozu to nevadilo... :?

Re: Studený start a kouř

Napsal: 27 lis 2018, 11:11
od chegue
hmm,egr mam odpojenej trvale.
zkusim vyhledove zkontrolovat zhavice jesi to nestratne treba jen na 3valce..

jinak na jizde samotne nic zvlastniho nepozoruju.. jen ze to jede moc pekne:) ale ten studenej start se mi moc nelibi no.

Re: Studený start a kouř

Napsal: 27 lis 2018, 11:24
od honzap
U mne se to odstranilo po repasi vstřiků.
Jinak se to projevovalo horšími teplými starty a vyšší kouřivostí.. kdybych měl DPF, tak je to prý jeho smrt.

Re: Studený start a kouř

Napsal: 27 lis 2018, 19:33
od Jirk4
Bílej kouř a smrad je špatně spálená nafta. Černý kouř je příliš bohatá směs a málo kyslíku. Bílej, šedobílej hustej a smradlavej čoud je nedokonalý spálení směsi. Byl si na vojně? Tam se to dělalo u tanků, jako zadýmování, kdy se do výfuku vstřikovala nafta a pak to bíle hulilo. Ale to jsem odbočil.
Proč to nedělalo předtím nevím, ale u aut, co maj vykuchaný dpf a oxidační katalizátor jde vlastně o normální vlastnost. Prostě je to průchozí a tak to vyletí ven. Možná je to tím, že není už uplně dokonale rozprášená směs nebo komprese v bezvadném stavu nebo kombinace obojího...

Re: Studený start a kouř

Napsal: 30 lis 2018, 20:26
od chegue
dneska -3,5°. Motor naskoci na poprve a hned..ale skube sebou jako by bylo -20°C. Po pridani plynu se jeho chod hned srovna.. i kdyz je porad dost hlasity. Zhaveno 2x. Necekam teda az prestane vrcet cerpadlo... to totiz vrci asi 10sekund.

je to normalni?:)

Re: Studený start a kouř

Napsal: 30 lis 2018, 22:31
od Jirk4
Normální to není, ale pokud to nemáš od novoty a neznáš uplnou servisní historii, tak se vlastně nemůžeš divit. Nevíš, jak se k tomu kdo choval předtím a co za zradu tam spalo a teď se probudila.